Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#76 Post autor: Anony Mous »

EGR czyszczony czy nowy?
Sprawdź przewód gumowy od IC do przepustnicy a w najgorszym przypadku dokładniej obejrzyj IC.

P.S. IC to intercooler jak "cuś" ;)

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#77 Post autor: diabolog »

Przewód da się zrobić łatwo ale IC trochę gorzej bo siedzi pomiędzy chłodnicami.
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

Anony Mous

#78 Post autor: Anony Mous »

Ale EGRa już czyściłeś...porządnie?

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#79 Post autor: diabolog »

Wyjęty, rozebrany razem z cewką wyczyszczony.
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

Anony Mous

#80 Post autor: Anony Mous »

A silnik jest wyczuwalnie słabszy?

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#81 Post autor: diabolog »

Nie, ostatnio przegoniłem dla DPF, wypalił się .
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

Anony Mous

#82 Post autor: Anony Mous »

I jak kolego skończyła się przygoda z błędem 2279 u Ciebie?
U mnie (na razie - odpukać) pomogło czyszczenie EGR.

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#83 Post autor: diabolog »

Jeszcze nie, narazie robię turbinę dopiero potem nieszczelność w układzie dolotowym
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

olsen

#84 Post autor: olsen »

diabolog pisze:Jeszcze nie, narazie robię turbinę dopiero potem nieszczelność w układzie dolotowym

witaj , kolego a sprawdzałeś kompresję ????? radzę zmierzyć dla świętego spokoju

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#85 Post autor: diabolog »

Witam ponownie

P2279-11

1. Turbina -zrobiona
2. Zawór EGR podstawiny (nowy) - nie pomogło
3. Przepływka podstawiona (z drugiego) - nie pomogło
4. Intercooler sprawdzony ciśnieniowo razem z przewodami dolotowymi - szczelny

wyszła nieszczelność pod ciśnieniem na klapach, szczególnie trzeciej (do niej chyba podpięte jest sterowanie ?) Nie wiem czy regenerować, czy nową na alledrogo 840 zł

może jakieś drobne sugestie????? :piwo:
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#86 Post autor: Lorry »

Jak chcesz długo i dużo pojezdzic Zośką to regenerowane, bo te zmienione też padają tyle że pozniej i trudniej je naprawić ;)

Nie wiem jak to teraz cenowo wychodzi

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#87 Post autor: prymus »

witam ponownie, dzisiaj jak jechałem na kopmputer, wyłapałem podwyższone spalanie na biegu jałowym, no i sukces udało mi się wypalić dpf-a, lampka od świec zgasła, podpieliśmy kompa, nasycenie 18% i rzeczywiście był jakiś błąd przepływu spalin, ale zresetowano wszystkie błędy i dalej w drogę, po 5km znowu się zapaliła lampka kontrolna silnika, poza tym beznadziejnie się zbiera, ciężko ruszyć, dopiero przy 3000 obr. dmuchnie czarnym dymem i dostaje kopa, pod domem sprawdziłem błędy i były dwa:
ECM-227911
124.1-143073
pomożecie i tym razem?, jestem z Radomia, może ktoś mógłby polecić kogoś kompetentnego w okolicy, kto rozwiązałby mój problem?

Anony Mous

#88 Post autor: Anony Mous »

prymus pisze:witam ponownie, dzisiaj jak jechałem na kopmputer, wyłapałem podwyższone spalanie na biegu jałowym, no i sukces udało mi się wypalić dpf-a, lampka od świec zgasła, podpieliśmy kompa, nasycenie 18% i rzeczywiście był jakiś błąd przepływu spalin, ale zresetowano wszystkie błędy i dalej w drogę, po 5km znowu się zapaliła lampka kontrolna silnika, poza tym beznadziejnie się zbiera, ciężko ruszyć, dopiero przy 3000 obr. dmuchnie czarnym dymem i dostaje kopa, pod domem sprawdziłem błędy i były dwa:
ECM-227911
124.1-143073
pomożecie i tym razem?, jestem z Radomia, może ktoś mógłby polecić kogoś kompetentnego w okolicy, kto rozwiązałby mój problem?
kolega najprawdopodbniej egr ...typowe objawy...i typowy błąd. Wyczyść lub kup nowy i po kłopocie.

tu masz czyszczenie:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 15:18 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#89 Post autor: kicaj »

zacznij od sprawdzenia szczelnosci w ukladzie dolotowym (ew. przeplywki)
bo to powoduje dalsze problemy...

Anony Mous

#90 Post autor: Anony Mous »

prymus pisze:witam ponownie, dzisiaj jak jechałem na kopmputer, wyłapałem podwyższone spalanie na biegu jałowym, no i sukces udało mi się wypalić dpf-a, lampka od świec zgasła, podpieliśmy kompa, nasycenie 18% i rzeczywiście był jakiś błąd przepływu spalin, ale zresetowano wszystkie błędy i dalej w drogę, po 5km znowu się zapaliła lampka kontrolna silnika, poza tym beznadziejnie się zbiera, ciężko ruszyć, dopiero przy 3000 obr. dmuchnie czarnym dymem i dostaje kopa, pod domem sprawdziłem błędy i były dwa:
ECM-227911
124.1-143073
pomożecie i tym razem?, jestem z Radomia, może ktoś mógłby polecić kogoś kompetentnego w okolicy, kto rozwiązałby mój problem?
Twój problem nie nadaje się już do tego tematu,bo robi się bałagan.Błąd P2279 to nieszczelność w układzie dolotu.Sprawdź przewód gumowy od IC do przepustnicy czy jest szczelny ,następnie należałoby sprawdzić zawór EGR...jeśli to nie pomoże to trzeba sprawdzić szczelność IC.

P.S. IC=intercooler.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”