[A] [B] Urwane przewody w łącznikach drzwi !!! - dyskusja
Moderator: Mariusz
[A] [B] Urwane przewody w łącznikach drzwi !!! - dyskusja
Witam
W mojej Zafirze zlamal sie kabel w tylnich drzwiach i przestala chodzic szyba. Znalazlem cos takiego na niemieckim Ebay- Kabelbaum Reparatursatz Opel Zafira B
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-Reparaturs ... 51927e3e49 Czy mozna cos takiego dostac w Polsce, bo 80eu. za troche kabli jest drogo.
W mojej Zafirze zlamal sie kabel w tylnich drzwiach i przestala chodzic szyba. Znalazlem cos takiego na niemieckim Ebay- Kabelbaum Reparatursatz Opel Zafira B
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-Reparaturs ... 51927e3e49 Czy mozna cos takiego dostac w Polsce, bo 80eu. za troche kabli jest drogo.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2015, 22:13 przez listwa1, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 07:44
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: mazowieckie/Gostynin
- Auto: Opel Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
Mam podobny problem, i ostatnio wyjąłem tą wiązkę, lecz nie mogę namierzyć miejsca uszkodzenia, gdyż kabel nie jest przecięty.Woytas pisze:ale po co to to kupować, wolna sobota lub niedziela, kupno kabelków, koszulek, itp. i lutownica, nożyk. Za 30-40 PLN i 2h roboty masz zrobione. przed rozmontowaniem porób zdjęcia elementu, szkic co i jak i do robotylistwa1 pisze:Czy mozna cos takiego dostac
Może któryś z kolegów wie który kabelek odpowiada za centralny zamek, gdyż tylko on mi nie działa.
Cześć,
Macie problem z alarmem? Może nie działa jeden głośnik?
Nie gaśnie lub nie zapala się światełko po otwarciu drzwi?
A może nie działa opuszczanie i podnoszenie szyb??
kiedyś o tym pisałem i obiecałem zrobić poradę, oto i ona:
Usterka wygląda tak:
Tu urwany przewód zasilający (a raczej poszatkowany), urwana masa, urwany głośnikowy.
Naprawa wymaga trochę doświadczenia PONIEWAŻ można zrobić sobie krzywdę, zwłaszcza jak 12V będzie iskrzyło na karoserię czy inne przewody.
1. Odłaczamy akumulator KONIECZNIE !!!
2. Zdejmujemy boczną listwę (jest na zatrzaski)
3. Wypinamy wtyczkę z drzwi i przystępujemy do naprawy.
Trzeba delikatnie rozebrać wtyczkę, wszystko jest na zatrzaski.
Po rozebraniu okazuje się, że przewody są ZA SZTYWNE i polutowanie nia wystarczy.
Zimne temperatury sprzyjają powstaniu tej usterki - niestety.
Ja stosuję nowe przewody, nieco cieńsze i bardziej elastyczne.
Rozpinam wtyczkę na czynniki pierwsze i daję NOWY przewód od pinu w kostce do środka.
W łaczniku jest CAŁY NOWY PRZEWÓD, zero łączeń!!!
Dopiero w środku lutuję przewody (lutowanie ich w w elastycznym łaczniku się nie sprawdzi a w dodatku jest ultra trudne do wykonania a sztywny lut złamie się za jakiś czas).
Każde łaczenie zabezpieczam koszulką termokurczliwą - jak ktoś chce bawić się izolacją to gratuluję pomysłu
NIE STOSOWAĆ IZOLACJI !!!
A tak wygląda cały bok / doprowadzenie przewodów pod boczną listwę jest proste jak zmiana biegów w automacie mamy tam całkiem spory otwór technologiczny.
!!! UWAGA !!!
Proszę nie ignorować tego uszkodzenia.
Jeśli przewód masy i zasilania pęknie obok siebie może dojść do poważnego zwarcia i zapewne zadziała bezpiecznik.
Niestety, jeśli 12V pójdzie na głośniki radia.... to może ZABOLEĆ FINANSOWO.
Jeśli ktoś z Was ma jakies pytania proszę dzwonić 696 704 841, a jak pomocy potrzebuje ktoś z Warszawy zapraszam do siebie.
Usterka występuje zarówno w Zafirze B jak i Astrze H.
[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 23:36 ]
tak wygądały urwae kabelki z ZB którą reanimowałem w sobotę
już po ruszeniu leciały iskry. auto naprawine, właściciel zadowolony
----------------JESZCZE JEDEN TUTEK -----------------
Naprawa wiązki w tylnych drzwiach.
Potrzebujemy:
- Przewody elastyczne np. od wiązki z przyczepy. W mojej wersji jest 11 przewodów, tj. 9x1mm oraz 2x 1.5mm
- Koszulki termokurczliwe
- Lutownicę, itd.
