[FAQ]wypalanie DPF-u
Podczas normalnego wypalania , które inicjuje się automatycznie również nie mam problemów, jadę normalnie i cały proces przebiega bez zakłóceń. Tryb awaryjny miałem dwa razy, ale właśnie radzenie sobie z tym ustrojstwem podczas trybu awaryjnego cały czas mnie nurtuje- jak doprowadzić parcha do wypalania, kiedy mamy już na blacie autko z kluczykiem ? Czy jechać delikatnie aż zaskoczy, czy też przeciwnie. Osobiście skłaniam się raczej ku tej pierwszej opcji, ale może macie jakieś swoje doświadczenia w tej kwestii ?
jak jest ok, filtr sie wypala nawet jak stoisz w miejscu, bez gazowania...ale wskazane 2 tys obrotów. Najlepiej mieć fejsa, skasować błąd , jachac na wycieczkę i modlić się żeby ruszył proces.aszifo pisze:Podczas normalnego wypalania , które inicjuje się automatycznie również nie mam problemów, jadę normalnie i cały proces przebiega bez zakłóceń. Tryb awaryjny miałem dwa razy, ale właśnie radzenie sobie z tym ustrojstwem podczas trybu awaryjnego cały czas mnie nurtuje- jak doprowadzić parcha do wypalania, kiedy mamy już na blacie autko z kluczykiem ? Czy jechać delikatnie aż zaskoczy, czy też przeciwnie. Osobiście skłaniam się raczej ku tej pierwszej opcji, ale może macie jakieś swoje doświadczenia w tej kwestii ?
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 mar 2011, 09:52
- Imię: jachu
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z1.9DT
- Gender:
Witam wszystkich kolegów mam takie pytanie : zakupiłem zafirę Z1.9DT z 2006 roku w zeszłym roku i po zrobieniu jakiś 800km włączyło się wypalanie DPF-u charakterystyczny smród palonej gumy od tamtej pory przejechałem jakieś 3500 km i nic się nie zapala żadna kontrolka na tablicy ale miałem taki przypadek że podczas jazdy zaczął się wydobywać dum z komory silnika i zapach jakby palonego oleju wjechałem na kanał obejrzałem wszystko dokładnie i zero jakichkolwiek wycieków troche mnie to niepokoi ponieważ wyczytałem że powinien się wypalać średnio co 500- 600km a u mnie nic .Motor mam zalany olejem GM DEXOS2 .Czy ktoś miał już taki przypadek.
bylo walkowane, w niektorych autach moze sie pojawic kontrolka swiec zarowych podczas wypalania, ale sam Opel szybko zrezygnowal z tego i w 99% aut, przy wypalaniu DPF'u, nie zapala sie nic. Poznac mozna tylko po zwiekszonych lekko obrotach wolnych, zwiekszonym spalaniu, innej charakterystyce pracy silnika i dzwieku. Migajaca kontrolka swiec zarowych oznacza wtedy problemy z samym DPFem...Marki pisze:W Zafirze przy regeneracji filtra nie zapala się żadna kontrolka
zadaj pytanie - tylko jak - cały czas nie mogę pisać nowych tematów.
zapytam , więc was - czym steruje pokrętło ze stopniami temperatury - czy przy nagrzewnicy jest jakiś zawór ? jeśli tak to czy łatwo się do niego dostać (czy warto próbować samemu ?)
drugie pytanie dotyczy problemu, wypalania filtra DPF, który był dosyć obszernie opisywany , ale nie mogę się nigdzie doczytać ,bo w mojej zośce taki cykl inicjuje się bez problemu w korku w mieście a do tego towarzyszy mu bardzo obfity dym , wygląda to tak jakbym się palił (wydobywa się spod samochodu) - czy to normalne ?
z góry dziękuję za pomoc.
zapytam , więc was - czym steruje pokrętło ze stopniami temperatury - czy przy nagrzewnicy jest jakiś zawór ? jeśli tak to czy łatwo się do niego dostać (czy warto próbować samemu ?)
drugie pytanie dotyczy problemu, wypalania filtra DPF, który był dosyć obszernie opisywany , ale nie mogę się nigdzie doczytać ,bo w mojej zośce taki cykl inicjuje się bez problemu w korku w mieście a do tego towarzyszy mu bardzo obfity dym , wygląda to tak jakbym się palił (wydobywa się spod samochodu) - czy to normalne ?
z góry dziękuję za pomoc.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Jak DPF wypala się w korku to dymek to nic nowego, standard poniekąd
Sterowaniem nagrzewnicy w przypadku klimy auto lub pół auto działa komputer sprzężony z czujnikami
Tematów nie możesz pisać w związku z małą blokadą . Mieliśmy problem z botami, które wbijały i pisały jednego spamerskiego posta ....
