[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
imalas

#196 Post autor: imalas »

Po co to robić skoro wtyczka sięga gniazda!? :roll:

norbert_p

#197 Post autor: norbert_p »

Zawór do fiata kosztuje coś 350zł, do opla 400zł. Różnica tkwi w cenie oraz w położeniu wtyczki, którą wg mnie można obrócić na tych 3 śrubach. No chyba, że się mylę. Tak czy siak ja zamawiam tą dedykowaną do opli (za 399zł).

imalas

#198 Post autor: imalas »

3 śruby? , raczej cztery małe na obwodzie części elektrycznej.
Ustawienia EGR względem kolektora dolotowego nie można zmienić (3 duże śruby) :lol:, wyjście na przepustnicę na lewą stronę (kierowcy)
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 19:57 przez imalas, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#199 Post autor: Anony Mous »

norbert_p pisze:Czy położenie tej wtyczki nie można zmienić na tych śrubach? Wtedy też by była od dołu (do opla).
ja mam teraz wciskaną od góry, czyli widać, że w ASO we Włoszech czyścili zawór i tak wkręcili. A tak skręcony zawór widziałem już w kilku ZB. Tak więc wszystko jedno czy z góry czy dołu czy z boku....byle taniej. W ASO w Krakowie pytałem o ceny i gość mi powiedział, że 550 zł oryginał i 450 zamiennik...który polecają. Tak więc nie tylko Pierburg :)

norbert_p

#200 Post autor: norbert_p »

Rozumiem, że i ten będzie pasował: http://allegro.pl/zawor-recyrkulacji-eg ... 33942.html W komplecie są dwie podkładki. Nie wiem czy i inne je posiadają.

imalas

#201 Post autor: imalas »

Uszczelki trzeba raczej zmienić, cena w ASO ok. 5zł/szt
Są tacy co używają je dwa razy, przy drugim razie dokręcają większym momentem, aż do ich zblokowania. Ewentualnie wtedy wychodzi jak mojemu szwagrowi, aż do ...zerwania gwintu! :lol:

Anony Mous

#202 Post autor: Anony Mous »

Wtyczka fabrycznie jest od dołu dla zabezpieczenia przed zalaniem,wilgocią...choć wtyczka jest niby hermetyczna.

norbert_p

#203 Post autor: norbert_p »

tico0 pisze:Przy okazji w ASO fiata zakupiłem zaślepkę ( 9zł) i została zamontowana na wejściu egr by jego zabezpieczyć, a nie tak jak jest pokazane na obrazku który wstawił Marki czyli za egr.... Ja zrobiłem tak co z tego wyjdzie zobaczymy.... Oczywiście w miejsce gdzie przyszła zaślepka egr już żadnej podkładki nie dawałem....
W sobotę lub poniedziałek również planuję wymianę i zaślepienie EGRa. Rozumiem, że w moim przypadku mam zrobić tak jak Kolega tic0. Mam silnik 120-konny. Czyli zaślepka przed zawór i w miejscu, gdzie ona będzie nie dawać już tych pozostałych.

tic0 czy nie wywala Ci żadnych błedów itp? Jak się zachowuje silnik? Pytam, bo mam mętlik w głowie i zastanawiam się, w którym miejscu zamontować zaślepkę.

Na fotce, którą wkleił kaliope jest zaznaczone, aby między oryginalne blaszki włożyć tą zaślepkę... Czy to ma jakieś znaczenie?

Anony Mous

#204 Post autor: Anony Mous »

Najlepiej to byłoby zamontować zaślepkę zaraz przy wyjściu rurki z kolektora wydechowego.Wtedy zabezpieczony byłby cały układ EGR razem z chłodnicą spalin.Zaślepka w DTH zabezpiecza dostawanie się brudu bezpośrednio do kolektora i ochrania awaryjne klapy wirowe.Szczerze mówiąc w DT nie bardzo wiem co chroni skoro zamontowana ma być za EGR-em a nie przed.

norbert_p

#205 Post autor: norbert_p »

Marki, tic0 proponuje założenie zaślepki przed EGR, aby go zabezpieczyć. Natomiast kaliope umieścił fotkę, gdzie zaślepka jest za tym zaworem. Rozumiem, że w silnikach DT ma być ona przed, a w DTH za zaworem EGR?

Anony Mous

#206 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze:Najlepiej to byłoby zamontować zaślepkę zaraz przy wyjściu rurki z kolektora wydechowego.Wtedy zabezpieczony byłby cały układ EGR razem z chłodnicą spalin.Zaślepka w DTH zabezpiecza dostawanie się brudu bezpośrednio do kolektora i ochrania awaryjne klapy wirowe.Szczerze mówiąc w DT nie bardzo wiem co chroni skoro zamontowana ma być za EGR-em a nie przed.
no właśnie...w dth zaślepka ma chronić kolektor a nie egr, natomiast w z19dt może rzeczywiści lepiej dać przed egr'a bo kolektor to tu nie trzeba chronić....więc można by chronić egr'a.

Ale tak sobie myślę odnośnie z19dt....jak ktoś sam sobie wymienia egr'a, to znaczy ma takie możliwości, umiejętności itd, w każdej chwili sobie go przeczyści jak będzie problem...i bez zaślepki też będzie dobrze. Natomiast w z19dth....zaślepka jest o wiele ważniejsza z uwagii na właśnie ten nieszczęsny kolektor i zacierające sie od syfu klapy.

tak więc, norbert_p, ja w z19dt chyba bym dał przed....jeśli chłopaki tak włożyli i nie wywala błędów.

Anony Mous

#207 Post autor: Anony Mous »

Rozumiem Norbert o co Tobie chodzi.Wiem,ze na rysunku uszczelka jest za zaworem a Tico zamontował ją przed.O tym właśnie piszę.Co daje zamontowanie zaślepki za EGR-em w DT?Chroni przepustnicę przed brudem???Jeśli u Tico nie ma błędów to też montowałbym zaślepkę przed zaworem.Przynajmniej ograniczy przepływ spalin przez EGR.

DD

#208 Post autor: DD »

W ostatnią sobotę zamontowałem zaślepkę razem z oryginalną podkładką przed EGR-em w moim Z19DT, zrobiłem kilkaset km i żadnych błędów.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2011, 12:41 przez DD, łącznie zmieniany 1 raz.

norbert_p

#209 Post autor: norbert_p »

DD, dawałeś zaślepkę i podkładkę? Czy tylko zaślepkę? A może zrobiłeś tak, że między dwie podkładki dałeś tą zaślepkę? :|

DD

#210 Post autor: DD »

Oryginalnie była jedna podkładka. Teraz jest tam (przed EGR-em) jedna podkładka + zaślepka.
Zrobiłem tak aby nie zawieruszyła mi się podkładka. Także gdyby w trasie trzeba było powrócic do stanu pierwotnego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”