Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#91 Post autor: Anony Mous »

kecajx26 pisze:mam pytanie jakie tarcze z przodu zastosować bo umnie się kączą jakigo producenta wybrać
nie kupuj najtańszych bo okaże się ze masz bicie
Rafał pisze:Ja mam tarcze Boscha i klocki TRW i jak narazie wszystko w porządku.
tak jak kolega napisał będzie w sam raz.
Pozdro

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#92 Post autor: firek »

Cena osłony na dzień dzisiejszy w ASO w Lublinie to 35.81, niestety mieli tylko jedna, druga zamówiona bedzie koło środy ;)

sQcha

#93 Post autor: sQcha »

Może 450 pln ale z usługą chcieli?

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#94 Post autor: 12Marek »

sQcha pisze:Może 450 pln ale z usługą chcieli?
No właśnie nie! Gadałem z gościem długo. Miały być tylko ściągnięte z Niemiec (bo u nas nie było) osłony tarcz bez montażu :(

Na dzień dzisiejszy osłony i sprężyny leżą w garażu i czekają na wolne moce przerobowe i klucz torx 16 :roll: Chyba muszę kupić zestaw :evil2:
Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Lis 30, 2010 18:57 ]
Witam ponownie :)
Właśnie jestem po wymianie tych nieszczęsnych osłon i sprężyn tylnych :P
Uzbrojony w zestaw kluczy za 150 zeta podjąłem walkę :>
Robota niby nietrudna ale bez kompletu przyzwoitych kluczy nic z tego.
Potrzebne są m.in. klucz torx bodajże E 20 (do odkręcenia amorka) i nasadka 16 (do odkręcenia piasty) dodatkowo trzeba zdjąć całe "kopyto" hamulca (też klucz torx), tarcze hamulcową itd. Młotek i przecinak też się przydał :evil:
Czyli normalnie :lol:
W pewnym momencie blokują się śruby mocujące "kopyto" bo chyba są montowane na Loctite lub coś podobnego. Trzeba przekręcic zpowrotem i ponownie odkręcać...
Oczywiście przy okazji wyszło, że klocki mają po jakieś 7 mm a tarcza 8 czyli na wiosnę znów kasa :evil:
Jutro wyjadę z garażu to sprawdzę jak wyszło, ale musi być o.k. Ciekaw jestem jak te wzmocnione sprężyny z Jamexu się sprawdzą...

Tył na razie zrobiony ale już coś z przodu stuka jak jadę po dołkach..... :evil: :evil: :evil:
Cholerna skarbonka :cry:

Nidhogg

#95 Post autor: Nidhogg »

Ja bym brał wszystko z TRW stosunek jakości do ceny najlepszy. ATE drogo, Bosch przereklamowany. A jeszcze lepsze to Zimmermany - w Polsce mało znana firma a w fabrykach Opla w Niemczech idą na pierwszy montaż.

arthez

#96 Post autor: arthez »

Witam wszystkich postanowiłem odnowić ten temat ponieważ od pewnego czasu mam spore bicie podczas hamowania bicie jest tak bardzo wyczuwane że trzęsie całą kastą podejrzewam że mam krzywą tarcz moje pytanie jakiej firmy kupić tarcze i klocki w miarę rozsądnej cenie czekam na podpowiedzi z góry dziękuje



- Kolego na forum piszemy zwykłym tekstem, bez Caps Lock, bez kolorów - tylko w sytuacji szczególnie ważnej informacji można użyć opcji Bold lub koloru czcionki / MieHor
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 12:15 przez arthez, łącznie zmieniany 1 raz.

