[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
security

#316 Post autor: security »

heko pisze:..pytanie nie powinno brzmieć czy to dobra cena...a czy zrobione to będzie profesjonalnie, jeśli chodzi o modyfikację w sterowniku, bo jeśli to wgranie gotofffca piratem ES, to raczej nie koniecznie :P ...co do chiptuningu bez hamowni, się nie wypowiadam...wystarczy zapytać kolegów którzy mieli robione programy na miejscu..i widzieli ze jednak wymaga to troszkę pracy i poprawek...ale "dupohamownią" się tego nie zobaczy ;)

Co do Chipa to się głęboko zastanowię bez hamowni to troszkę lipa no i nie wiesz ile dokładnie było przyrostu. A co do DPF jak będzie potrzeba to go u niego usunę z tego co mi mówił to robi to tak jak by wychodził z fabryki bez DPF i że nie wgrywa gotowca robi to przez sterownik.
BTW : heko
Zawsze musi być ktoś pierwszy kto sprawdzi gościa...czy robi dobrze i czy się nic nie dzieje i dopiero po jakimś czasie się okaże czy zrobił źle czy dobrze.
Wiem że temat DPF masz w małym palcu ja dopiero raczkuję w tym temacie i dlatego zapytałem o zdanie forumowiczów i bardzo dziękuję za wszystkie sugestie.

Szymon78

#317 Post autor: Szymon78 »

i nalezy pamiętac ze zarówno heko jak i Tune to firmy które nie sa jedyne na rynku krajowym w tym fachu . Obie firmy usadowiły sie mocno na formach motoryzacyjnych (wiem bo widzę jak przegladam) i na prawo i lewo zachęcają, namawiają chętnych by skorzystali właśnie z ich usług). -na tym polega ich działalność i biznes.

Nie neguje profesjonalizmu ale nie uważam ze sa jedyni na rynku z takimi umiejętnościami. Problem DPF w Polsce jest na tyle powazny ze zapewne sa amatorzy jak i profesjonaliści którzy ida na ilość i zrywke filtrów traktują jako dodatkowa usługe) - podobnie zapewne jak twój znajomy elektryk (rozszerzył działalność).
Mi juz proponowano wycinke DPF-a za duzo mniejsze pieniądze niż TuneF i wiem ze sa porządnym zakładem (o szerokiej specjalizacji)

norbert_p

#318 Post autor: norbert_p »

Szymon78, zapewne masz rację, ale obaj w/w przez Ciebie Koledzy przynajmniej w profesjonalny sposób reklamują swoje fachy :) Gdy będę zmuszony usunąć u siebie DPFa i nie znajdę nigdzie kogoś rzetelnego to na pewno zwrócę się do któregoś z nich.

Szymon78

#319 Post autor: Szymon78 »

norbert_p, alez oczywiście kazdy ma prawo do wyborów.. Jednak obserwując rózne fora mam wrazenie ze panuje nagonka ze strony Tune i heko by sciagnąć janajwięcej klinetów do siebie.. Wiadomo biznes jest biznes i nikt nie zabrania takiego postepowania.

... chciałem tylko zaznaczyć ze Oni konkurencję takze mają i nie mozna wykluczyć ze robią to gorzej.

Przemcio

#320 Post autor: Przemcio »

Szymon78 nie jestem stroną w tej dyspucie ale usuniecie filtra cząsteczek stałych to nie jest wymiana wydechu :> .W mojej Zośce nie jest możliwe ,i zanim to do mnie dotarło to wykonałem wiele telefonów do specjalizujących się w tym warsztatów.Większość na swoich stronach chwali się ze tak bez problemu ale jak zaczynasz być dociekliwy to usłyszysz że eeee.....yyyyyy oddzwonimy.....i nie oddzwaniają. A jak będziesz miał peszka to o problemach dowiesz się po usunięciu :lol: Co by nie powiedzieć trening czyni mistrza :piwo:

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#321 Post autor: heko »