Czas operacyjny około 3 godzin
1 Rozbieramy próg. Proponuję najpierw wyciągnąć schowek przy fotelu kierowcy. Jest na 3 zatrzaskach. Na fotach poniżej widać te zatrzaski oraz otwory w progu. Tak więc szarpiemy w górę i schowek wyjdzie.
2 Rozbieramy próg z tyłu. Jest na 2 zatrzaskach. Na fotach poniżej widać te zatrzaski oraz otwory w progu. Ten plastik ciężko wychodzi. Trzeba jeździć kanapą do tyłu i do przodu i jakoś go wyszarpać
3 Odchylamy osłonę na słupku i widać jak wiązka wchodzi w słupek
4. Wypinamy wtyczkę. Jedną ręką wciskamy ten niebieski pierścień a drugą ten szary pierścień. Tak więc oba elementy mają być wciśnięte…usłyszymy klik i wtyczka wychodzi.
5. Rozpinamy szary pierścień i zsuwamy tę karbowaną osłonę.
6 Ucinamy kable w miejscu gdzie się łamią. Jak widać kable łamią się na około 6 cm od wtyczki.
7. Po ucięciu wtyczki i zdjęciu karbowanej gumy, wyciągamy wiązkę ze słupka i wisi nam swobodnie
8. Sztukujemy nowe przewody jak najbliżej wtyczki, mi się udało na 3 cm.
Tylko dosztukowałem za krótkie przewody i nie było jak lutować przy progu. Proponuje dosztukować min 40cm przewodów. Ja dałem 23 cm i potem lutowałem od nowa dłuższe.
9. Wsuwamy nowe przewody do gumy. Bardzo ciężko było nasunąć tę gumę na wysokości lutów gdyż koszulki pogrubiły średnicę wiązki. Do tego źle wsadziłem…tzn trzeba patrzeć na styki we wtyczce. Te dwa metalowe styki muszą iść do góry bo tak wyglada gniazdo we drzwiach
10 Wsuwamy wiązke do słupka i wyciągamy ją wewnątrz auta, wpinamy wtyczkę do drzwi, wsuwamy gumę do słupka żeby już na gotowo przewody się ułożyły w przelotce.
I mamy wystające nowe i stare przewody. Ucinamy obie wiązki tyle żeby dało radę jakoś je razem lutować. Można śmiało dać dłuższą wiązkę…bo jest dużo miejsca aby ją schować….albo w progu albo w słupku za plastikiem.
11. Pierwsze dwa przewody połączone. Pamiętamy aby najpierw nasunąć sobie koszulkę termokurczliwą. Ja potem nasuwałem już nawet dwie koszulki, na obydwa kable, gdyż dwa razy ostry lut przeciął koszulkę podczas nasuwania. Tak więc w pogotowiu była druga koszulka.
12 Połączone wszystkie przewody i ogromna satysfakcja. Koszt to jakieś 10 zł. Pasuje teraz zajrzeć do reszty drzwi.
Macie problem z alarmem? Może nie działa jeden głośnik?
Nie gaśnie lub nie zapala się światełko po otwarciu drzwi?
A może nie działa opuszczanie i podnoszenie szyb??
kiedyś o tym pisałem i obiecałem zrobić poradę, oto i ona:
Usterka wygląda tak:
Tu urwany przewód zasilający (a raczej poszatkowany), urwana masa, urwany głośnikowy.
Naprawa wymaga trochę doświadczenia PONIEWAŻ można zrobić sobie krzywdę, zwłaszcza jak 12V będzie iskrzyło na karoserię czy inne przewody.
1. Odłaczamy akumulator KONIECZNIE !!!
2. Zdejmujemy boczną listwę (jest na zatrzaski)
3. Wypinamy wtyczkę z drzwi i przystępujemy do naprawy.
Trzeba delikatnie rozebrać wtyczkę, wszystko jest na zatrzaski.
Po rozebraniu okazuje się, że przewody są ZA SZTYWNE i polutowanie nia wystarczy.
Zimne temperatury sprzyjają powstaniu tej usterki - niestety.
Ja stosuję nowe przewody, nieco cieńsze i bardziej elastyczne.
Rozpinam wtyczkę na czynniki pierwsze i daję NOWY przewód od pinu w kostce do środka.
W łaczniku jest CAŁY NOWY PRZEWÓD, zero łączeń!!!
Dopiero w środku lutuję przewody (lutowanie ich w w elastycznym łaczniku się nie sprawdzi a w dodatku jest ultra trudne do wykonania a sztywny lut złamie się za jakiś czas).
Każde łaczenie zabezpieczam koszulką termokurczliwą - jak ktoś chce bawić się izolacją to gratuluję pomysłu
NIE STOSOWAĆ IZOLACJI !!!
