[FAQ]wypalanie DPF-u
P2279 Intake Air System Leak Detected B-035 . Nieszczelnośc w iukładzie dolotowym, czyli przede wszystkim wymiana lub czyszczenie EGR
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ight=p2279
P1625 Main Relay opens too late C-003 . P1625 Główny Przekaźnik otwiera się zbyt późno C-04
P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033 Problem z zaworem sterującym klapami wirowymi w kolektorze dolotowym
P1815 Cruise Control Interface Malfunction CRC (Electronic Cruise Control) B-009
P1430 Electric Air Pump Secondary Failure
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ight=p2279
P1625 Main Relay opens too late C-003 . P1625 Główny Przekaźnik otwiera się zbyt późno C-04
P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033 Problem z zaworem sterującym klapami wirowymi w kolektorze dolotowym
P1815 Cruise Control Interface Malfunction CRC (Electronic Cruise Control) B-009
P1430 Electric Air Pump Secondary Failure
Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 21:35 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 3 razy.
Kolego przed wszystkim trzeba sie zając egr oraz kolektorem dolotowym. Rozumiem, że masz wersje 150 koni. Najpierw skasować błędy...potem działać jeśli powrócą.
P2279 -ten bład własnie często ludzie mają przy niesprawny egr, ewentualnie jakiś przewód strzelił.
Jeśli błedy powrócą, to najpierw wymień egr, lub wyczyść go. Możesz go kupić za 400zł , jeśli masz wersje 16V
http://allegro.pl/zawor-e...1502534504.html
instrukcja czyszczenia egr http://www.zafiraklub.pl/...highlight=p2279
Błąd P1109 jest związany z zaworem sterującym klapami wirowymi w kolektorze ssącym. Wszystko zaczyna się od źle działającego egr. Duże ilości zbierającej się sadzy którą egr przepuszcza do kolektora ssącego (dolotowego) unieruchamiaja powoli klapy wirowe, które przy okazji są felernie łożyskowane. Kiedy klapy już nie chodzą swobodnie, albo spadnie Ci listwa na kolektorze albo będzie się trzymała i ruszała bardzo opornie i uszkodzi właśnie zawór sterujący klapami. Ten zwór kosztuje 800zł w ASO plus wymiana 200zł.
zawór:
Uploaded with ImageShack.us
Tak więc czyszczenie kolektora, sprawdzenie czy listwa spadła czy nie, czy łożyskowanie chodzi jak należy czy może chodzi bardzo opornie, uszkadzając zawór.
Jeśli czyszczenie nie pomoże i listwa trzymająca klapy wirowe będzie zerwana, możesz regenerować ją tutaj: (coś koło 1000-1200zł)
http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/
lub kupić nowy kolektor http://allegro.pl/kolekto...1501925845.html
Był jednak przypadek w vectrze, że gość miał błąd p1109 i fachowcy w ASO wymienili mu ten zawór za 800 zł a silnik był dalej w trybie awaryjnym....więc kazali mu wymieniać cały kolektor ( w ASO to koszt ponad 2.5 tys zł)....ale gość wyczyścił egr i przepustnicę i problem znikł. Tak wiec jeszcze raz....przede wszystkim sprawny egr. ...i uwaga na baranów w ASO bo można by tu popłynąć łącznie na ponad 3 tyś zł.
P2279 -ten bład własnie często ludzie mają przy niesprawny egr, ewentualnie jakiś przewód strzelił.
Jeśli błedy powrócą, to najpierw wymień egr, lub wyczyść go. Możesz go kupić za 400zł , jeśli masz wersje 16V
http://allegro.pl/zawor-e...1502534504.html
instrukcja czyszczenia egr http://www.zafiraklub.pl/...highlight=p2279
Błąd P1109 jest związany z zaworem sterującym klapami wirowymi w kolektorze ssącym. Wszystko zaczyna się od źle działającego egr. Duże ilości zbierającej się sadzy którą egr przepuszcza do kolektora ssącego (dolotowego) unieruchamiaja powoli klapy wirowe, które przy okazji są felernie łożyskowane. Kiedy klapy już nie chodzą swobodnie, albo spadnie Ci listwa na kolektorze albo będzie się trzymała i ruszała bardzo opornie i uszkodzi właśnie zawór sterujący klapami. Ten zwór kosztuje 800zł w ASO plus wymiana 200zł.
zawór:
Uploaded with ImageShack.us
Tak więc czyszczenie kolektora, sprawdzenie czy listwa spadła czy nie, czy łożyskowanie chodzi jak należy czy może chodzi bardzo opornie, uszkadzając zawór.
Jeśli czyszczenie nie pomoże i listwa trzymająca klapy wirowe będzie zerwana, możesz regenerować ją tutaj: (coś koło 1000-1200zł)
http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/
lub kupić nowy kolektor http://allegro.pl/kolekto...1501925845.html
Był jednak przypadek w vectrze, że gość miał błąd p1109 i fachowcy w ASO wymienili mu ten zawór za 800 zł a silnik był dalej w trybie awaryjnym....więc kazali mu wymieniać cały kolektor ( w ASO to koszt ponad 2.5 tys zł)....ale gość wyczyścił egr i przepustnicę i problem znikł. Tak wiec jeszcze raz....przede wszystkim sprawny egr. ...i uwaga na baranów w ASO bo można by tu popłynąć łącznie na ponad 3 tyś zł.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 22:11 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 8 razy.
