[A] [B] Urwane przewody w łącznikach drzwi !!! - dyskusja

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Szymon78

#16 Post autor: Szymon78 »

Sig_Man pisze:Kolego, tnij kable 1 cm od konektora, lutuj nowy cieńszy przewód.
Sek w tym ze 3 kable mam złamane przy samym PIN-ie i nie ma juz do czego lutowac. Trzeba wyrwać stare wsuwki i zapodac nowe..
A co naprawy to francuzkie mechaniki tak zrobili a popredni włascicel ich poprawiał bo czesc kabli jest łatana tasmą izol :>

Chce tera zrobic to raz a dobrze niewykluczone ze z dwuch stron -choc nie wiem co sie z drugiej kryje :/

dzieki za szybki odzew i kontakt. :)

Sig_Man

#17 Post autor: Sig_Man »

Wrzuć fotkę, zbaczę i powiem czy pomogę.
Jak mam takie złącze to Ci puszczę pocztą.

Szymon78

#18 Post autor: Szymon78 »

ok.. ale narazie auto stoi pod blokiem i grzebać za wiele nie moge bo auta nie zamknę :). Wiec najpierw musze uzbroic sie w akcesoria do naprawy i do roboty..

a faktycznie fote mogłem zrobic jak rozbebeszyłem temat (w sumie to wyglądało strasznie) PIN 1 i 2(te grube kable) urwane przy wsuwce + 1 wsuwka w częściach wysypała sie. Od głośnika itp juz było lepiej bo połamane ok 3cm od kostki. Dobrze ze zwary nie było podczas użytkowania.

czesc palsikowa kostki wygląda OK ?(tylko wsuwki musze dorwac + kabel +troche dłubaniny i bedzie jak ta lala.

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 22:33 ]
NIestety u Mądrego nic nsie nie dowiedziałem... nie spotkał sie z takim przypadkiem..

jutro jadę na polowanie wsuwek (jest w poznaniu kilka sklepów typowo elektrotechnicznych) jak je dorwe +kable to bede w domu :D ) zrewitalizuje całośc połączeń

Przemcio

#19 Post autor: Przemcio »

Sig_Man pisze:Tylko żaden idiota w GM nie wpadł na to by dać elastyczne przewody i dlatego pękają po 2 latach
Myślę że doskonale o tym wiedzą tylko rżną głupa ... bo koszty ... i co zabawne czytają to forum namiętnie :/

Sig_Man

#20 Post autor: Sig_Man »

Myślisz że ASO czyta???? Pracownicy po godzinach pracy stosują wszystkie nasze chwyty.... ale jak są w ASO nie mogą zrobić nic innego niż zastosować się do procedury :)

Szymon78

#21 Post autor: Szymon78 »

NO to wypowiem sie ponownie..

W PN i WT wyrwałem sie z pracy by poszukac samych wsuwek w zwykłych sklepach elektrotechnicznych i .. lipa (takich nigdzie nie ma).. dostałem jakies podobne które jeszcze nei wiem czy by pasowały bo nie zabrałem sie za naprawe.

ALe jakos mnie tknęło i uderzyłem do ASO Szpot w dniu wczorajszym i..
1. na magazynie miły Pan oznajmił ze trzeeba wymienic całą wiązkę kabli :shock: -nie pytajcie ile kosztuje. Generlanie trzeba by całe auto wybebeszyc do gołej blachy by to wymienić. - absurd
2. Poprosiłem o rade elektryka serwisowego i mowie o co mi chodzi a on an to ze oni stosuja zestawy naprawcze (niedostępne dla zwykłych smiertelników :( ) ale miły elektryk za 10pln w kieszeń dał mi wiązake takich kabelków koloru białego ok 30cm długości z wsuwkami juz zaciśniętymi.. i gteraz mam ok 15-tu kabelków na zapas :D

NIC tylko zabierać sie do przekładania.

Sig_Man

#22 Post autor: Sig_Man »

Zestaw naprawczy jest TAK SAMO DZIADOWSKI!!!!
Lepiej jest dać cieńsze i elastyczniejsze przewody (na pewno głośnikowy i duży czerwony i brązowy).
Moja porada od razu mówi co i jak zrobić i można wywnioskować by omijać ASO.
Tej wielkości piny można wydobyć z innych wiązek, bo faktycznie kupić... NO WAY !!!

Szymon78

#23 Post autor: Szymon78 »

ale nei mam z jakich wiązek wziąć (chyba ze z jakiegoś szrotu wykroić)

Na staniu mam troche kabla w oplocie silikonowym -bardzo miękkie i wytrzymałe + wsuwki z tego kompletu serwisowego :P - mysle ze takie rozwiązanie bedzie najlepsze..