Napisz jeszcze pare postów (sensownych ) i będziesz mógł pisać normalnie
Sterowaniem nagrzewnicy w przypadku klimy auto lub pół auto działa komputer sprzężony z czujnikami
Tematów nie możesz pisać w związku z małą blokadą . Mieliśmy problem z botami, które wbijały i pisały jednego spamerskiego posta ....
Napisz jeszcze pare postów (sensownych ) i będziesz mógł pisać normalnie
obwity dym przy wypalaniu nie jest normalny....normalnie praktycznie nie ma żadnego dymu. Natomiast dym sie pojawia często po wymianie filtra oleju lub filtra paliwa. Mechanicy robiąc to niedbale i olej lub paliwo zalewa siatkę elastyczna na tłumiku....potem ogromna temp i dym. U mnie poszedł taki dym, że byłem bliski zawału....ale tylko raz.....przy pierwszym wypalaniu po wymianie filtrów. Potem już ani trochę dymka.
w moim przypadku za każdym razem jak rozpoczyna się proces wypalania DPF związane to jest z dużą ilością dymu o bardzo specyficznym zapachu - jeżeli u was tego nie ma to może przyczyną jest zawór EGR ?
w zeszłym roku gdy po raz pierwszy pojawił się ten dymek - to mechanicy zaczeli wymieniać paskek , koło alternatora i napinacz - skucha.
następna diagnoza - szwankuje turbina - zregenerowałem (nie była schetana wymienili łożyska ) - dymek bez zmian totalna załamka.
potem dowiedziałem się o szatańskim wynalazku jakim jest DPF - zacząłem go wypalać (przedtem przerażony taką ilością dymu przezornie wyłączałem silnik )
Drugi problem , który pojawił się niedawno to brak ogrzewania - nie reaguje na zmiany temperatury na pokrętle - mówiliście że sterowanie nagrzewnicą związane jest też z komputerem - czy po podpięciu do op-compa pokaże jakiś błąd ?
przy okazji spytam jeszcze o wspomnianego op-compa - czy warto mieć swój sprzęt i zaoszczędzić na każdym podpięciu do kompa ?
czy macie jakiś namiar na taki sprzęt w W-wie , a może ktoś by chciał go wziąść na spółkę
(przecież nie używa się go często )
z drugiej strony mówiły jaskółki ale jakby ktoś kiedyś to czemu ni.
w zeszłym roku gdy po raz pierwszy pojawił się ten dymek - to mechanicy zaczeli wymieniać paskek , koło alternatora i napinacz - skucha.
następna diagnoza - szwankuje turbina - zregenerowałem (nie była schetana wymienili łożyska ) - dymek bez zmian totalna załamka.
potem dowiedziałem się o szatańskim wynalazku jakim jest DPF - zacząłem go wypalać (przedtem przerażony taką ilością dymu przezornie wyłączałem silnik )
Drugi problem , który pojawił się niedawno to brak ogrzewania - nie reaguje na zmiany temperatury na pokrętle - mówiliście że sterowanie nagrzewnicą związane jest też z komputerem - czy po podpięciu do op-compa pokaże jakiś błąd ?
przy okazji spytam jeszcze o wspomnianego op-compa - czy warto mieć swój sprzęt i zaoszczędzić na każdym podpięciu do kompa ?
czy macie jakiś namiar na taki sprzęt w W-wie , a może ktoś by chciał go wziąść na spółkę
(przecież nie używa się go często )
z drugiej strony mówiły jaskółki ale jakby ktoś kiedyś to czemu ni.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Warto, poszukaj na forum wszystko jest napisane gdzie kupić, za ile i skąd programik.zdeneksmetana pisze:przy okazji spytam jeszcze o wspomnianego op-compa - czy warto mieć swój sprzęt i zaoszczędzić na każdym podpięciu do kompa ?
czy macie jakiś namiar na taki sprzęt w W-wie , a może ktoś by chciał go wziąść na spółkę
(przecież nie używa się go często )
z drugiej strony mówiły jaskółki ale jakby ktoś kiedyś to czemu ni.
Na przykład tu:
OP-COM
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.