Męczę się już z tym ekoszajsem od roku, czyli od zakupu zafiry (pewnie kiedyś go wytnę). W tym czasie dwa razy dopadł mnie tryb serwisowy związany z DPF-em. Pierwszy raz niedługo po zakupie auta, więc to raczej był wynik mojej niewiedzy, lub może jakiś niekorzystny zbieg okoliczności, tym bardziej, że miałem zacięty EGR. Drugi raz tryb awaryjny dopadł mnie w Niemczech. Nie bardzo wiem dlaczego tak się stało, wiedziałem już jak należy „obsługiwać” DPF, no ale stało się. Może faktycznie przegapiłem wypalanie i wyszła kicha. Generalnie tryb awaryjny- kontrolka- obcięta moc. Próbowałem dać mu w rurę na autostradzie, zrobiłem 55 km, ale niestety nie zainicjowało się wypalanie. Podjechałem więc do serwisu opla- wypalenie serwisowe 30 eur, ale nie mieli czasu, tak więc udałem się do serwisu ATU, a tam mechanik powiedział mi, że ok, mogą wypalić serwisowo za 19 eur, ale jeżeli autko jeszcze samo jedzie, to lepiej po uruchomieniu silnika jechać, nie przekraczając 2 tyś. obrotów i wtedy powinno zacząć się wypalać. Tak zrobiłem i tak się stało. Wcześniej na autostradzie ładowałem mu powyżej tej wartości i wpadał w tryb awaryjny. Panowie, więc jak to się ma do tych zapisów w książce obsługi, gdzie raz pisze aby nie przekraczać 2 tyś. obr. a raz że należy jechać powyżej tych 2 tyś. obr?!
ponoć w książce serwisowej jest napisane ze kręcimy DO 2000obr.. a logika podpowiada ze by rure przedmuchać trzeba dac pedał w podłogę czyli obroty duzo większe.
Co do mojego auta to ,mam skrzynie automat wiec rzadko kiedy auto lata z obrotami powyzej 2000obr (przy 140km/h mam 1950obr) i problemu z wypalaniem nie mam wogole.
Co do mojego auta to ,mam skrzynie automat wiec rzadko kiedy auto lata z obrotami powyzej 2000obr (przy 140km/h mam 1950obr) i problemu z wypalaniem nie mam wogole.
Pierwsze co należałoby zrobić to jak piszą koledzy podpięcie pod komputer i sprawdzenie nasycenia filtra DPF.Odczytanie błędów,wykasowanie przejażdzka i ponowne sprawdzenie błędów.Póki co to z tych ,które napisałeś nie sugerują problemów z wypaleniem.Gdyby jednak nasycenie filtra byłoby w granicach 100% to spróbowałbym regeneracji filtra stacjonarnie kompem.Następnie obowiązkowa wymiana oleju i kasowanie inspekcji.Powinieneś sprawdzić również czy listwa sterująca klapami wirowymi jest na miejscu czy leży na kolektorze.Jeśli spadła to sprawdź np długim śrubokrętem po kolei czy klapy poruszają się w zakresie (od godziny 10.00 do 14.00) będziesz w ten sposób wiedział czy któraś jest zatarta.Klapa 2 lub 3 od lewej strony(nie pamiętam dokładnie) nie powinna się dać ruszyć,bo jest podpięta do nastawnika,który nimi steruje.Póki co klapami wirowymi na razie się nie stresuj tylko sprawdź dokładnie DPF.
Fota nastawnika ,którą wkleił Kaliope nie jest od silnika DTH.
Fota nastawnika ,którą wkleił Kaliope nie jest od silnika DTH.
wziąłem z tej strony, być może mają złą fotkę podglądowąMarki pisze: Fota nastawnika ,którą wkleił Kaliope nie jest od silnika DTH.
http://www.meat-doria.com/en/new_products/89078
W całym problemie nastawnik jest najmniej ważnykaliope pisze:wziąłem z tej strony, być może mają złą fotkę podglądowąMarki pisze: Fota nastawnika ,którą wkleił Kaliope nie jest od silnika DTH.
http://www.meat-doria.com/en/new_products/89078
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search
aaa. czyli sedno sprawy tkwi w niezmiennych warunkach wypalania (ta sama prędkość obrotowa=ta sama temp spalin).
Aj byłem świecie przekonany ze czym wyższa temp i prędkość wylotowa spalin tym lepiej.
Uf... jak dobrze ze TIPTRONICA nie używałem podczas wypalania (pozwalam Zosi wypalać sie w czasie normalnej jazdy.
Aj byłem świecie przekonany ze czym wyższa temp i prędkość wylotowa spalin tym lepiej.
Uf... jak dobrze ze TIPTRONICA nie używałem podczas wypalania (pozwalam Zosi wypalać sie w czasie normalnej jazdy.
masz rację i ten przykład z vectry C pokazuję jakie barany pracują w ASO. Naciągnęli goscia na 1tys zł i sprawa nie rozwiązana. Jednak czytałem na angielskich forach, że były przypadki, że ciężko chodząca listwa uszkodziła ten nastawnik. Ja myślę, że problem kolegi to przede wszystkim zasyfiały egr ..a przy okazji wypalanie dpf też mogło zostać przerwane kilka razy. Nie sądzę, że od problemów z dpf wyskoczyłby błąd z nieszczelnością i z tym nastawnikiem.Marki pisze: W całym problemie nastawnik jest najmniej ważny