Światła Dzienne - wersja skandynawska

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
KOPERNIK

Światła Dzienne - wersja skandynawska

#1 Post autor: KOPERNIK »

Witam.A ja do swojej też mam zamiar założyć nawet takowy zakupiłem za 35zł na allegro tylko czekam w kolejce na montaż :mrgreen: pozdrawiam

//wydzieliłem posty dotyczące automatycznych świateł z tematu zafiry B //BajBus
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 02:20 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#2 Post autor: timi68 »

kopernik275 pisze:Witam.A ja do swojej też mam zamiar założyć nawet takowy zakupiłem za 35zł na allegro tylko czekam w kolejce na montaż :mrgreen: pozdrawiam
Mógłbyś wysłać link.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#3 Post autor: timi68 »

Dzięki kolego kopernik275, ja też już go kupilem i wreszcie nie będę musiał pamiętać o światłach. ;)

--scalone--

Dziś właśnie zamontowałem automatyczny włącznik świateł. Świetna sprawa, nie zciemnia komputera, i już nie trzeba pamientać o światłach. Jedyny problem jaki mieliśmy ty znalezienie kabelka kontrolki ładowania.
Ale się udało.

//scaliłem posty //BajBus
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 02:15 przez timi68, łącznie zmieniany 1 raz.

tomekuza

#4 Post autor: tomekuza »

Bezpiecznik to nr.32, na pokrywie bezpieczników taki rysunek reflektora z literką S.
U mnie akurat nie ma wersji skandynawskiej, ale mysle ze to to samo. Pod tablicą bezpieczników (którą bardzo trudno wyciągnąć) jest kostka bodajże chyba z 8 pinami w którą musi być włożony moduł do świateł dziennych (kostka wielkości ok. 5*7 cm. Jego nazwa to chyba k59. Sprawdz, jak jest cos inaczej to daj znać. Pozdrowienia.
Jego polski zamiennik wygląda tak:
http://www.allegro.pl/item692511881_aut ... o_car.html

sylmar

#5 Post autor: sylmar »

Witam.

Czytając powyższe wypowiedzi, zainteresowała mnie te wersja skandynawska.
Nabyłem zamiennik modułu K59 (http://www.allegro.pl/item771389440_aut ... o_car.html)
Podłączyłem wg zamieszczonej instrukcji i działa wyśmienicie. Polecam wszystkim.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: MieHor »

O tym czy ktoś może wykorzystać światła w wersji skandynawskiej poprzez wstawienie tego AWS (K59) najlepiej przekonać się sprawdzając najpierw gniazdo bezpiecznika nr 32. Jeśli jest ono niewykorzystane i są w nim blaszki, to wystarczy sprawdzić próbówką czy jest tam napięcie. Jeśli tych blaszek nie ma (włożony bezpiecznik będzie luźny), to można sobie odpuścić szukanie tej kostki za tablicą bezpieczników, bo po prostu jej tam nie będzie - OPEL przygotowywał instalację do tego modułu podobno do 2002r. - w późniejszym okresie tylko w wersjach bogatszych stanowiących kontynuację modelu (zaoszczędzi się czas i wyeliminuje ewentualne ryzyko czegoś uszkodzenia przy wyjmowaniu tablicy bezpieczników - potwierdzam to co mówi tomekuza, - bardzo trudno wyjąć, a jeszcze trudniej włożyć na miejsce).
Alternatywnym rozwiązaniem tego problemu jest dokupienie u tego samego producenta (Bo-Car) tańszego modułu i podłączenie go zgodnie z jego instrukcją. Efekt - ten sam.

tomekuza

#7 Post autor: tomekuza »

Zgadzam się. Tylko w wypadku 100% pewności opłaci się grzebać w tych bezpiecznikach jeśli nie ma blaszek w gnieżdzie nr 32 nawet nie ma co zaczynać.
W tym wypadku pozostaje założyć moduł o którym pisał MieHor.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#8 Post autor: timi68 »

Ja kupiłem automatyczny włącznik świateł mijania za 27 zł z przesyłką, można go samemu podłączyć, nie jest to wcale skomplikowane, tutaj podaje link gdzie można go kupić,

http://moto.allegro.pl/it...ss.html#gallery


Jeśli będzie zainteresowanie to opiszę jak należy to zrobić.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#9 Post autor: rzadki »

link nie działą
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

jaca19665

#10 Post autor: jaca19665 »

timi opisz jak podłączyłeś kable z tego modułu świateł dziennych może masz fotki jak kable łączyłeś z wyłącznikiem świateł w aucie pozdrawiam

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#11 Post autor: timi68 »

Czynności które należy wykonać :
1. Zdjąć panel wskażników.
2. Podłączyć przewody :
- biały przewód podłączamy do masy
- brązowe do przewodów świateł pozycyjnych wyłącznika świateł
- niebieskie do przewodów świateł mijania wyłącznika świateł
- czerwony do przewodu kontrolki ładowania akumulatora ( jest to niebiesko-biały przewód dochodzący do kostki wskaźników deski rozdzielczej ) na tym przewodzie instalujemy wyłącznik zima-lato. Możemy nim wyłączyć światła mijania gdy na przykład w zimie włączamy ogrzewanie a latem klimę na parkingu. Wyłącznik ten jest widoczny na zdjęciu.
Obrazek
jaca19665 pisze:masz fotki jak kable łączyłeś z wyłącznikiem świateł w aucie
Nie mam takich fotek

kris

#12 Post autor: kris »

Z tym zdjęciem wskaźników to nie tak hop siup. Ostatnio chciałem się za to wziąć ale za mało czasu. Odkręciłem wkręty ale dodatkowo trzeba odkręcić tez środkowy panel który zachodzi na cały przedni panel. Nie wiem czemu w sam naprawiam piszą że aby dostać się do zegarów trzeba rozebrac przewód powietrza przy szybie przedniej i górne pokrycie słupka... dziwne. Tak czy inaczej jak okręciłem same wkręty to ewidentnie coś trzymało jeszcze. Nie wiem też czy kratki nawiewów bocznych i na szybę normalnie zdejmują się razem z całym przednim panelem czy oddzielnie.... Możesz dokładniej rozpisać co trzeba robić by zdjąć ten panel ?? No i czy schodzi to łatwo czy trzeba troche pokombinować bo ogólnie to bałem się silniej szarpnąć żeby nie połamać czegoś...

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#13 Post autor: jendrek »

kris pisze:Z tym zdjęciem wskaźników to nie tak hop siup
No prosze tu masz opisane.
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopi ... tarz+deski
Pozdrowionka!!!

kris

#14 Post autor: kris »

He no własnie...o takie coś chodziło.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#15 Post autor: timi68 »

Kris - Odkręciłem wkręty ale dodatkowo trzeba odkręcić tez środkowy panel który zachodzi na cały przedni panel.

Nie trzeba, tam są zatrzaski, delikatnie odpychamy śrubokretem pod radiem widac to na zdjęciu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”