Dekielek obudowy filtra oleju (silnik X18XE1)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
vojti

Dekielek obudowy filtra oleju (silnik X18XE1)

#1 Post autor: vojti »

Mam problem i nie za bardzo potrafię sobie z nim poradzić. Jest to wyciek oleju między dekielkiem a korpusem obudowy filtra oleju. Już parę razy wymieniałem uszczelkę razem z filtrem. Ostatnio założony został nawet silikonowy oring (w oryginale czarna guma). Nic nie pomaga. Jakieś 2 tys. jest OK. Zauważyłem, że najwięcej ubywa, gdy robię dłuższą trasę a przez to rozrzedzę olej. Wtedy są krople na obudowie i silnik jest zapaćkany za obudową.

Na forum znalazłem tylko wątki na temat wycieku między obudową a blokiem.

gieesiak

#2 Post autor: gieesiak »

być moze obudowa (lub dekielek) maja mikropęknięcia, które potrafią powstawać w aluminium. więc gdy olej gorący a co za tym idzie rozrzedzony to przedostaje się na zewnątrz. :>

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

miałem podobny problem i jedyną na to radą było wymienienie całej obudowy. Obudowę zamawiałem w serwisie Opla, koszt 118 zł.

vojti

#4 Post autor: vojti »

marsuc pisze:miałem podobny problem i jedyną na to radą było wymienienie całej obudowy. Obudowę zamawiałem w serwisie Opla, koszt 118 zł.
Dzięki za sugestię. Planowałem wymianę samego dekielka, jeśli trzeba to dokupię obudowę. Tylko niepokoi mnie cena. Za dekielek dałem w Oplu 105 złociszy, za korpus chcą 340 !!! Skąd ta różnica między Twoim a moim serwisem?

gieesiak

#5 Post autor: gieesiak »


vojti

#6 Post autor: vojti »

Wymieniłem dekielek i oring na oryginalne nówki. Przejechałem ok. 500 km i na razie nie cieknie. Oleju nie wymieniałem, bo po pierwsze do wymiany mam 2 000 km a po drugie przy lekko zużytym oleju szybciej wyciek wyjdzie a po trzecie, jeśli moje działania nic nie dadzą, to przy wymianie oleju wymienię również korpus.

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

vojti pisze: Dzięki za sugestię. Planowałem wymianę samego dekielka, jeśli trzeba to dokupię obudowę. Tylko niepokoi mnie cena. Za dekielek dałem w Oplu 105 złociszy, za korpus chcą 340 !!! Skąd ta różnica między Twoim a moim serwisem?
no różnica niesamowita, jak będziesz zmuszony kupić to zadzwoń do Opel Kanclerz w Rudzie Śląskiej. Zamówisz a ja odbiorę i ci wyślę za tą cenę, którą podałem.

stefek75

#8 Post autor: stefek75 »

Miałem ten sam problem , ułamany ogranicznik obudowy filtra i odkrecając dekielek odkrecała mi sie cała obudowa i pózniej ciekło. Narazie ustawiłem na nowo dokręciłem (imbus 12mm) a przy nastepnej wymianie filtra kupię nową obudowe wraz oringiem np z: http://www.opel-madry.pl/index.php?k=802&p=121
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2011, 13:01 przez stefek75, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”