[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
ja mam teraz wciskaną od góry, czyli widać, że w ASO we Włoszech czyścili zawór i tak wkręcili. A tak skręcony zawór widziałem już w kilku ZB. Tak więc wszystko jedno czy z góry czy dołu czy z boku....byle taniej. W ASO w Krakowie pytałem o ceny i gość mi powiedział, że 550 zł oryginał i 450 zamiennik...który polecają. Tak więc nie tylko Pierburgnorbert_p pisze:Czy położenie tej wtyczki nie można zmienić na tych śrubach? Wtedy też by była od dołu (do opla).
Rozumiem, że i ten będzie pasował: http://allegro.pl/zawor-recyrkulacji-eg ... 33942.html W komplecie są dwie podkładki. Nie wiem czy i inne je posiadają.
W sobotę lub poniedziałek również planuję wymianę i zaślepienie EGRa. Rozumiem, że w moim przypadku mam zrobić tak jak Kolega tic0. Mam silnik 120-konny. Czyli zaślepka przed zawór i w miejscu, gdzie ona będzie nie dawać już tych pozostałych.tico0 pisze:Przy okazji w ASO fiata zakupiłem zaślepkę ( 9zł) i została zamontowana na wejściu egr by jego zabezpieczyć, a nie tak jak jest pokazane na obrazku który wstawił Marki czyli za egr.... Ja zrobiłem tak co z tego wyjdzie zobaczymy.... Oczywiście w miejsce gdzie przyszła zaślepka egr już żadnej podkładki nie dawałem....
tic0 czy nie wywala Ci żadnych błedów itp? Jak się zachowuje silnik? Pytam, bo mam mętlik w głowie i zastanawiam się, w którym miejscu zamontować zaślepkę.
Na fotce, którą wkleił kaliope jest zaznaczone, aby między oryginalne blaszki włożyć tą zaślepkę... Czy to ma jakieś znaczenie?
Najlepiej to byłoby zamontować zaślepkę zaraz przy wyjściu rurki z kolektora wydechowego.Wtedy zabezpieczony byłby cały układ EGR razem z chłodnicą spalin.Zaślepka w DTH zabezpiecza dostawanie się brudu bezpośrednio do kolektora i ochrania awaryjne klapy wirowe.Szczerze mówiąc w DT nie bardzo wiem co chroni skoro zamontowana ma być za EGR-em a nie przed.
no właśnie...w dth zaślepka ma chronić kolektor a nie egr, natomiast w z19dt może rzeczywiści lepiej dać przed egr'a bo kolektor to tu nie trzeba chronić....więc można by chronić egr'a.Marki pisze:Najlepiej to byłoby zamontować zaślepkę zaraz przy wyjściu rurki z kolektora wydechowego.Wtedy zabezpieczony byłby cały układ EGR razem z chłodnicą spalin.Zaślepka w DTH zabezpiecza dostawanie się brudu bezpośrednio do kolektora i ochrania awaryjne klapy wirowe.Szczerze mówiąc w DT nie bardzo wiem co chroni skoro zamontowana ma być za EGR-em a nie przed.
Ale tak sobie myślę odnośnie z19dt....jak ktoś sam sobie wymienia egr'a, to znaczy ma takie możliwości, umiejętności itd, w każdej chwili sobie go przeczyści jak będzie problem...i bez zaślepki też będzie dobrze. Natomiast w z19dth....zaślepka jest o wiele ważniejsza z uwagii na właśnie ten nieszczęsny kolektor i zacierające sie od syfu klapy.
tak więc, norbert_p, ja w z19dt chyba bym dał przed....jeśli chłopaki tak włożyli i nie wywala błędów.
Rozumiem Norbert o co Tobie chodzi.Wiem,ze na rysunku uszczelka jest za zaworem a Tico zamontował ją przed.O tym właśnie piszę.Co daje zamontowanie zaślepki za EGR-em w DT?Chroni przepustnicę przed brudem???Jeśli u Tico nie ma błędów to też montowałbym zaślepkę przed zaworem.Przynajmniej ograniczy przepływ spalin przez EGR.