Kompendium wiedzy o felgach i oponach
Moderator: Mariusz
slonski-hahor ale leeoon pisze o oponach a nie felgach.slonski-hahor pisze:leeoon, no o tym mówie - niektórzy mają i inwestują 1600 zł na nowe - inni nie mają i będą szczęśliwi że profesjonalne malowanie też wystarczy za przykładowo 300 zł. za komplet a nie sztukę
Fakt mógł podać cyctat do kogo się odnosi, choć przypuszczam że do kolegi Woytas ale po to są cytaty aby łatwo i szybko można było się rozeznać czego tyczy odpowiedź.
PS.
slonski-hahor a Ty kiedy brykę przemalowałeś ?
Witajcie.
Chciałem Was prosić o poradę jakie koła wybrać. Od niedawna mam Zafirkę kupioną z kołami 17 cali, ale mam zamiar zmienić na mniejsze. I tu właśnie pytanie, czy jest sens zmieniać na 16 czy od razu na 15. Będę jeździł sporo i niestety więcej po kiepskich drogach, a często też żona z dzieciakami na pewno będzie śmigać, poza tym względy ekonomiczne też odgrywają rolę (cena opony i felgi a mam zamiar kupić stalowe i alusy bo raczej przy 17 nie pozostanę). Na 17 troszkę jeździłem w zeszłym roku no i jak pojawia się tylko troszkę kolein to jazda jest straszna, poza tym zawieszenie mam twarde i dodatkowo cierpi komfort jazdy.
Chciałem Was prosić o poradę jakie koła wybrać. Od niedawna mam Zafirkę kupioną z kołami 17 cali, ale mam zamiar zmienić na mniejsze. I tu właśnie pytanie, czy jest sens zmieniać na 16 czy od razu na 15. Będę jeździł sporo i niestety więcej po kiepskich drogach, a często też żona z dzieciakami na pewno będzie śmigać, poza tym względy ekonomiczne też odgrywają rolę (cena opony i felgi a mam zamiar kupić stalowe i alusy bo raczej przy 17 nie pozostanę). Na 17 troszkę jeździłem w zeszłym roku no i jak pojawia się tylko troszkę kolein to jazda jest straszna, poza tym zawieszenie mam twarde i dodatkowo cierpi komfort jazdy.
każdy Ci doradzi co innego...ja bym dla efektu chętnie przyjął 17 ale też zdaje sobie sprawę z ceny zakupu takich dobrych opon (500-600zł), bo na tanich syfach z Chin lub zoranych używkach ja bym nie jeździł. Szwagier kupił fele 17 i najtańszą możliwą Chińszczyznę....a kumpel założył używane pirelli prawie jak kolano....czyli typowe polskie myślenie....byle sie pokazać. Dlatego zostawiam 16. Myślę, że skoro ZA fabrycznie na 15 (czy się mylę?) to śmiało możesz założyć 15, zwłaszcza że jest przepaść finansowa między 15 a 17.RyVar72 pisze:Witajcie.
Chciałem Was prosić o poradę jakie koła wybrać. Od niedawna mam Zafirkę kupioną z kołami 17 cali, ale mam zamiar zmienić na mniejsze. I tu właśnie pytanie, czy jest sens zmieniać na 16 czy od razu na 15. Będę jeździł sporo i niestety więcej po kiepskich drogach, a często też żona z dzieciakami na pewno będzie śmigać, poza tym względy ekonomiczne też odgrywają rolę (cena opony i felgi a mam zamiar kupić stalowe i alusy bo raczej przy 17 nie pozostanę). Na 17 troszkę jeździłem w zeszłym roku no i jak pojawia się tylko troszkę kolein to jazda jest straszna, poza tym zawieszenie mam twarde i dodatkowo cierpi komfort jazdy.
Zrezygnuj z felg 17" jeśli zależy Ci na spokojnej jeździe. Dużo cali to tylko ładny wygląd i dobre trzymanie na zakrętach. Zafira to auto rodzinne, a nie sportowe więc rozmiar max 16" to kompromis. Poza tym na dużych felgach częściej będziesz zaglądał do zawieszenia, bo się wytłucze. 15" to duży komfort, ale kiepskie trzymanie na zakrętach. To dobry rozmiar do miasta, nic poza tym. I zawieszenie dłużej wytrzyma na miejskich dziurach. Oczywiście dochodzi cena opon 17". Dobre to koszt 1600zł, za 16" dasz 1200zł. Oczywiście mowa o oponach dobrych np pirelli, goodyear itp. Ceny ze sklepów internetowych. Sam kiedyś jeździłem Laguną II na 17". Przed zakupem nowych opon w tym rozmiarze chciałem się wymienić na oryginalne felgi 16". Nie było chętnych, a moje też były made in Renault Tłukło niemiłosiernie na nich mimo, że Laguna miała miękkie zawieszenie. Luz miałem w zimie na 16" stalówkach...
Reasumując:
- do miasta 15" - słabsze trzymanie, ale zawieszenie dłużej wytrzyma,
- kompromis to 16",
- ładny wygląd i dobre trzymanie na zakrętach to 17", ale zawieszenie dostaje w kość. Felgi dobre na trasę bez dziur i kolein czyli na zagranicę.
Reasumując:
- do miasta 15" - słabsze trzymanie, ale zawieszenie dłużej wytrzyma,
- kompromis to 16",
- ładny wygląd i dobre trzymanie na zakrętach to 17", ale zawieszenie dostaje w kość. Felgi dobre na trasę bez dziur i kolein czyli na zagranicę.
No jasne że można założyć tylko co to będzie za jazda Zosieńki jednak swoje ważą i z jakiegoś powodu mają w standardzie 205/55/16 (ZB) Ja po wnikliwej analizie rynku polecam
Continental
NOKIAN
oczywiście dla ZB, ZA to trochę inna sprawa ale dobrać tez można
Continental
NOKIAN
oczywiście dla ZB, ZA to trochę inna sprawa ale dobrać tez można
Witam serdecznie. Przymierzam się do zakupu dojazdówki i zauważyłem, że koła z nagłówkiem SAAB są tańsze od tych z napisem OPEL. Z informacji na pierwszej stronie wynika, że nowe SAAB'y mają takie same rozmiary felg co Zośka (rzekomo tylko nowe Saaby). Mam pytanko, czy ze starych Saabów (np. z SAAB'a 900, który też ma rozstaw 5x110) dojazdówka będzie mi pasowała? Oczywiście chodzi mi o 15 cali.
Bardzo proszę o jakieś info od osób, które kombinowały z kołami ze szwedzkiej stali
Bardzo proszę o jakieś info od osób, które kombinowały z kołami ze szwedzkiej stali
tu dużo o zimówkach:danielornafa pisze:Pytanie o oponki Dębica Frigo 2 195/65R15 91 T zima czy ktoś z Was jeździł na takowych? Polecacie czy nie? Warto kupić? ZA
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... y+d%EAbice
jak jeździsz dużo po śniegu, to jest to znakomita guma. Na auotstradę sie nie daje. Jeździłem całę zimę na nich, tylko po mieście i nie było sytuacji żebym sie gdzieś zakopał. Ponoć głośne, ja tego nie słyszę przy klekocie.