Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#166 Post autor: Harry200 »

Sprawdziłem u mnie OP COMem i mam takie wartości przy 800obr/min 300mg/suw a przy 4000 obr/min 900mg/suw..

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#167 Post autor: Dek »

A u mnie (też 2.2 DTI ) zaraz po zapaleniu mam około 400 mg/suw, potem spada do około 300. A przy gazowaniu dochodzi do 1100.

pozdrawiam

seweryn

#168 Post autor: seweryn »

przepływkę niestety wymienię dopiero dzisiaj - wczoraj próbowałem wyczyścić moją i chyba się nie udało. Czyściłem wacikami oraz spirytusem, założyłem i nic, nawet jakby gorzej.

ten samochód to po prostu strasznie zamula, żadnego przyśpieszenia. Wiem, że ma tylko 80 koników, ale chyba nie powinien aż tak zamulać :(

macie jakieś pomysły ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#169 Post autor: Harry200 »

Na początku jak masz taką możliwość to wymień przepływkę i wtedy zobaczymy..

manio85

#170 Post autor: manio85 »

H,Łajszczak pisze:
manio85 pisze:Na tescie wyszlo tylko 65 % (ok 1,9 bara)
Jeżeli 1.9 bara to uważam że jest dobrze,ja u siebie jak dam gwałtownie gazu to na chwilę doładuje do 2 ale po chwili ciśnienie jest zmniejszane do ok 1.5 i więcej nie daje,odejście uważam mam prawidłowe i nie zauważyłem u siebie ''turbo-dziury''.
Witam,
Jak masz jakis pomysł to pomoz pliss:) Wyciscielem czujnik cisnienia doladowania byl strasznie zasyfiony ale to niestety nie pomoglo. Jeszcze zauwazylem ze w momencie kiedy ma sie zalaczac turbina to mam straszny klekot (warkot). Na jedynce jeszcze jest ok, ale na trojce np to klekocze odrazu.Ale duzo bardziej jak jest juz cieply.I przy tym oczywiscie caly czas brak mocy i nie wkreca sie na wysokie obroty, jakby go cos przytkalo. Oczywiscie bez zadnych bledów już po wymianie EGR. Help pliss:)

boogoo

#171 Post autor: boogoo »

manio85, a jak przyspieszasz to masz jakiś dym z rury?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#172 Post autor: Dziadek13 »

manio85 pisze:Jeszcze zauwazylem ze w momencie kiedy ma sie zalaczac turbina to mam straszny klekot (warkot).
To by wskazywało na wczesny wtrysk a turbinka nie pracuje,nie pompuje.

boogoo

#173 Post autor: boogoo »

Czyli silnik myśli,że ma duże doładowanie,obciążenie i przyspiesza dawkę....
Albo napięcie resztkowe na sterowniku.
Oczywiście mechanicznie jest w porządku?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#174 Post autor: Harry200 »

manio85 jakim fejsem sprawdzałeś u siebie że wyszło Ci 65% i 1.9 bara,jeżeli OP COM to trzeba od tego odjąć ciśnienie atmosferyczne czyli ok.1 bar i wtedy rzeczywiście Ci wychodzi te 65 % a bo masz tylko 0.9 bar doładowania,spróbuj zamienić zawór odpowiedzialny za doładowanie z innym takim samym w samochodzie..

seweryn

#175 Post autor: seweryn »

no i tak: wymieniłem przepływkę - nie zdawałem sobie sprawy, ze mój nowy samochód ma taką moc i przyśpieszenie.

Jest tylko następujący problem: po przekroczeniu 3500 obrotów na minutę zapala się pomarańczowa lampka w kształcie samochodu.

Jutro będę miał elektrozawory i będę próbował: wymienię najpierw ten koło turbiny, następnie ten odpowiedzialny za klapki zawirowań, a na końcu ten od EGR.

Czy mam szukać rozwiazania gdzie indziej?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#176 Post autor: Harry200 »

Przeczyść jeszcze czujnik doładowania ...

seweryn

#177 Post autor: seweryn »

czujnik doładowania? to ten na kolektorze dolotowym po prawej stranie EGRu?

sorki, że pytam, ale nie jestem mechanikiem, a raczej osobą, która lubi robić wszystko samemu ;)

w jaki sposób się go czyści?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#178 Post autor: Harry200 »

Tak to jest ten czujnik,wyczyścić go dobrze np.benzyną ekstrakcyjną..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#179 Post autor: Mattai »

boogoo pisze:mattaiJarek, , po prostu czujnik przekłamuje i sterownik zbyt wcześnie przyspiesza moment wtrysku.Lub w sterowniku macie nagromadzone napięcie resztkowe,a to też może negatywnie działać...
Wiem,że to dziwnie brzmi.Tak jest z tą kochaną elektroniką zaawansowaną. :)
A powiedz mi prosze czy w oplu jest z tym zerowaniem podobnie jak w BMW, ze mimo wylaczenia akku trzeba jeszcze przekrecic stacyjke zeby podac mase (zwarte klemy) na ECU?
Bo zrobilem odlaczenie bez adaptacji ale nie wnioslo jakis radykalnych zmian. Dzisiaj sprubuje machnac z adaptacja, ale nie jestem pewien czy da sie tak ladnie wyzerowac bez odpowiedzniej procedury. Odnosze wrazenia ze jeszcze jakis czujnik mnie oklamuje bo ostatnio pomimo wysokiej temperatury powietrza , zimny silnik , auto tak stracilo moc w czasie wyprzedzania ze malo co mialbym czolowke. pedal byl do konca a auto wogole nie przypieszalo.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#180 Post autor: boogoo »

W bmkach też były te pompy.A możesz wtedy przekręcić kluczyk,to może pomóc,ale ja większej różnicy nie widzę.U nas to idzie stopniowo, powoli.Z każdym resetem komp poprawia czas wtrysku i wraca do swojej mapy,ale podkreślam wszystkie czujniki i styki masy muszą być odświeżone.Poprawę można zauważyć przy łagodniejszym włączaniu silnika i przyspieszaniu na 3 w pełnym zakresie,bez niepotrzebnych dźwięków i szarpnięć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”