A tak wygląda cały bok / doprowadzenie przewodów pod boczną listwę jest proste jak zmiana biegów w automacie mamy tam całkiem spory otwór technologiczny.
!!! UWAGA !!!
Proszę nie ignorować tego uszkodzenia.
Jeśli przewód masy i zasilania pęknie obok siebie może dojść do poważnego zwarcia i zapewne zadziała bezpiecznik.
Niestety, jeśli 12V pójdzie na głośniki radia.... to może ZABOLEĆ FINANSOWO.
Jeśli ktoś z Was ma jakies pytania proszę dzwonić 696 704 841, a jak pomocy potrzebuje ktoś z Warszawy zapraszam do siebie.
Usterka występuje zarówno w Zafirze B jak i Astrze H.
[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 23:36 ]
tak wygądały urwae kabelki z ZB którą reanimowałem w sobotę
już po ruszeniu leciały iskry. auto naprawine, właściciel zadowolony
----------------JESZCZE JEDEN TUTEK -----------------
Naprawa wiązki w tylnych drzwiach.
Potrzebujemy:
- Przewody elastyczne np. od wiązki z przyczepy. W mojej wersji jest 11 przewodów, tj. 9x1mm oraz 2x 1.5mm
- Koszulki termokurczliwe
- Lutownicę, itd.
Czas operacyjny około 3 godzin
1 Rozbieramy próg. Proponuję najpierw wyciągnąć schowek przy fotelu kierowcy. Jest na 3 zatrzaskach. Na fotach poniżej widać te zatrzaski oraz otwory w progu. Tak więc szarpiemy w górę i schowek wyjdzie.
2 Rozbieramy próg z tyłu. Jest na 2 zatrzaskach. Na fotach poniżej widać te zatrzaski oraz otwory w progu. Ten plastik ciężko wychodzi. Trzeba jeździć kanapą do tyłu i do przodu i jakoś go wyszarpać
3 Odchylamy osłonę na słupku i widać jak wiązka wchodzi w słupek
4. Wypinamy wtyczkę. Jedną ręką wciskamy ten niebieski pierścień a drugą ten szary pierścień. Tak więc oba elementy mają być wciśnięte…usłyszymy klik i wtyczka wychodzi.
5. Rozpinamy szary pierścień i zsuwamy tę karbowaną osłonę.
6 Ucinamy kable w miejscu gdzie się łamią. Jak widać kable łamią się na około 6 cm od wtyczki.
7. Po ucięciu wtyczki i zdjęciu karbowanej gumy, wyciągamy wiązkę ze słupka i wisi nam swobodnie
8. Sztukujemy nowe przewody jak najbliżej wtyczki, mi się udało na 3 cm.
Tylko dosztukowałem za krótkie przewody i nie było jak lutować przy progu. Proponuje dosztukować min 40cm przewodów. Ja dałem 23 cm i potem lutowałem od nowa dłuższe.
9. Wsuwamy nowe przewody do gumy. Bardzo ciężko było nasunąć tę gumę na wysokości lutów gdyż koszulki pogrubiły średnicę wiązki. Do tego źle wsadziłem…tzn trzeba patrzeć na styki we wtyczce. Te dwa metalowe styki muszą iść do góry bo tak wyglada gniazdo we drzwiach
10 Wsuwamy wiązke do słupka i wyciągamy ją wewnątrz auta, wpinamy wtyczkę do drzwi, wsuwamy gumę do słupka żeby już na gotowo przewody się ułożyły w przelotce.
I mamy wystające nowe i stare przewody. Ucinamy obie wiązki tyle żeby dało radę jakoś je razem lutować. Można śmiało dać dłuższą wiązkę…bo jest dużo miejsca aby ją schować….albo w progu albo w słupku za plastikiem.
11. Pierwsze dwa przewody połączone. Pamiętamy aby najpierw nasunąć sobie koszulkę termokurczliwą. Ja potem nasuwałem już nawet dwie koszulki, na obydwa kable, gdyż dwa razy ostry lut przeciął koszulkę podczas nasuwania. Tak więc w pogotowiu była druga koszulka.
12 Połączone wszystkie przewody i ogromna satysfakcja. Koszt to jakieś 10 zł. Pasuje teraz zajrzeć do reszty drzwi.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 09:29 przez Sig_Man, łącznie zmieniany 3 razy.
Jestem troche laikiem w elektryce (zdecydowanie lubie mechanikę ) ale zabrałem sie za łącznik tylnych drzwi w Zosi bo nie dzialał głośnik.
Po zdjeciu kostki (ta okragła)prawie wszystko zostało mi w rękach - totalna masakra. juz poprzedni własciciel łatał ten problem i dosłownie łatał.
Problem polega na tym iz 2 główne PIN-y od centralnego i el. szyb nie istnieją. wsuwki rozsypały sie bo były połamane..
Pytanie.
