[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#286 Post autor: franki »

A w jakim celu robi się kalibrację czujników skrętu?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

DD

#287 Post autor: DD »

Siła wspomagania układu kierowniczego jest funkcją prędkości i kąta obrotu (położenia) kierownicy. Komputerowi potrzebna jest informacja o skrajnych położeniach kierownicy, a tym samym o środkowym (neutralnym) jej położeniu.

hatson

#288 Post autor: hatson »

Witam,

Jachu, nie wiem jak ty zes to w tym Bendiksie zrobil bo bylem tam dzisiaj i oni tylko maja alternatory ale nie naprawiaja. Zreszta takiego jak moj i tak nie mieli bo moj jest z jakims regulatorem, co do ECU podlaczony jest. Dali mi namiary do elektryka. Skasowal mnie kurde 480 PLN ale wymienil mostek, lozyska, rolke i cos tam jeszcze. Jutro bede montowal. Na ebayu znalazlem jakis alternator 130A z takim samym symbolem co moj ale nie wiem co to za firma. Niby nowy kosztuje 130€

Marki, dzieki za przypomnienie o kalibracji. Wlasnie cos mi dzwonilo ale nie wiedzialem gdzie.

Pozdro
Pawel

jachu
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 mar 2011, 09:52
Imię: jachu
Lokalizacja: Pyrzyce
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z1.9DT
Gender:

#289 Post autor: jachu »

hatson zregenerowali mi alternator na poczekaniu w ciągu 1,5 h w swojej zafirze mam 100A i robili mi na ul. Emilii Plater gdyby było inaczej na pewno nikogo nie wprowadzał bym w błąd bo pisałem po to aby komuś pomóc a nie zaszkodzić na pewno się zajmują regeneracją alternatorów i rozruszników więc dziwie się czemu ci nie naprawili.Pozdrawiam.

hatson

#290 Post autor: hatson »

Spoko, ja nie mam pretensji. Bylem w Bendiksie na Chmielewskiego i tam nie naprawiaja. Pomogles mi bardzo z ta instrukcja demontazu. W sumie poszlo bardzo szybko.

Wlasnie zalozylem akumulator po 24 godzinnym ladowaniu. Niby wszystko ok ale dziwne wartosci pokazuje. Albo mam do du** miernik albo nie wiem o co chodzi. Po podlaczeniu akumulatora bez wlaczonego silnika, pokazywalo mi ponad 18V. Podobnie po odpaleniu auta. W komputerze pokazuje ta pierwsza wartosc od gory przy wlaczonym silniku od 14 - 14,4V ,a ta nizej caly czas 13,5V. Zastanawia mnie tak wysokie napiecie na akumulatorze. Czy to o czyms swiadczy ?

Pozdro
Pawel

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#291 Post autor: MieHor »

hatson pisze:W komputerze pokazuje ta pierwsza wartosc od gory przy wlaczonym silniku od 14 - 14,4V ,a ta nizej caly czas 13,5V. Zastanawia mnie tak wysokie napiecie na akumulatorze.
Jeśli to co piszesz powyżej są to odczyty z test mode to są one jak najbardziej prawidłowe, natomiast wynik pomiaru przyrządem (18 V) świadczy o uwalonym przyrządzie

tico0

#292 Post autor: tico0 »

hatson pisze:pokazywalo mi ponad 18V
Jeśli masz miernik"cyfrowy" świadczy o tym że bateryjka zasilająca go dokończyła żywota... ;) i wtedy mierniki tak fałszują odczyt.....

hatson

#293 Post autor: hatson »

tico0 pisze:
hatson pisze:pokazywalo mi ponad 18V
Jeśli masz miernik"cyfrowy" świadczy o tym że bateryjka zasilająca go dokończyła żywota... ;) i wtedy mierniki tak fałszują odczyt.....
No to tak musi byc. W domu pokazywalo nawet 21V :) Czlowiek sie ciagle czegos uczy, myslalem, ze jak dziala, to pomiar bedzie ok. Fakt, bateryjka juz latami w srodku siedzi.

Tak, te dwie wartosci, to z komputera z Service Mode, wiec wyglada na to, ze jest ok.

Z wasza pomoca, samo wymontowanie i wmontowanie alternatora, zajelo mi jakies 3 godziny.


Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc.

Pawel

mario74

#294 Post autor: mario74 »

padł mi alternator i wyskoczyły błędy 062102, 007071 ,05007E ,05007F, 21397F, 181572, 038004 ,065070, 213970 MOGĘ LICZYĆ NA POMOC W ROZSZYFROWANIU

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#295 Post autor: Lorry »

Błędy wyszły w związku z padniętym altkiem i akumulatorem ;)

Napraw alternator, naładuj pod prostownikiem aku, i skasuj błedy. Nie powinno już nic wyskakiwać ;)

mario74

#296 Post autor: mario74 »

czy sam akumulator może być przyczyną awarii bo ładuję go już 6 godzin i nie naładował się (dioda na aku nie świeci)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#297 Post autor: Lorry »

Możliwe że w ramach padniętego altka pada też (jest zarzynany) aku.

Jest doradzane po wymianie alternatora wymienić też akumulator ....

Anony Mous

#298 Post autor: Anony Mous »

mario74 pisze:czy sam akumulator może być przyczyną awarii bo ładuję go już 6 godzin i nie naładował się (dioda na aku nie świeci)
Akumulator może być jak najbardziej przyczyną awarii alternatora.Gdy np w aku padnie cela to alternator ładuje max prądem i wtedy dochodzi do uszkodzenia mostka ,który i tak jest awaryjnym podzespołem alternatora.
Oczkiem wskazującym stan naładowania aku proponowałbym za bardzo się nie sugerować.Potrafi pokazywać bzdury.Najlepiej areometrem sprawdzić gęstość elektrolitu lub przyrządem bez i pod obciążeniem.

turczyn

#299 Post autor: turczyn »

WITAM MAM PROBLEM .PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU ŁADOWANIE Z ALTERNATORA JEST NA POZIOMIE 13,3 - 13,5V(NA POSTOJU) W TRASIE JEST O 0,5 WIĘKSZE (ALTERNATOR NOWY).DRUGI PROBLEM TO PRZY SKRĘTACH W PRAWO LUB W LEWO NA POSTOJU ŁADOWANIE SPADA DO 11-12V.CZY U WAS JEST TAK SAMO-CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TAKIEGO SPADKU NAPIĘCIA(MOŻE UKŁAD WSPOMAGANIA)?COŚ MI POBIERA PRĄD I NIE WIEM CO .CZY PODŁĄCZENIE POD KOMPUTER COŚ MI POKAZE H.E.L.P.


- Kolego - na forum nie piszemy z włączonym Caps Lock - to oznacza krzyk :!:
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2011, 19:27 przez turczyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#300 Post autor: Harry200 »

Na biegu jałowym powinno być ok 14,4V,wspomaganie oczywiście pobiera sporo prądu ale nie do poziomu 11V,możesz wyjąć na chwilę bezpiecznik od wspomagania i sprawdzić wtedy jakie masz napięcie ładowania..Czy to napięcie mierzysz na akumulatorze.?spróbuj zmierzyć biorąc plus na akumulatorze a minus na silniku,w Zafirach często ulegają uszkodzenia klemy zaciśnięte na przewodach przy akumulatorze,czy przewody przed akumulatorem nie są ciepłe,sprawdź i odpisz..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”