Centralny zamek - Zafira A
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 gru 2010, 16:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira A 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witajcie koledzy
Przeczytałem cały post ponieważ mam problem z CZ w drzwiach z tyłu /lewa strona.Od pewnego czasu drzwi dawały sygnały przecierających się kabli w łączniku drzwi( przestały się zamykać z pilota musiałem je zamykać ręcznie i głosniki ucichły) ale stwierdziłem iż poczekam do wiosny gdyż za zimno na taką zabawę z lutownica.Niestety nie doczekałem w spokoju...3 dni temu drzwi się zaryglowały na AMEN.NIe mogę ich otworzyć z pilota,po podniesieniu cięgna w środku drzwi dalej są zablokowane.W pozostałych drzwiach CZ działa ok.Dziś razem z bratem zabrałem się za lutowanie kabli ( tylko trzy były całe reszta pęknięte).Wszystkie połączyliśmy i ...... działaja głośniki.działa el. szyba a zamek dalej zaryglowany.Nie mogę otworzyć tych drzwi za cholerę.Postanowiłem zdjąc obicie drzwi w celu recznego odblokowania zaryglowanego zamka ale...... nie mam pojęcia co dalej....może siłownik zamka padł jak kable były na zwarciu popękane ale jak otworzyć te drzwi..Koledzy za każdą złotą radę z góry dziękuję.Dodam tylko ,że samochód służy mi często w celach zarobkowych i te drzwi są dużym utrudnieniem.
Pozdrawiam
Łukasz
Przeczytałem cały post ponieważ mam problem z CZ w drzwiach z tyłu /lewa strona.Od pewnego czasu drzwi dawały sygnały przecierających się kabli w łączniku drzwi( przestały się zamykać z pilota musiałem je zamykać ręcznie i głosniki ucichły) ale stwierdziłem iż poczekam do wiosny gdyż za zimno na taką zabawę z lutownica.Niestety nie doczekałem w spokoju...3 dni temu drzwi się zaryglowały na AMEN.NIe mogę ich otworzyć z pilota,po podniesieniu cięgna w środku drzwi dalej są zablokowane.W pozostałych drzwiach CZ działa ok.Dziś razem z bratem zabrałem się za lutowanie kabli ( tylko trzy były całe reszta pęknięte).Wszystkie połączyliśmy i ...... działaja głośniki.działa el. szyba a zamek dalej zaryglowany.Nie mogę otworzyć tych drzwi za cholerę.Postanowiłem zdjąc obicie drzwi w celu recznego odblokowania zaryglowanego zamka ale...... nie mam pojęcia co dalej....może siłownik zamka padł jak kable były na zwarciu popękane ale jak otworzyć te drzwi..Koledzy za każdą złotą radę z góry dziękuję.Dodam tylko ,że samochód służy mi często w celach zarobkowych i te drzwi są dużym utrudnieniem.
Pozdrawiam
Łukasz
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Podłączałeś może pod fejsa? Może jest jakiś błąd i wykasowanie by wystarczyło?
Edit:
Wypiąłem dzisiaj tę gumę, ale przewody są pochowane tak, że nie mogę ich wyciągnąć. Z 7 pękniętych mogę zbliżyć końcówki najwyżej 4. Co mam z tym zrobić? Czy tę gumę można jakoś ściągnąć i potem założyć? Już nie wiem, co mam robić. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Edit:
Działa. Nie wiem, jak lutować kable na długość, więc połączyłem przez skręcenie 2 końcówek kabel, który był potrzebny, tutaj podziękowanie dla kolego Oki, który przez telefon mi pomógł. Generalnie w samochodzie bez elektrycznych szyb jest potrzebne 5 kabli w lewych tylnych drzwiach:
- czarno - czerwony
- czarno - żółty
- czarno - niebieski
- zielony
- zielono - brązowy
3 pierwsze są do zamka, 2 ostatnie do głośnika. Czujnik drzwi korzysta z którychś z nich, pewnie z tych od zamka.
Edit:
Wypiąłem dzisiaj tę gumę, ale przewody są pochowane tak, że nie mogę ich wyciągnąć. Z 7 pękniętych mogę zbliżyć końcówki najwyżej 4. Co mam z tym zrobić? Czy tę gumę można jakoś ściągnąć i potem założyć? Już nie wiem, co mam robić. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Edit:
Działa. Nie wiem, jak lutować kable na długość, więc połączyłem przez skręcenie 2 końcówek kabel, który był potrzebny, tutaj podziękowanie dla kolego Oki, który przez telefon mi pomógł. Generalnie w samochodzie bez elektrycznych szyb jest potrzebne 5 kabli w lewych tylnych drzwiach:
- czarno - czerwony
- czarno - żółty
- czarno - niebieski
- zielony
- zielono - brązowy
3 pierwsze są do zamka, 2 ostatnie do głośnika. Czujnik drzwi korzysta z którychś z nich, pewnie z tych od zamka.
