[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
U mnie przed czyszczeniem nie było żadnych błędów-robiłem to bo auto zaczynało "mulić" do 2000tyś/obr. Po wyczyszczeniu i przejechaniu około 600km brak błędów i auto "idzie normalnie" muszę jeszcze w chwili wolnej wyczyścić czujnik doładowania turbiny tzw. boost sensor o którym pisał Marki zobaczymy jakie będą efekty. Ja dając podkładkę przed egr chciałem jego chronić a nie tylko sam kolektor jak to jest w orginalnej nocie fiata....
Czy kolega Tico0 mógłby i dla mnie zakupić zaślepkę do wersji 100KM 8V?
U mnie też do 2000obr/min nie zbiera się tak jak powinien.
Jeśli tak to daj znac na priv.
Jako że jestem z Krakowa to może i Kaliope by się załapał jeśli jest chętny?
Jak sie zrobi trochę cieplej to zamierzam wymienic termostat, a że ERG będzie również demontowany to bym go profilaktycznie przeczyścił i załozył zaślepkę.
U mnie też do 2000obr/min nie zbiera się tak jak powinien.
Jeśli tak to daj znac na priv.
Jako że jestem z Krakowa to może i Kaliope by się załapał jeśli jest chętny?
Jak sie zrobi trochę cieplej to zamierzam wymienic termostat, a że ERG będzie również demontowany to bym go profilaktycznie przeczyścił i załozył zaślepkę.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
kaliope pisze:ale miałeś tę płaską blaszkę z allegro czy tą tłoczoną z ASO fiata? Podobno ta tłoczona już bez uszczelek ładnie pasuje, a tą z allegro trzeba z uszczelkamistapaw pisze:Witam.Ja wstawiłem zaślepkę przed EGR-em miedzy dwiema uszczelkami.Przejechałem 10 tyś.km i żadnego błędu.Pozdrawiam
Miałem płaską z allegro,ale przy tej tłoczonej na pewno nie zaszkodzi.
Te "wycięcia"-przecięcia podkładki powinny patrzeć góra-dół, tak jak kostka do podłaczenia elektryznego cewki patrzy na dółPiotr pisze:Tak przy okazji tego eksperymentu spadła mi podkładka, która wchodzi miedzy część elektryczną a mechaniczną i nie wiem jak ją założyć. Ma ona podłużne otwory, rowki które trzeba skierować w odpowiednią stronę.
Jacek, było o tym pisane. Ja tylko przypomnę: Dużo osób czyściło egr benzyną ekstrakcyjną i czymś do czyszczenia silników. Część elektryczną konserwowali smarem miedziowym (w środku, aby iglica się nie zacierała). Mam tu na myśli rozebranie tej części, wyczyszczenie i zakonserwowanie.Jacek_Do pisze:A czym najlepiej wyczyścić ERG? Jakich środków użyć?
Czy po wyczyszczeniu przesmarować czy też nie aby się nie zapiekło?
A może posmarować np. Militec'iem? W końcu smaruje się nim broń aby się nie zacierała.
Czy przy okazji wyczyścić również przepustnicę?
Na dniach będę wymieniał swojego, a starego potraktuję w/w środkami.
U mnie kilka dni temu zapaliła się kontrolka emisji spalin i zauważyłem lekki spadek mocy na niższych obrotach. Op-com potwierdził "kod z pedałów" o nieszczelności w układzie - więc postanowłem zajrzeć w rejon zaworu EGR. Po zdjęciu pokrywy zauważyłem okopcony zbiornik płynu hamulcowego, a śruby zaworu odkręciłem bez klucza. Nie wiem czy same popuściły czy też w serwisie Opla tak dobrze je przykręcili . Poprzedni właściciel wspomniał, że w ramach gwarancji robili coś z EGRem.
EGR przeczyściłem i "trochę" przepustnicę - ile dałem rady bez rozbierania.
Auto ruszyło świetnie, ale po jakimś czasie znowu zmulone i zaświeciła kontrolka emisji spalin - nie ta co większości jak czytam na forum samochód z kluczykiem.
Postanowiłem jutro wykręcić jeszcze raz zawór tym razem z przepustnicą i czyścić do bólu, ale dzisiaj wieczorem kontrolka sama zgasła podczas jazdy.
Może miał ktoś podobne zjawisko
Pozdrawiam
EGR przeczyściłem i "trochę" przepustnicę - ile dałem rady bez rozbierania.
Auto ruszyło świetnie, ale po jakimś czasie znowu zmulone i zaświeciła kontrolka emisji spalin - nie ta co większości jak czytam na forum samochód z kluczykiem.
Postanowiłem jutro wykręcić jeszcze raz zawór tym razem z przepustnicą i czyścić do bólu, ale dzisiaj wieczorem kontrolka sama zgasła podczas jazdy.
Może miał ktoś podobne zjawisko
Pozdrawiam