Światła Dzienne - wersja skandynawska
Moderator: Sebu$
Światła Dzienne - wersja skandynawska
Witam.A ja do swojej też mam zamiar założyć nawet takowy zakupiłem za 35zł na allegro tylko czekam w kolejce na montaż pozdrawiam
//wydzieliłem posty dotyczące automatycznych świateł z tematu zafiry B //BajBus
//wydzieliłem posty dotyczące automatycznych świateł z tematu zafiry B //BajBus
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 02:20 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 1 raz.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Mógłbyś wysłać link.kopernik275 pisze:Witam.A ja do swojej też mam zamiar założyć nawet takowy zakupiłem za 35zł na allegro tylko czekam w kolejce na montaż pozdrawiam
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Dzięki kolego kopernik275, ja też już go kupilem i wreszcie nie będę musiał pamiętać o światłach.
--scalone--
Dziś właśnie zamontowałem automatyczny włącznik świateł. Świetna sprawa, nie zciemnia komputera, i już nie trzeba pamientać o światłach. Jedyny problem jaki mieliśmy ty znalezienie kabelka kontrolki ładowania.
Ale się udało.
//scaliłem posty //BajBus
--scalone--
Dziś właśnie zamontowałem automatyczny włącznik świateł. Świetna sprawa, nie zciemnia komputera, i już nie trzeba pamientać o światłach. Jedyny problem jaki mieliśmy ty znalezienie kabelka kontrolki ładowania.
Ale się udało.
//scaliłem posty //BajBus
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 02:15 przez timi68, łącznie zmieniany 1 raz.
Bezpiecznik to nr.32, na pokrywie bezpieczników taki rysunek reflektora z literką S.
U mnie akurat nie ma wersji skandynawskiej, ale mysle ze to to samo. Pod tablicą bezpieczników (którą bardzo trudno wyciągnąć) jest kostka bodajże chyba z 8 pinami w którą musi być włożony moduł do świateł dziennych (kostka wielkości ok. 5*7 cm. Jego nazwa to chyba k59. Sprawdz, jak jest cos inaczej to daj znać. Pozdrowienia.
Jego polski zamiennik wygląda tak:
http://www.allegro.pl/item692511881_aut ... o_car.html
U mnie akurat nie ma wersji skandynawskiej, ale mysle ze to to samo. Pod tablicą bezpieczników (którą bardzo trudno wyciągnąć) jest kostka bodajże chyba z 8 pinami w którą musi być włożony moduł do świateł dziennych (kostka wielkości ok. 5*7 cm. Jego nazwa to chyba k59. Sprawdz, jak jest cos inaczej to daj znać. Pozdrowienia.
Jego polski zamiennik wygląda tak:
http://www.allegro.pl/item692511881_aut ... o_car.html
Witam.
Czytając powyższe wypowiedzi, zainteresowała mnie te wersja skandynawska.
Nabyłem zamiennik modułu K59 (http://www.allegro.pl/item771389440_aut ... o_car.html)
Podłączyłem wg zamieszczonej instrukcji i działa wyśmienicie. Polecam wszystkim.
Czytając powyższe wypowiedzi, zainteresowała mnie te wersja skandynawska.
Nabyłem zamiennik modułu K59 (http://www.allegro.pl/item771389440_aut ... o_car.html)
Podłączyłem wg zamieszczonej instrukcji i działa wyśmienicie. Polecam wszystkim.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
O tym czy ktoś może wykorzystać światła w wersji skandynawskiej poprzez wstawienie tego AWS (K59) najlepiej przekonać się sprawdzając najpierw gniazdo bezpiecznika nr 32. Jeśli jest ono niewykorzystane i są w nim blaszki, to wystarczy sprawdzić próbówką czy jest tam napięcie. Jeśli tych blaszek nie ma (włożony bezpiecznik będzie luźny), to można sobie odpuścić szukanie tej kostki za tablicą bezpieczników, bo po prostu jej tam nie będzie - OPEL przygotowywał instalację do tego modułu podobno do 2002r. - w późniejszym okresie tylko w wersjach bogatszych stanowiących kontynuację modelu (zaoszczędzi się czas i wyeliminuje ewentualne ryzyko czegoś uszkodzenia przy wyjmowaniu tablicy bezpieczników - potwierdzam to co mówi tomekuza, - bardzo trudno wyjąć, a jeszcze trudniej włożyć na miejsce).
