Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grześ20

#121 Post autor: grześ20 »

Tomas_LBN pisze:Jurek36,

tu gdzie jestem ;) w serwisach Panowie jednoznacznie orzekli, że i owszem kostkę sprzedadzą ale z całym zmieniaczem za jakieś 1500 netto :)

kostkę dorobisz sobie w 15 minut z dowolnego klocka tworzywa sztucznego,
przy składaniu mocno nasmaruj

jeśli jest coś niejasnego - pytaj

Pozdrawiam
Tomek
witam czy jakieś fotki tego jak dorobic ?dzięki

areks2

#122 Post autor: areks2 »

Witam
Panowie a gdy wszystkie biegi wchodzą ok- brak luzu na drążku zmiany biegów ,tylko jedynki nie chce wchodzić normalnie dopiero gdy mocno docisnę drążek w stronę fotela to wejdzie.
Co w tym przypadku może być nie tak ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#123 Post autor: Dziadek13 »

Próbuj regulacje przeprowadzić,ale z tego co wiem to zawsze były trudności z jedynką i stąd w skrzyni biegów F23 specjalny olej oraz nadlewka 200ml i wymiana co dwa lata oleju w skrzyni biegów.

grześ20

#124 Post autor: grześ20 »

ja miałem też problem z jedynką i ustawiłem i jest ok,

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#125 Post autor: guma75 »

Witam. Czytam i widze że więncej osób ma problemy z tą gałką biegów. Pisałem już kiedys w temacie że słychac bzyczenie z drazka biegów. Wiec zapytam jeszce raz : Nadmieniam ze u mnie wsteczny jest do przodu i niema tego plastiku pod kulką. Bzyczenie jest przez luz między kulką a wsadem. Wcześniej nie było nic słychać gdyż na kulce musiał byc jakiś smar . Nadmieniam że biegi wchodzą bez problemu , tylko te bzyczenie . Bzyczenie słychać dosyć często i jest to bardzo denerwujące a przestaje gdy tylko dotkne drążka biegów. Może wystarczy to tylko nasmarować , tylko czym :roll: czy idzie taki smar kupić ?
Przesyłam zdjęcie co widać biało różowy smar.Dziekuję z góry za pomoc :D


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Dzięki Dziadek13 a gdzie ten smar kupie i ile kosztuje?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2011, 18:03 przez guma75, łącznie zmieniany 1 raz.
GUMA75

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#126 Post autor: Dziadek13 »

Ja daje silikonowy smar przezroczysty i jest ok choć mam inny drążek wsteczny do tyłu.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#127 Post autor: guma75 »

Dzięki Dziadek13 :D Kupiłem w sergrosie ten smar , chociaż smar koazał się rzadszy i skapywał troszke z pod plastiku , ale najważniejsze że przestało bzyczeć :D
:piwo:
GUMA75

sQcha

#128 Post autor: sQcha »

Smar biały stosowany do zawiasów drzwi będzie odpowiedni w tym wypadku.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#129 Post autor: guma75 »

Dzieki sQcha za pomysła :D narazie zostawie jak sie nic nie dzieje . W razie czego kupie ten smar biały :piwo:
GUMA75

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#130 Post autor: guma75 »

Cześć marsuc ja posmarowałem raz i cisza :lol: a tak długo mnie to menczyło pozdro :piwo:

Kto smaruje ten jedzie :lol: :driver:
GUMA75

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#131 Post autor: Samer »

Witam

Praktycznie odkąd tylko pamiętam był mały problem z wciśnięciem I biegu który wchodził dość opornie. Nie przeszkadzało mi to wiec nie panikowałem.

Ale od tygodnia problem się znacznie nasilił. Żeby wcisnąć "jedynkę" muszę najpierw wcisnąć na 2gi bieg, następnie 1 ale niejednokrotnie jedynkę trzeba wcisnąć na 2 razy (delikatnie cofając gałkę). Jednocześnie gałka biegów jest nie odbija do pozycji "luz". Tzn. Jak mam wciśnięty któryś z biegów 1,2,5,wsteczny prawidłowo odchodzi w lewo lub prawo natomiast jeżeli chodzi o powrót na luz to już muszę jej pomóc.

Możecie podpowiedzieć w czym jest problem. Czy może kończyć się sprzęgło czy raczej wystarczy psiknąć tu i tam smarem. Podniosłem mieszek i nasmarowałem wazeliną mechanizm (tylko kulkę) ale nie pomogło

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2011, 10:59 przez Samer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#132 Post autor: Samer »

Przymierzam się do zakupu zestawu naprawczego do lewarka. Aktualnie trzy osoby oferują takie zestawy.

Czy możecie doradzić jaki kupić? Czy oszczędzić i kupić tańszy ewentualnie czy jest sens wydawać 90 zł na lepszy. Poniżej trwające aukcje.

http://allegro.pl/tulejka-zestaw-napraw ... 45028.html - 64 zł

http://allegro.pl/lewarek-zestaw-napraw ... 56725.html - 85 zł

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewa ... 08561.html - 90 zł

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#133 Post autor: Dziadek13 »

Zakupił bym z drugiego linku ta pierwsza to wersja oszczędnościowa też łasa,trzecia to naciągnięta cena.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#134 Post autor: twardypt91 »

Tak czytam ten wątek i :shock: Po ilu km tak mniej więcej należy się spodziewać problemów?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

martin1232

#135 Post autor: martin1232 »

Jestem na tym forum na razie nowy,posiadam zośkę w oleju napędowym z 2000r i mam problem taki a mianowicie niedawno wymieniłem mechanizm zmiany biegów na używany ale w lepszym stanie i ciężko mi wchodzi pierwszy bieg,czy jest to wina że nie wymieniłem również linek czy jest to kwestia regulacji jeżeli tak prosze powiedzieć gdzie mozna wyregulować .Proszę o pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”