Sig_Man, dzieki za uwagi rady.

Sig_Man

#24 Post autor: Sig_Man »

Teraz idziesz DOBRĄ drogą :)

Szymon78

#25 Post autor: Szymon78 »

1.długość okablowania najlepiej pozostawić taką samą... byle nie krótsze.
2. lutujesz + izolacja (koszulka lub dobra taśma izolacyjna). Koszulka powoduje usztywnienie połączenia co nie jest zalecane na odcinku od kostki do słupka -kolejne złamanie nastąpi duzo szybciej. Dlatego kolega Sig_Man sugerował by lutować całość juz w wewnątrz auta gdzie nie ma przegięć. Trzeba najlepiej wymieniac całe odcinki kabli na ganc nówki ;)

Co do wsuwek to trzeba mieć malutki śrubokręt i wcisnąć go od strony czołowej (tzn tam gdzie wchodzi męska cześć wsuwki (sa takie malutkie otworki) i ciągnąc za kabelek od strony drugiej.
Ja narazie za swoje sie nie zabrałem (brak czasu) ale juz mam potrzebne akcesoria do naprawy wiec wiem jak to wygląda.

Szymon78

#26 Post autor: Szymon78 »

1. Panowie, w obydwu drzwiach mieliście ten problem?

2. Jeszcze jak byście opisali dokładnie, jaki przewód można zakupić celem naprawy. Jaka średnica? Gdzie sie kupuje takie przewody? W Castoramie kupi?

3. Czy jest jakaś metoda szybkiego sprawdzenia czy wszystko ok, czy trzeba wszystko rozbierać tak jak opisaliście?

1. U mnie problem pojawił sie w drzwiach TP (ale jak zaczne grzebać to sprawdzę odrazu i lewe)

2. Ja kupiłem m sobie z metra przewód w otulinie silikonowej (sa duzo bardziej wytrzymałe niż te standardowe dostępne wszedzie) -zakup w sklepie elektrotechnicznym. W markecie raczej nie znajdziesz czegos takiego.

3. wystarczy wysunąć wtyk z drzwi i szunąć osłonę gumowa.. Cały odcinek gdzie lubia pękać kabelki masz "na tapecie"
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Szymon78, łącznie zmieniany 1 raz.

kubik_CDTi

#27 Post autor: kubik_CDTi »

kaliope pisze:3. Czy jest jakaś metoda szybkiego sprawdzenia czy wszystko ok, czy trzeba wszystko rozbierać tak jak opisaliście?
Zamknij drzwi centralnym i obejdź samochód dookoła,jeżeli nie możesz żadnych otworzyć,to znaczy,że kabel od centralnego cały :lol:
Odnośnie szyby,otwórz z drzwi kierowcy,jeżeli kabel jest już zmaltretowany to nie zamkniesz z powrotem.
A głośnik to wiadomo.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#28 Post autor: jacek76 »

kaliope pisze:1. Panowie, w obydwu drzwiach mieliście ten problem?

2. Jeszcze jak byście opisali dokładnie, jaki przewód można zakupić celem naprawy. Jaka średnica? Gdzie sie kupuje takie przewody? W Castoramie kupi?

Ja miałem problem w obydwu drzwiach. W każdych co innego ale jednak.
Naprawiłem wszystko chwilę po zakupie auta , czyli na początku 2008r.
Teraz w drzwiach częściej otwieranych czyli z prawej strony bo jest tam fotelik dziecka , znów musiałem wymieniać kable. Założyłem takie jak sie kupuje do głośników. Są bardziej miękkie niż inne , zwykłe przewody. Mam nadzieję , posłużą dłużej.

fiodork

#29 Post autor: fiodork »

ostatnio problem dotknął także mnie.
niestety z braku odpowiednich narzędzi jak i cierpliwości skorzystałem
z oferowanej pomocy Sig_Man'a.
Sprawnie, profesjonalnie i w miłej atmosferze.
jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.

Sig_Man

#30 Post autor: Sig_Man »

Dziękuję za pochwałę :)

Małe piny są takie same jak w złaczkach od GID (czy CID), w klimatroniku czy w złączu od przełącznika szyb - to dla tych co szabrują na szrotach :) :) :)

Duże piny są takie samy jak w kostce radia.

Przy odrobinie szczęścia kupicie na szrocie odpowiednie kostki z metrowym zapasem kabli - starczy do 5-6 napraw :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”