Zafira B 1.9CDTI 100/120/150KM co wybrać?
Moderator: Tunio999
Który silnik 120 czy 150 KM
Witam
Chciałbym się Was poradzić w sprawie silnika w Zafirce a mianowicie chcę zakupić zafirę 2006 r ale nie wiem który silnik by był lepszy 1.9 diesel 120 KM czy 150 KM proszę o jakieś podpowiedzi
z góry wielkie dzięki
wspomnę tylko że ta Zafirka z tym 120 KM jest lepiej wyposażona
Chciałbym się Was poradzić w sprawie silnika w Zafirce a mianowicie chcę zakupić zafirę 2006 r ale nie wiem który silnik by był lepszy 1.9 diesel 120 KM czy 150 KM proszę o jakieś podpowiedzi
z góry wielkie dzięki
wspomnę tylko że ta Zafirka z tym 120 KM jest lepiej wyposażona
witam.
myślę że powinieneś najpierw określić czy więcj jeździsz po mieście czy w trasie, sam czy z rodziną itp. jak dla mnie 120 wystarczy bo 90% jazdy jest w mieście. gdybym głownie poruszał się poza miastem to biorąc pod uwagę nasze drogi i konieczność sprawnego wyprzedzania raczej szukałbym 150km.
pozdrawiam
myślę że powinieneś najpierw określić czy więcj jeździsz po mieście czy w trasie, sam czy z rodziną itp. jak dla mnie 120 wystarczy bo 90% jazdy jest w mieście. gdybym głownie poruszał się poza miastem to biorąc pod uwagę nasze drogi i konieczność sprawnego wyprzedzania raczej szukałbym 150km.
pozdrawiam
Myślę, że można założyć, że silnik z mniejszą mocą o tej samej pojemności będzie mniej wyśrubowany, co może mieć wpływ na jego żywotność. Czy tak jest, nie mam 100% pewności.
Od niedawna jeżdżę Zefirem A, który ma 125KM i uważam, że jest to w zupełności wystarczające dla tego auta. Bez najmniejszych oporów i zawsze chętnie się rozpędza.
Osobiście wybrałbym wersję, która będzie miała mniejszą moc, a lepsze wyposażenie. Oczywiście przy założeniu, że mają podobny przebieg i stan techniczny.
Od niedawna jeżdżę Zefirem A, który ma 125KM i uważam, że jest to w zupełności wystarczające dla tego auta. Bez najmniejszych oporów i zawsze chętnie się rozpędza.
Osobiście wybrałbym wersję, która będzie miała mniejszą moc, a lepsze wyposażenie. Oczywiście przy założeniu, że mają podobny przebieg i stan techniczny.
witamsylmar pisze:Myślę, że można założyć, że silnik z mniejszą mocą o tej samej pojemności będzie mniej wyśrubowany, co może mieć wpływ na jego żywotność. Czy tak jest, nie mam 100% pewności.
tu podniesienie mocy nie polegało na zmianie tylko oprgramowania ale także jest różnica konstrukcyjna silnika. 120 konny to 8-mio zaworowy a 150 konny to 16-to zaworowy.
pozdrawiam
120 czy 150 ? 120 jest wystarczające nawet przy załadowanym samochodzie ( z automatem ) można bezpiecznie wyprzedzać. 30 koni więcej fajna sprawa, w tym przypadku kierował bym się jednak wyposażeniem samochodu i jego stanem technicznym przebiegiem itp. Z doświadczenia wiem że 120 wystarcza.
Jestem zaskoczony informacją o silnikach 1.9 16v 120 koni, zdaję się że najmocniejszy 1,7 ma 125 koni i jest to chyba szesnastka.
Jestem zaskoczony informacją o silnikach 1.9 16v 120 koni, zdaję się że najmocniejszy 1,7 ma 125 koni i jest to chyba szesnastka.
Ad. DPF da się przeżyć, samochód mam już ( albo tylko ) od pół roku na razie nic z tym się złego "nie dzieje" ( opukać) . Więc nie jest to takie straszne , w razie czego można wyciąć. By stwierdzić czy jest DPF , najprościej wejść pod samochód i wszystko będzie jasne.
"Słyszałem opinie,że 150 jest głośniejsza, hałas spowodowany jest 16 zaworową głowica.Więcej zaworów więcej "klepania" Opinia zasłyszana w ASO od sprzedawcy." Uf pierwszy raz ucieszyłem się że nie mam 150 , bo hałas jaki generuje 120 ustępuje tylko Ursusowi C-230 lub sławnemu 1,9 tdi VW.
"Słyszałem opinie,że 150 jest głośniejsza, hałas spowodowany jest 16 zaworową głowica.Więcej zaworów więcej "klepania" Opinia zasłyszana w ASO od sprzedawcy." Uf pierwszy raz ucieszyłem się że nie mam 150 , bo hałas jaki generuje 120 ustępuje tylko Ursusowi C-230 lub sławnemu 1,9 tdi VW.
yach pisze:Co się "dzieje" po jego włączeniu , oprócz "późniejszej zmiany" biegów w automacie i większego zużycia paliwa
to Ci bonus od Opla myślałem że może jakiś odczuwalny "power" się włączawieksze zuzycie paliwa