David

#97 Post autor: David »

arthez pisze:Witam wszystkich postanowiłem odnowić ten temat ponieważ od pewnego czasu mam spore bicie podczas hamowania bicie jest tak bardzo wyczuwane że trzęsie całą kastą podejrzewam że mam krzywą tarcz moje pytanie jakiej firmy kupić tarcze i klocki w miarę rozsądnej cenie czekam na podpowiedzi z góry dziękuje
jest temu poświęcony cały dział jak pamiętam ale na początek wystarczy chyba przeczytać od początku cały ten wątek, są tu zawarte chyba wyczerpujące informacje :)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 12:16 przez David, łącznie zmieniany 1 raz.

arthez

#98 Post autor: arthez »

David pisze:
arthez pisze:Witam wszystkich postanowiłem odnowić ten temat ponieważ od pewnego czasu mam spore bicie podczas hamowania bicie jest tak bardzo wyczuwane że trzęsie całą kastą podejrzewam że mam krzywą tarcz moje pytanie jakiej firmy kupić tarcze i klocki w miarę rozsądnej cenie czekam na podpowiedzi z góry dziękuje
jest temu poświęcony cały dział jak pamiętam ale na początek wystarczy chyba przeczytać od początku cały ten wątek, są tu zawarte chyba wyczerpujące informacje :)

Kolego jak masz udzielać takich beznadziejnych odpowiedzi to lepiej wcale nie zabieraj głosu oczekuje mądrych wypowiedzi może coś do tej pory się zmieniło nie pomyślałeś a druga sprawa po to jest to forum żeby jedni drugim pomagali i dzielili się własnymi doświadczeniami a nie cwaniakowali co ty myślisz że wszystkie rozumy zjadłeś i błyszczysz hehehe się mylisz :lol:
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 12:18 przez arthez, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#99 Post autor: MieHor »

arthez, z całym szacunkiem, ale na forum oprócz niesienia pomocy potrzebującym obowiązują ściśle określone zasady - w największym skrócie - w animowanej treści mojego podpisu i nie ma potrzeby zaraz zaostrzać dyskusję, w wielu wątkach dotyczących tematu tarcz i klocków znajdziesz opinie użytkowników jakie i jakich producentów są preferowane, a w tym temacie znajdziesz nawet nr katalogowe, nr części oraz przybliżone ceny http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5534

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#100 Post autor: Mattai »

No niestety im nowsze tym więcej kosztują....paradoks
Też właśnie przyglądałem się piastom i zaczynam dojrzewać do wymiany tego co pozostało po osłonach... na razie reanimuje zaciski...co się znów zablokowały

Przy wymianie tych osłon niezbędne jest przy zakupie zakup nowych śrub, nie wolno wkręcać starych (!). Nowe oczywiście na klej anerobowy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

calus18

#101 Post autor: calus18 »

witam panowie moze ktos mi powiedziec do wymiany tarczy przód potrzebny jakis sciagacz czy moge sam je wymienic???????????

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#102 Post autor: Harry200 »

Potrzebne tylko klucze żeby zdemontować zacisk hamulcowy,a sama tarcza przykręcona na TORXa,także sam zdemontujesz.Jak będzie pordzewiała to pewnie będzie trzeba trochę pomóc młotkiem żeby zeszła z piasty..

calus18

#103 Post autor: calus18 »

ok dzieki zaraz biore sie do roboty moze sie uda :lol: pozdrawiam

[ Dodano: Nie Cze 26, 2011 00:03 ]
miaem wczoraj sie wziac za wymiane tych tarcz ale mi nie wyszlo:( ale za to dzisiaj 3 godzinki (jak na pierwszy raz to mysle ze nie zle) i sie udalo :lol:

jakubek90210
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 11 wrz 2010, 12:03
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Bxl
Auto: Opel Zafira C
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#104 Post autor: jakubek90210 »

H,Łajszczak pisze:Potrzebne tylko klucze żeby zdemontować zacisk hamulcowy,a sama tarcza przykręcona na TORXa,także sam zdemontujesz.Jak będzie pordzewiała to pewnie będzie trzeba trochę pomóc młotkiem żeby zeszła z piasty..
Jaki numer TORXa, też wkrótce mnie to czeka i jakie zamienniki tarcz polecacie?
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że się nie grzeszyło

ube

#105 Post autor: ube »

Pewno juz było ale co tam, tarcze najlepiej ATE lub Brembo.
W tej kolejności raczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”