[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tommyq

#376 Post autor: tommyq »

dzięki za podpowiedź :)
obym równie śmiało mógł pochwalić się swoimi osiągnięciami i przebytymi kilometrami bez większych kłopotów .Pozdrawiam

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#377 Post autor: heko »

...dokładnie tak jak myślisz :D

artiart

#378 Post autor: artiart »

Jestem świeżym posiadaczem ZB z silnikiem Z19DT i ostro się zastanawiam nad wycięciem chwasta (DPF'a). Możecie mi polecić jakiegoś fachowca z okolic Lublina??

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#379 Post autor: heko »

..dzisiaj wkurzył mnie klient...chłopaki wyciągnęli DPF w całości...a gość do mnie, że pewnie filterek jest jeszcze dobry, i że komuś go zamontuje za grubą kasę...więc wziąłem młotek i pokazałem jak wygląda "chwast" po 140tkm


od tyłu

Obrazek

od przodu

Obrazek

od środka

Obrazek

widok wnętrza...ogólny...popiół i całą reszta

Obrazek

Anony Mous

#380 Post autor: Anony Mous »

Nieźle syfu...i to jak się wypala to niby znika? Jakie tu było nasycenie?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#381 Post autor: heko »

..tu się już nic nie wypala...wypaleniu ulega tylko sadza..której jak widać ani chu..chu, a to co najczęściej powoduje niedrożność DPF to popiół i tlenki...pozostałości procesów spalania paliwa i oleju...i tego nie rozpuszcza żaden magiczny płyn do czyszczenia filtrów
...nasycenie wynosiło 70%...wypalanie śr, co 300..500km, poziom oleju śr, pół stanu co 5000km w górę

Anony Mous

#382 Post autor: Anony Mous »

czyli siłą rzeczy w końcu filtr sie zapcha cały i nic nie pomoże, żadne czyszczenie, żadne wypalanie serwisowe...a niby w oplu dożywotni

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#383 Post autor: heko »

...gdyby paliwa były idealne, silnik nie brał grama oleju, egr. kapki, wtryski, doloty, nie ulegały usterkom...pewnie 500tkm było by do zrobienia na jednym DPF :lol:

kjolsztyn

#384 Post autor: kjolsztyn »

Dwa tygodnie temu wywalilem ekologie w Olsztynskim VTechu. Spisali sie dobrze. Zaplacilem 1800. Moze i sporo ale w olsztynie brak konkurekcji na tym polu wiec jakos musialem przebolec. Teraz po zrobieniu jakiegos tysiaca km wydaje mi sie ze auto jest jakies slabowite po odpaleniu rano poki jest zimne. Po rozgrzaniu jest oki. Czy to oznaki EGR? Ma ktos jakis pomysl?

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#385 Post autor: Piotr »

Stawiam na EGRa o ile nie zaglądałeś do niego. U mnie po wywaleniu DPFa również była rakieta ale po niewielkim czasie zaczęło się ponownie mulenie. Po wyczyszczeniu EGRa znowu rakieta i po paru dniach znowu mulenie i błąd z pedałów 04005A. Dzisiaj go właśnie wymieniam a usiadłem tutaj przy komputerze bo zawołali mnie na obiad. Mam już poprzykręcane śruby i po obiedzie tylko je podokręcać i na próbę.

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#386 Post autor: prymus »

wiadomo coś o kolejnej grupowej wycince DPF-a ?

Anony Mous

#387 Post autor: Anony Mous »

prymus pisze:wiadomo coś o kolejnej grupowej wycince DPF-a ?
załóż wątek i czekaj na chętnych

Awatar użytkownika
slater7
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2011, 15:40
Imię: Krystian
Lokalizacja: Czeladz/Londyn
Auto: Audi
Model: A6
Oznaczenie silnika: CAHA

#388 Post autor: slater7 »

prymus pisze:wiadomo coś o kolejnej grupowej wycince DPF-a ?
Ja bym sie pisal na wycinke + chips...ale na polowe sierpnia dopiero :?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#389 Post autor: heko »

...zaczynają się zapisy na kolejną akcję "chwast"
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7188

Anony Mous

#390 Post autor: Anony Mous »

heko,
W jaki sposób odbywa się "przekazanie" pojazdu do Waszych rąk w celu usunicia DPFa?
Podpisujecie jakiś protokół przekazania pojazdu z jakąś inspekcją, czy też umowę / zlecenie wykonania usługi? Robicie jakieś badanie stanu silnika, wydychów itp?
Interesuje mnie w szczególności sposób załatwiania ewentualnych późniejszych "reklamacji".

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”