Szymon78 pisze:podobnie zapewne jak twój znajomy elektryk (rozszerzył działalność).
Mi juz proponowano wycinke DPF-a za duzo mniejsze pieniądze niż TuneF i wiem ze sa porządnym zakładem (o szerokiej specjalizacji)
...podsumuję to tak:
...na rynku jest powiedzmy 200 usługodawców, którzy proponują taką usługę,ale tylko kilku które robią to same...czyli wiedzą co robią...czytaj, pracują na konkretnych plikach w sterowniku i w ten sposób precyzyjnie ingerują w oprogramowanie
...dalej są firmy(kilkanaście) które za kilka tysięcy euro zakupiły oryginalne narzędzie wyłączające obsługę DPF...i tu jest jeszcze OK..bo program jest aktualizowany i poprawiany na bieżąco, więc wystarczy uruchomić procedurę "wyłącz DPF" a reszta robi się sama
...następnie ...czyli ogólnie rzecz biorąc większość (i tu zaczyna się "taniocha") to piracka (darmowa) wersja w/w narzędzia, która nie jest już pod żadną kontrolą..i w powiązaniu z :allegrowymi" interfejsami, ogólnie rzecz biorąc robi małą sieczkę z oprogramowań w autkach
...no i super "druciarstwo"...to jakieś próby wgrywania programów z innych modeli...powiązane z zaślepianiem kontrolek...montażem przeróżnych oporniczków i obejść czujników
..reasumując...jeśli ktoś robi to profesjonalnie...inwestując często dziesiątki tyś. zł. bierze za taka usługę np. 1000zł....to w porównaniu z zerowymi nakładami i brakiem większych wiadomości w temacie, kasowanie np. 600zł. jest raczej ...hmmm
...i jeszcze jedna sprawa...najczęściej usługę tą wykonuje się w autkach wartych kilkadziesiąt tyś.zł...o które właściciele dbają jak potrafią, inwestują, serwisują, dmuchają, chuchają...a tu nagle za "parę" zł. (zazwyczaj mniej niż miesięcznie wydaje się na samo paliwo)...próba oszczędzania....no cóż, allegro górą :P

rozpisałem się troszeczkę...ale chciałem choć troszkę przybliżyć te "małe różnice" jakie dzielą zawodowstwo od amatorki 8)

security

#322 Post autor: security »

heko-znasz takie przysłowie..."mała łyżeczką ale częściej"??To właśnie przysłowie tyczy się małych zakładów które wola zrobić taniej nie które rzeczy ale wiedzą że jeśli nie zedrą z klienta to on do nich wróci.I nie koniecznie mały zakład mechaniczny czy elektro-mechaniczny jest złym zakładem...wszystko zależy od wiedzy i umiejętności mechanika.
Ja osobiście wole jechać z samochodem do warsztatów poza miasto robotę wykonują tak samo dobrze jak inne wielkie "komercujne" i rozleklamowane warsztaty a kasują mniej.

Szymon78

#323 Post autor: Szymon78 »

security pisze:Ja osobiście wole jechać z samochodem do warsztatów poza miasto robotę wykonują tak samo dobrze jak inne wielkie "komercujne" i rozleklamowane warsztaty a kasują mniej.
Ja tez :P

A oferte ktora otrzymałem była z warsztatu który robi to z pełna profeską.. i hamownie tez mają; choc ich specjalizacja jest troche inna niz usuwanie DPF-ów..
W kazdym razie kolejki mają na min 3 tygodnie (jak dla mnie robią cuda z autami).. sprawdzone

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#324 Post autor: heko »

..ja o niebie...Wy o chlebie...myślałem że coś zrozumieliście ;)
...małą łyżeczką...tjaa..ale jak trzeba kupić sprzęt i oprogramowanie (oryginalne...nie "piracko-kradzione") to koparką trzeba było kasę z kieszeni wyciągnąć..więc tą "małą łyżeczką" to sobie co najwyżej kawę posłodzić mogę :P
..jak mówimy o wielkich i komercyjnych...to powiem że Vtech za samo wyłączenie DPF (bez robót mechanicznych) kasuje 1490 zł. a z chipem 2200zł...i odsyłają do warsztatu na wycinkę...więc może o takich wysokich cenach mówicie 8)

security

#325 Post autor: security »

heko - ja mówiąc za siebie zrozumiałem...pytanie do Ciebie czy Ty zrozumiałeś co ja pisałem??Bo wydaje mi się że chyba nie....Czy mały zakład nie może mieć sprzętu za ileś tam tyś euro??i za swoje usługi brać mniej niż większa konkurencja.Mieszkam w zagłębiu Handlarzy samochodowych ściągają coraz to nowsze auta...i okoliczni mechanicy muszą podążać za techniką i doposażać warsztaty jak i pogłębiać swoja wiedzę.Nie wiem na jakim to sprzęcie robią i jak to dokładnie robią ale są tacy magicy co potrafią wszystko.
Zaraz pewnie napiszesz że robią na szybko na kiepskiej jakości podzespołach aby tylko sprzedać.
Ja broń boże nie neguję Ciebie jak i Tune z opisów na forach jasno widać ze znacie się na swojej robocie...ale też nie możecie wszystkich tanich mechaników wkładać do jednego worka.Konkurencja jest była i będzie i z tym trzeba się pogodzić.
Są na forum wypowiedzi użytkowników że wycieli chwasta za przykładowo 500zł i nic z autem się nie dzieje.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#326 Post autor: heko »