1. mozna kupić same wsuwki tak by zacisnąc znow na kablach i wsunąć do kostki
2. czy jest mozliwosc kupienia samej kostki (kompletnej z wsuwkami) poza ASO tak bym przełozył sobie całosc okablowania.
3 jak sie wyjmuje te wsuwki male z kostki???? -nigdy tego nie robiłem a ne chce nic łamać
ostatecznie ograniczyłem sie do prowizorki bo nie mam wsuwek na staniu a jest sobota popołudnie i nigdzie chyba ich nie kupię. Poskładałem całosc na tasme izol tak by zamknąć drzwi centralnym i uruchomić el szybe... (głośnik tez zaskoczył) ale to prowizorka i długo nie pociągnie..
Po zdjeciu kostki (ta okragła)prawie wszystko zostało mi w rękach - totalna masakra. juz poprzedni własciciel łatał ten problem i dosłownie łatał.
Problem polega na tym iz 2 główne PIN-y od centralnego i el. szyb nie istnieją. wsuwki rozsypały sie bo były połamane..
Pytanie.
1. mozna kupić same wsuwki tak by zacisnąc znow na kablach i wsunąć do kostki
2. czy jest mozliwosc kupienia samej kostki (kompletnej z wsuwkami) poza ASO tak bym przełozył sobie całosc okablowania.
3 jak sie wyjmuje te wsuwki male z kostki???? -nigdy tego nie robiłem a ne chce nic łamać
ostatecznie ograniczyłem sie do prowizorki bo nie mam wsuwek na staniu a jest sobota popołudnie i nigdzie chyba ich nie kupię. Poskładałem całosc na tasme izol tak by zamknąć drzwi centralnym i uruchomić el szybe... (głośnik tez zaskoczył) ale to prowizorka i długo nie pociągnie..
znalazłem cos takiego-- chyba bedzie pasowac i polutuję odrazu wewnątrz auta pod osłonami.
http://allegro.pl/przelotka-od-slupka-d ... 94721.html
[ Dodano: Sob Kwi 02, 2011 18:04 ]
i tak musze na swobodę pojechac z nawilżaczem Zelmer to pewnie w PN zawitam u nich.. to po sąsiedzku... MieHor dzięki za cynk.
http://allegro.pl/przelotka-od-slupka-d ... 94721.html
[ Dodano: Sob Kwi 02, 2011 18:04 ]
i tak musze na swobodę pojechac z nawilżaczem Zelmer to pewnie w PN zawitam u nich.. to po sąsiedzku... MieHor dzięki za cynk.
Ja robię inaczej. Rozbieram wtryczkę, obcinam przy samym pinie uszkodozny przewód i lutuję nowy, bardziej elastyczny. Pierwsze łączenie nie jest na zagięciu a drugie oczywiście w środku auta. Jest przy tym trochę roboty (stosuję do tego koszulki termokurczliwe) ale jest to dobrze zrobione.
[ Dodano: Sob Kwi 02, 2011 23:16 ]
2. TAK, giełda, szrot, może allegro.
3. Trochę gimnastyki jest, lepiej utnij wszystko i kazdy dosztukuj dając ładny elastyczny przewó (zrób sobie tylko fotkę co gdzie idzie
[ Dodano: Sob Kwi 02, 2011 23:16 ]
1. TAK, ASOSzymon78 pisze: Pytanie.
1. mozna kupić same wsuwki tak by zacisnąc znow na kablach i wsunąć do kostki
2. czy jest mozliwosc kupienia samej kostki (kompletnej z wsuwkami) poza ASO tak bym przełozył sobie całosc okablowania.
3 jak sie wyjmuje te wsuwki male z kostki???? -nigdy tego nie robiłem a ne chce nic łamać
2. TAK, giełda, szrot, może allegro.
3. Trochę gimnastyki jest, lepiej utnij wszystko i kazdy dosztukuj dając ładny elastyczny przewó (zrób sobie tylko fotkę co gdzie idzie
Ostatnio zmieniony 02 mar 2013, 15:15 przez Sig_Man, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale jak.. ? słyszałem ze trzeba mały śrubokręt wcisnąc od strony kabla i w te własnie strone ciągnąc by cała wsuwka wylazła.... ile w tym prawdy ???Sig_Man pisze:3. Trochę gimnastyki jest, lepiej utnij wszystko i kazdy dosztukuj dając ładny elastyczny przewó (zrób sobie tylko fotkę co gdzie idzie
Chce jednak wymienić same wsuwki + nowe okablowanie dlatego potrzebuje instrukcji rozbebeszenia tej kostki... Z tego co widze u mnie wszystkie kable sa białe a na allegro sprzedaje ktos w korznych kolorach (moze mam juz wymieniane?? -zobaczę jak zdejmę osłone progu z wewnątrz)
Jutro zobacze co sklepu OPEL-SHOP polecają...