Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Moderator: Sebu$
[A] ESP i TC
Znając życie zaraz będą zadawane pytania :
mam kontrolkę :
ale nie wiem co mam ESP czy TC.
Żeby mięć ESP podobno trzeba mieć coś takiego, screen jest zrobiony i przetłumaczony z niemieckiej strony:
http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/esp.php
Nie jest to ideał tłumaczenia bo robił to automat.
Jeśli mamy tak jak jest w tym opisie to mamy ESP a jeśli tylko kontrolkę to TC.
Jeśli ktoś chce się upewnić czy ma TC a nie ma kontrolki to wystarczy zamielić kołami podczas ruszania, jeśli spadną obroty silnika to znaczy że jest.
Jeśli jest tak jak w opisie i koła nie chcą mielić w czasie ruszania i kontrolka mruga to mamy jedno i drugie.
Jeżeli napisałem coś nie tak to prosze mnie poprawić.
Wszystko się zgadza, poprawiłem tylko literówkę
Od siebie dodam, że do pewnego rocznika TC byłą wyłączalne (przycisk na desce), później Opel przestał montować przełącznik i właściciele takich egzemplarzy są zmuszeni do jazdy z TC. Maciek
mam kontrolkę :
ale nie wiem co mam ESP czy TC.
Żeby mięć ESP podobno trzeba mieć coś takiego, screen jest zrobiony i przetłumaczony z niemieckiej strony:
http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/esp.php
Nie jest to ideał tłumaczenia bo robił to automat.
Jeśli mamy tak jak jest w tym opisie to mamy ESP a jeśli tylko kontrolkę to TC.
Jeśli ktoś chce się upewnić czy ma TC a nie ma kontrolki to wystarczy zamielić kołami podczas ruszania, jeśli spadną obroty silnika to znaczy że jest.
Jeśli jest tak jak w opisie i koła nie chcą mielić w czasie ruszania i kontrolka mruga to mamy jedno i drugie.
Jeżeli napisałem coś nie tak to prosze mnie poprawić.
Wszystko się zgadza, poprawiłem tylko literówkę
Od siebie dodam, że do pewnego rocznika TC byłą wyłączalne (przycisk na desce), później Opel przestał montować przełącznik i właściciele takich egzemplarzy są zmuszeni do jazdy z TC. Maciek
Ostatnio zmieniony 12 lut 2009, 11:02 przez Marekww33, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
kicaj, kontrola trakcji - jedynka, duże obroty, jakbyś chciał przypalić gumę
Jak koła zaczną piszczeć to nie ma TC, jak kontrolka miga i nie piszczy to jest.
Do ESP to musi być ślisko (ja u siebie ostatnio sprawdzałem czy działa, ale to jak zima była ).
Jedziesz na duży pusty parking i próbujesz wprowadzić auto w poślizg bokiem (taki drift).
Jak masz ESP to będzie migać kontrolka, że system chce "wyprostować" auto.
Ja delikatnie "latałem bokiem" jak ulice były zaśnieżone i już wiem, że ESP nie zwalnia z myślenia (tylko delikatnie koryguje tor jazdy) i nie można mu bezgranicznie ufać.
Pozdr.
M.
Jak koła zaczną piszczeć to nie ma TC, jak kontrolka miga i nie piszczy to jest.
Do ESP to musi być ślisko (ja u siebie ostatnio sprawdzałem czy działa, ale to jak zima była ).
Jedziesz na duży pusty parking i próbujesz wprowadzić auto w poślizg bokiem (taki drift).
Jak masz ESP to będzie migać kontrolka, że system chce "wyprostować" auto.
Ja delikatnie "latałem bokiem" jak ulice były zaśnieżone i już wiem, że ESP nie zwalnia z myślenia (tylko delikatnie koryguje tor jazdy) i nie można mu bezgranicznie ufać.
Pozdr.
M.
mam pytanie - jak na śniegu przyspieszam - mielę kołami, to zapala mi się lampka TC, ale jakoś nie zauważam żeby zmniejszał obroty silnika, mogę spokojnie dodać gazu i wprawić koła w jeszcze większy poślizg- dzieje się tak przy ruszaniu, ale chyba na 2 biegu też tak mogę zrobić. czy to może być jakiś bład, czy TC bardziej zadziała na asfalcie, a na śniegu są "dopuszczalne" takie przypadki?
Bo TC nie zmniejsza obrotow silnika tylko przyhamowuje kola, ktore sie slizgaja. Podobnie ESP ale w nieco innych warunkach (pod/nadsterownosc zaleznie od wychylenia kierownicy i predkosci obrotowej kol).rzadki pisze:mam pytanie - jak na śniegu przyspieszam - mielę kołami, to zapala mi się lampka TC, ale jakoś nie zauważam żeby zmniejszał obroty silnika, mogę spokojnie dodać gazu i wprawić koła w jeszcze większy poślizg- dzieje się tak przy ruszaniu, ale chyba na 2 biegu też tak mogę zrobić. czy to może być jakiś bład, czy TC bardziej zadziała na asfalcie, a na śniegu są "dopuszczalne" takie przypadki?
Ja w tym tygodniu troche potestowalem TC w 10cm sniegu na lokalnych uliczkach. I ciekawie to dziala, dodaje gazu a na sliskim samochod wrecz zwalnia, ale jak zlapie lepsza przyczepnosc to przyspiesza. Dziala to dosc fajnie, stabilnie i bezpiecznie. Nic sie nie slizga, nie buksuje. Bralem rowniez zakret i wyglada na to, ze ESP chyba tez jakos dziala, chociaz szkoda, ze nie ma niezaleznej kontrolki.
Oczywiscie ani TC ani ESP nie zwalnia od myslenia. Jak jest za slisko to mozna spowodowac wypadek.
A co do tego co kto posiada to polecam tabliczke wyposazenia fabrycznego. Jesli pojawi sie kod FX3 to na pewno jest ESP. A TC jest zdaje sie juz w standardzie w Zafirze.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2009, 09:27 przez cbm80, łącznie zmieniany 2 razy.
Też to zauważyłem latem jak chciałem zamielić na piachu to sie zamulała a teraz na śniegu nawet wykręce 3500obr/min i się nie zamuli.
Ale zrobiłem jeszcze jeden test jedno koło na śniegu drugie na asfalcie i "cegła" i zamiast stać i się ślizgać (mechanizm różnicowy) to powoli ruszała a więc niezbadane są wyroki TC
Ale zrobiłem jeszcze jeden test jedno koło na śniegu drugie na asfalcie i "cegła" i zamiast stać i się ślizgać (mechanizm różnicowy) to powoli ruszała a więc niezbadane są wyroki TC
witajcie
mam małe pytanko czy przerabiał ktos z was taki temat jak dołozenie tc do zafirki bo jestem na etapie wkładania silnika od signum i trakcja by się przydała.jest zafirka 2000r.
mam małe pytanko czy przerabiał ktos z was taki temat jak dołozenie tc do zafirki bo jestem na etapie wkładania silnika od signum i trakcja by się przydała.jest zafirka 2000r.