Zafira B 1.9CDTI 100/120/150KM co wybrać?

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Andrewk28

Który silnik 120 czy 150 KM

#1 Post autor: Andrewk28 »

Witam
Chciałbym się Was poradzić w sprawie silnika w Zafirce a mianowicie chcę zakupić zafirę 2006 r ale nie wiem który silnik by był lepszy 1.9 diesel 120 KM czy 150 KM proszę o jakieś podpowiedzi
z góry wielkie dzięki
wspomnę tylko że ta Zafirka z tym 120 KM jest lepiej wyposażona

dejna

#2 Post autor: dejna »

a to rozumiem, że już dwie obserwujesz a nie dopiero sie zastanawiasz??? Jezeli ta auta są w necie to podaj linki do ogłoszeń... bedzie wiecej wiadomo... generalnie a ASO ponoć polecają bardziej 120 bo jest mniej awaryjna od 150

fiodork

#3 Post autor: fiodork »

witam.

myślę że powinieneś najpierw określić czy więcj jeździsz po mieście czy w trasie, sam czy z rodziną itp. jak dla mnie 120 wystarczy bo 90% jazdy jest w mieście. gdybym głownie poruszał się poza miastem to biorąc pod uwagę nasze drogi i konieczność sprawnego wyprzedzania raczej szukałbym 150km.
pozdrawiam

sylmar

#4 Post autor: sylmar »

Myślę, że można założyć, że silnik z mniejszą mocą o tej samej pojemności będzie mniej wyśrubowany, co może mieć wpływ na jego żywotność. Czy tak jest, nie mam 100% pewności.

Od niedawna jeżdżę Zefirem A, który ma 125KM i uważam, że jest to w zupełności wystarczające dla tego auta. Bez najmniejszych oporów i zawsze chętnie się rozpędza.

Osobiście wybrałbym wersję, która będzie miała mniejszą moc, a lepsze wyposażenie. Oczywiście przy założeniu, że mają podobny przebieg i stan techniczny.

fiodork

#5 Post autor: fiodork »

sylmar pisze:Myślę, że można założyć, że silnik z mniejszą mocą o tej samej pojemności będzie mniej wyśrubowany, co może mieć wpływ na jego żywotność. Czy tak jest, nie mam 100% pewności.
witam

tu podniesienie mocy nie polegało na zmianie tylko oprgramowania ale także jest różnica konstrukcyjna silnika. 120 konny to 8-mio zaworowy a 150 konny to 16-to zaworowy.

pozdrawiam

kicaj

#6 Post autor: kicaj »

niekoniecznie, 120KM rowniez moze byc 16V
patrzac na wage i osiagi 120KM mi wystarczy
mam 150 bo nie bylo 120, ale rozgladalem sie wlasnie za 120tka
jesli ja bym byl w twojej sytuacji bralbym 120 ale lepiej wyposazona...

jezdzilem wczesniej dieslem mondeo kombi 115KM...

yach

#7 Post autor: yach »

120 czy 150 ? 120 jest wystarczające nawet przy załadowanym samochodzie ( z automatem ) można bezpiecznie wyprzedzać. 30 koni więcej fajna sprawa, w tym przypadku kierował bym się jednak wyposażeniem samochodu i jego stanem technicznym przebiegiem itp. Z doświadczenia wiem że 120 wystarcza.

Jestem zaskoczony informacją o silnikach 1.9 16v 120 koni, zdaję się że najmocniejszy 1,7 ma 125 koni i jest to chyba szesnastka.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#8 Post autor: ADAMO_16 »

Słyszałem opinie,że 150 jest głośniejsza, hałas spowodowany jest 16 zaworową głowica.Więcej zaworów więcej "klepania" Opinia zasłyszana w ASO od sprzedawcy.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#9 Post autor: timi68 »

Ja mam 125KM i to zupełnie wystarcza dla tego samochodu, wybrałbym autko z lepszym wyposazeniem.

mayak

#10 Post autor: mayak »

z tego co czytam, to największym bólem jest DPF - niektóre 120konne nie miały DPFa, ale jak to poznać????

yach

#11 Post autor: yach »

Ad. DPF da się przeżyć, samochód mam już ( albo tylko ) od pół roku na razie nic z tym się złego "nie dzieje" ( opukać) . Więc nie jest to takie straszne , w razie czego można wyciąć. By stwierdzić czy jest DPF , najprościej wejść pod samochód i wszystko będzie jasne. :mrgreen:

"Słyszałem opinie,że 150 jest głośniejsza, hałas spowodowany jest 16 zaworową głowica.Więcej zaworów więcej "klepania" Opinia zasłyszana w ASO od sprzedawcy." Uf pierwszy raz ucieszyłem się że nie mam 150 , bo hałas jaki generuje 120 ustępuje tylko Ursusowi C-230 lub sławnemu 1,9 tdi VW. :lol:

rysiaczek!vippp

#12 Post autor: rysiaczek!vippp »

Również zdecydowanie polecam 120 KM, napewno tańszy w eksploatacji, moc wystarczająca w zupełności - u mnie w razie potrzeby guziczek "SPORT" załatwia sprawę w zupełności.
Co do dpf - nie taki diabeł straszny :lol:

yach

#13 Post autor: yach »

U mnie też jest ten "magiczny" przycisk sport. Co się "dzieje" :lol: po jego łączeniu , oprócz "późniejszej zmiany" biegów w automacie i większego zużycia paliwa :?:

kicaj

#14 Post autor: kicaj »

wieksze zuzycie paliwa
a jak masz jeszcze kontrolowana twardosc zawieszenia to i amorki sa twardsze

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#15 Post autor: rzadki »

yach pisze:Co się "dzieje" :lol: po jego włączeniu , oprócz "późniejszej zmiany" biegów w automacie i większego zużycia paliwa :?:
wieksze zuzycie paliwa
to Ci bonus od Opla ;) myślałem że może jakiś odczuwalny "power" się włącza :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”