Błękitna Zocha z Białołęki
Podzielę się z Wami wynikiem mojej bitwy z zablokowanym zamkiem ( może się komuś przyda w przyszłości)
Do brzegu...
Zajechałem do serwisu spec. się CZ.Diagnoza.... uszkodzona wiązka i brak sygnału do siłownika.Panowie rozebrali boczek drzwi ( zaznaczam iż drzwi się zaryglowały jako zamknięte więc nie było łatwo rozebrać boczek),odcieli kabelki dochodzące do zamka drzwi i postanowili podłączyć kabelki pod akumulator na krótko żeby otworzyć zamek ( oni korzystali z akumulatora od wkrętarki ) i nic ...pomysł nr 2 - ostukać zamek od środka może się zablokował elektromagnes...nic.Panowie zadzwonili do znajomego mechanika z serwisu Opla i diagnoza ostateczna...zamek zaryklowany a siłonik zamka spalony jedyny sposób-łamać zamek.Pan który się tego podjął naprawdę wykazał się cierpliwością...powoli rozklejał nierozbieralną obudowę zamka lutownica:) po kawałku aż udało mu się złamać rygiel zamek działa mechanicznie i drzwi otwarte zapłaciłem mu 100 zł za operację i ciśnienie wróciło mi do poziomu 120/85:) ( w aso Opla za otwarcie i wymianę zamka 800 zł )
Dziś zamówiłem zamek na allegro za 110 zł wymienię sam razem z wiązką kabli w słupku bo przy otwartych drzwiach to już bułka z bananem.
Dobra rada na przyszłość...jeżeli wiazka kabli przy słupku zaczyna umierać (objawy...nie działa el szyba bądź drzwi nie zawsze działają z CZ nie czekajcie z tym tak jak ja...kable widocznie były na zwarciu i doprowadziły do uszkodzenia siłownika na zaryglowanym zamku).
Do brzegu...
Zajechałem do serwisu spec. się CZ.Diagnoza.... uszkodzona wiązka i brak sygnału do siłownika.Panowie rozebrali boczek drzwi ( zaznaczam iż drzwi się zaryglowały jako zamknięte więc nie było łatwo rozebrać boczek),odcieli kabelki dochodzące do zamka drzwi i postanowili podłączyć kabelki pod akumulator na krótko żeby otworzyć zamek ( oni korzystali z akumulatora od wkrętarki ) i nic ...pomysł nr 2 - ostukać zamek od środka może się zablokował elektromagnes...nic.Panowie zadzwonili do znajomego mechanika z serwisu Opla i diagnoza ostateczna...zamek zaryklowany a siłonik zamka spalony jedyny sposób-łamać zamek.Pan który się tego podjął naprawdę wykazał się cierpliwością...powoli rozklejał nierozbieralną obudowę zamka lutownica:) po kawałku aż udało mu się złamać rygiel zamek działa mechanicznie i drzwi otwarte zapłaciłem mu 100 zł za operację i ciśnienie wróciło mi do poziomu 120/85:) ( w aso Opla za otwarcie i wymianę zamka 800 zł )
Dziś zamówiłem zamek na allegro za 110 zł wymienię sam razem z wiązką kabli w słupku bo przy otwartych drzwiach to już bułka z bananem.
Dobra rada na przyszłość...jeżeli wiazka kabli przy słupku zaczyna umierać (objawy...nie działa el szyba bądź drzwi nie zawsze działają z CZ nie czekajcie z tym tak jak ja...kable widocznie były na zwarciu i doprowadziły do uszkodzenia siłownika na zaryglowanym zamku).
Witam Dzis pojawił mi sie nowy problem Nie działa zamykanie i otwieranie drzwi z pilota Kiedy włożę kluczyk do zamka i przekręce to wszystkie drzwi dzioałają otwierają się i zamykają Kiedy chcę z kluczyka to nie działa Dodam że wymieniłem już baterią i dalej nic Pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc Dodam jeszcze że jak zamykam z kluczyka drzwi to nie mrygają kierunkowskazy Pozdrawiam
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
W instrukcji sam naprawiam na stronie 248 jest jak zdjąć boczek ale na forum było to opisane z foto dokładnie i gdzie dostać sie do tych dwóch śrób pod tą rączką do zamykania drzwi gorzej z tymi trzema dolnymi śrubami ale....... trza próbować.No znalazłem http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6516