[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tico0

#211 Post autor: tico0 »

U mnie przed czyszczeniem nie było żadnych błędów-robiłem to bo auto zaczynało "mulić" do 2000tyś/obr. Po wyczyszczeniu i przejechaniu około 600km brak błędów i auto "idzie normalnie" muszę jeszcze w chwili wolnej wyczyścić czujnik doładowania turbiny tzw. boost sensor o którym pisał Marki zobaczymy jakie będą efekty. Ja dając podkładkę przed egr chciałem jego chronić a nie tylko sam kolektor jak to jest w orginalnej nocie fiata....

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#212 Post autor: stapaw »

Witam.Ja wstawiłem zaślepkę przed EGR-em miedzy dwiema uszczelkami.Przejechałem 10 tyś.km i żadnego błędu.Pozdrawiam

Anony Mous

#213 Post autor: Anony Mous »

stapaw pisze:Witam.Ja wstawiłem zaślepkę przed EGR-em miedzy dwiema uszczelkami.Przejechałem 10 tyś.km i żadnego błędu.Pozdrawiam
ale miałeś tę płaską blaszkę z allegro czy tą tłoczoną z ASO fiata? Podobno ta tłoczona już bez uszczelek ładnie pasuje, a tą z allegro trzeba z uszczelkami

norbert_p

#214 Post autor: norbert_p »

Ja mam tą z ASO fiata (dzięki tic0 ;) ). Jest tłoczona. Nie we wszystkich serwisach fiata jest ona dostępna. Dziwne... Nie wiem od czego to jest zależne, ale u mnie odsyłają na allegro, a tic0 u siebie dostał od ręki.

Jacek_Do

#215 Post autor: Jacek_Do »

Czy kolega Tico0 mógłby i dla mnie zakupić zaślepkę do wersji 100KM 8V?
U mnie też do 2000obr/min nie zbiera się tak jak powinien.
Jeśli tak to daj znac na priv.
Jako że jestem z Krakowa to może i Kaliope by się załapał jeśli jest chętny?
Jak sie zrobi trochę cieplej to zamierzam wymienic termostat, a że ERG będzie również demontowany to bym go profilaktycznie przeczyścił i załozył zaślepkę.

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#216 Post autor: stapaw »

kaliope pisze:
stapaw pisze:Witam.Ja wstawiłem zaślepkę przed EGR-em miedzy dwiema uszczelkami.Przejechałem 10 tyś.km i żadnego błędu.Pozdrawiam
ale miałeś tę płaską blaszkę z allegro czy tą tłoczoną z ASO fiata? Podobno ta tłoczona już bez uszczelek ładnie pasuje, a tą z allegro trzeba z uszczelkami

Miałem płaską z allegro,ale przy tej tłoczonej na pewno nie zaszkodzi.

Anony Mous

#217 Post autor: Anony Mous »

Jacek_Do pisze: Jako że jestem z Krakowa to może i Kaliope by się załapał jeśli jest chętny?
.
ja już mam tę płaską a allegro i dwie uszczeleczki z ASO, i wciąż nie wiem czy będę zakładał

tico0

#218 Post autor: tico0 »

Piotr pisze:Tak przy okazji tego eksperymentu spadła mi podkładka, która wchodzi miedzy część elektryczną a mechaniczną i nie wiem jak ją założyć. Ma ona podłużne otwory, rowki które trzeba skierować w odpowiednią stronę.
Te "wycięcia"-przecięcia podkładki powinny patrzeć góra-dół, tak jak kostka do podłaczenia elektryznego cewki patrzy na dół

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#219 Post autor: Piotr »

tico0 pisze:Te "wycięcia"-przecięcia podkładki powinny patrzeć góra-dół, tak jak kostka do podłaczenia elektryznego cewki patrzy na dół
OK dzięki za podpowiedź. Tak właśnie wstępnie skręciłem, czyli dobrze. Jutro dokręcę śruby i do wymiany. Za drugim razem to już jestem fachura :lol:

szymek

#220 Post autor: szymek »

Witam
Mam już zaślepkę fiata 3 tydzien i czas sprawdzić co się dzieje w egr.
Także jak znajdę chwilę czasu rozkręcę i zrobię foty.

norbert_p

#221 Post autor: norbert_p »

szymekmaj pisze:Witam
Mam już zaślepkę fiata 3 tydzien i czas sprawdzić co się dzieje w egr.
Także jak znajdę chwilę czasu rozkręcę i zrobię foty.
Masz dpf-a? Jeśli tak to czy zauważyłeś jakieś różnicy w wypalaniach? Zwiększyła się lub zmniejszyła liczba km od wypalania do wypalania itp...

szymek

#222 Post autor: szymek »

Witam
Dpf mam,ostatnio wypalił mi się po 800 km,przynajmniej wtedy się skapłem,zwiększyła się ilość przejechanych km,wcześniej koło 400 km ,brak op-coma powoduje brak wiedzy o wypalaniu.Jeszcze muszę to sprawdzić.

Jacek_Do

#223 Post autor: Jacek_Do »

A czym najlepiej wyczyścić ERG? Jakich środków użyć?
Czy po wyczyszczeniu przesmarować czy też nie aby się nie zapiekło?
A może posmarować np. Militec'iem? W końcu smaruje się nim broń aby się nie zacierała.

Czy przy okazji wyczyścić również przepustnicę?

norbert_p

#224 Post autor: norbert_p »

Jacek_Do pisze:A czym najlepiej wyczyścić ERG? Jakich środków użyć?
Czy po wyczyszczeniu przesmarować czy też nie aby się nie zapiekło?
A może posmarować np. Militec'iem? W końcu smaruje się nim broń aby się nie zacierała.

Czy przy okazji wyczyścić również przepustnicę?
Jacek, było o tym pisane. Ja tylko przypomnę: Dużo osób czyściło egr benzyną ekstrakcyjną i czymś do czyszczenia silników. Część elektryczną konserwowali smarem miedziowym (w środku, aby iglica się nie zacierała). Mam tu na myśli rozebranie tej części, wyczyszczenie i zakonserwowanie.

Na dniach będę wymieniał swojego, a starego potraktuję w/w środkami.

Rysiek13

#225 Post autor: Rysiek13 »

U mnie kilka dni temu zapaliła się kontrolka emisji spalin i zauważyłem lekki spadek mocy na niższych obrotach. Op-com potwierdził "kod z pedałów" o nieszczelności w układzie - więc postanowłem zajrzeć w rejon zaworu EGR. Po zdjęciu pokrywy zauważyłem okopcony zbiornik płynu hamulcowego, a śruby zaworu odkręciłem bez klucza. Nie wiem czy same popuściły czy też w serwisie Opla tak dobrze je przykręcili . Poprzedni właściciel wspomniał, że w ramach gwarancji robili coś z EGRem.
EGR przeczyściłem i "trochę" przepustnicę - ile dałem rady bez rozbierania.
Auto ruszyło świetnie, ale po jakimś czasie znowu zmulone i zaświeciła kontrolka emisji spalin - nie ta co większości jak czytam na forum samochód z kluczykiem.
Postanowiłem jutro wykręcić jeszcze raz zawór tym razem z przepustnicą i czyścić do bólu, ale dzisiaj wieczorem kontrolka sama zgasła podczas jazdy.
Może miał ktoś podobne zjawisko :)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”