...ja już nic nie będę pisał ;) po prostu chciałem objaśnić na czym ta cała impreza polega...a z konkurencją nie mam problemów...dobra robota broni się sama, a różne przypadki takich operacji trafiają później do nas na poprawki...i to nie tylko klienci..a znajomi elektrycy którzy sobie nie poradzili :)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#327 Post autor: MieHor »

Nie jest moim celem robienie antyreklamy, ale pod tym adresem niezadowolony klient rozpisuje się http://projektnavi.pl/index.php?option= ... itstart=20

Anony Mous

#328 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:Nie jest moim celem robienie antyreklamy, ale pod tym adresem niezadowolony klient rozpisuje się http://projektnavi.pl/index.php?option= ... itstart=20
powiem szczerze, że pierwsza grupa wycinkowa w Jaworznie najadła się nie lada nerwów, ale nie było w tym nic winy TuneForce. Był nagrany inny warsztat i w ostatnim momencie gość mu odmówił. Grzesiek więc na szybkiego czegoś szukał, a jako, że grupa była już zorganizowana nie chcieliśmy tego przesuwać. Po przyjeździe na miejsce Grzesiek, sam się załamał bo nie takie warunki gość mu obiecał a do tego gość załatwiał swoje sprawy i przez pierwsze 2 godziny o ile nie wiecej nie ruszył mojej puszki. Potem się okazało, że gość nie jestem tłumikarzem i nie ma odpowiedniego sprzętu żeby wyjąć puszkę na zewnątrz. Wiec dłubał filtr pod autem w kanale gdzie jedynie dziecko mogłoby się wyprostować. Tak wiec załamany Grzesiek, z wyrazami ubolewania, bezradności powiedział mi żebym podzwonił czym prędzej do chłopaków i przekazał, że akcja odwołana. Grupa jednak pojawiła się w pełnym składzie

Niemniej jednak TuneForce nas profesjonalnie obsłużył i nie mamy do niego najmniejszych zastrzeżeń. Myślę, że u Heko to po prostu incydent. Fakt faktem uważam, że za dużo osób jest organizowanych na raz i stąd może nie potrzebne nerwy. Powinno być max 5 osób i tyle a nie, że ostatni obsłużony w sobotę koło północy. Bo tak to można mieć wrażenie że chodzi tu o ilość a nie jakość. Złe doświadczenia klientów mogą tylko G@G zaszkodzić. Tak więc proponuje panowie na przyszłość ustalić listę ...zamknąć i koniec...a nie, że dopisują się osoby jeszcze z innych forum.... bo chyba nie problem zrobić kolejną wycinkę.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#329 Post autor: heko »

...to prawda...z właścicielem warsztatu było małe nieporozumienie przy pierwszej akcji...ale druga przebiegała spoko...cały warsztat (4 stanowiska)był dla nas...wszystko szło sprawnie..jedyne co zajęło nam więcej czasu to modyfikacje 2 opornych (uszkodzonych) autek...bo 6 DPF załatwione były od 9:00 do 14-tej...i gdyby nie chipsy...to do 16-ej możemy spoko ...profesjonalnie zrobić 10 autek :P

Anony Mous

#330 Post autor: Anony Mous »

heko pisze:...to prawda...z właścicielem warsztatu było małe nieporozumienie przy pierwszej akcji...ale druga przebiegała spoko...cały warsztat (4 stanowiska)był dla nas...wszystko szło sprawnie..jedyne co zajęło nam więcej czasu to modyfikacje 2 opornych (uszkodzonych) autek...bo 6 DPF załatwione były od 9:00 do 14-tej...i gdyby nie chipsy...to do 16-ej możemy spoko ...profesjonalnie zrobić 10 autek :P
ps. jeśli rzeczywiście antena została urwana na wycince....wkurzył bym sie maksymalanie...i dla dobrego imienia i honoru klientowi sie należy odpowiednia rekompensata...

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”