Alternatywnym rozwiązaniem tego problemu jest dokupienie u tego samego producenta (Bo-Car) tańszego modułu i podłączenie go zgodnie z jego instrukcją. Efekt - ten sam.
Alternatywnym rozwiązaniem tego problemu jest dokupienie u tego samego producenta (Bo-Car) tańszego modułu i podłączenie go zgodnie z jego instrukcją. Efekt - ten sam.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Ja kupiłem automatyczny włącznik świateł mijania za 27 zł z przesyłką, można go samemu podłączyć, nie jest to wcale skomplikowane, tutaj podaje link gdzie można go kupić,
http://moto.allegro.pl/it...ss.html#gallery
Jeśli będzie zainteresowanie to opiszę jak należy to zrobić.
http://moto.allegro.pl/it...ss.html#gallery
Jeśli będzie zainteresowanie to opiszę jak należy to zrobić.
timi opisz jak podłączyłeś kable z tego modułu świateł dziennych może masz fotki jak kable łączyłeś z wyłącznikiem świateł w aucie pozdrawiam
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Czynności które należy wykonać :
1. Zdjąć panel wskażników.
2. Podłączyć przewody :
- biały przewód podłączamy do masy
- brązowe do przewodów świateł pozycyjnych wyłącznika świateł
- niebieskie do przewodów świateł mijania wyłącznika świateł
- czerwony do przewodu kontrolki ładowania akumulatora ( jest to niebiesko-biały przewód dochodzący do kostki wskaźników deski rozdzielczej ) na tym przewodzie instalujemy wyłącznik zima-lato. Możemy nim wyłączyć światła mijania gdy na przykład w zimie włączamy ogrzewanie a latem klimę na parkingu. Wyłącznik ten jest widoczny na zdjęciu.
1. Zdjąć panel wskażników.
2. Podłączyć przewody :
- biały przewód podłączamy do masy
- brązowe do przewodów świateł pozycyjnych wyłącznika świateł
- niebieskie do przewodów świateł mijania wyłącznika świateł
- czerwony do przewodu kontrolki ładowania akumulatora ( jest to niebiesko-biały przewód dochodzący do kostki wskaźników deski rozdzielczej ) na tym przewodzie instalujemy wyłącznik zima-lato. Możemy nim wyłączyć światła mijania gdy na przykład w zimie włączamy ogrzewanie a latem klimę na parkingu. Wyłącznik ten jest widoczny na zdjęciu.
Nie mam takich fotekjaca19665 pisze:masz fotki jak kable łączyłeś z wyłącznikiem świateł w aucie
Z tym zdjęciem wskaźników to nie tak hop siup. Ostatnio chciałem się za to wziąć ale za mało czasu. Odkręciłem wkręty ale dodatkowo trzeba odkręcić tez środkowy panel który zachodzi na cały przedni panel. Nie wiem czemu w sam naprawiam piszą że aby dostać się do zegarów trzeba rozebrac przewód powietrza przy szybie przedniej i górne pokrycie słupka... dziwne. Tak czy inaczej jak okręciłem same wkręty to ewidentnie coś trzymało jeszcze. Nie wiem też czy kratki nawiewów bocznych i na szybę normalnie zdejmują się razem z całym przednim panelem czy oddzielnie.... Możesz dokładniej rozpisać co trzeba robić by zdjąć ten panel ?? No i czy schodzi to łatwo czy trzeba troche pokombinować bo ogólnie to bałem się silniej szarpnąć żeby nie połamać czegoś...
No prosze tu masz opisane.kris pisze:Z tym zdjęciem wskaźników to nie tak hop siup
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopi ... tarz+deski
Pozdrowionka!!!
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Kris - Odkręciłem wkręty ale dodatkowo trzeba odkręcić tez środkowy panel który zachodzi na cały przedni panel.
Nie trzeba, tam są zatrzaski, delikatnie odpychamy śrubokretem pod radiem widac to na zdjęciu.
Nie trzeba, tam są zatrzaski, delikatnie odpychamy śrubokretem pod radiem widac to na zdjęciu.