Dziwne warczenie z okolicy alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kris

Dziwne warczenie z okolicy alternatora

#1 Post autor: kris »

Witajcie.
Kilkanaście dni temu pojawiły mi się odgłosy głośniejszej pracy silnika. Dokładnie to odgłosy jakby dodatkowo działał mikser lub coś takiego... Trochę to dziwne ale na początku myślałem że to rozrząd ale po zdjęciu paska alternatora i odpaleniu wszystko ucichło.
Pasek alternatora i napinacz wymieniany był na jesieni. Sprężarkę też wykluczam (łożysko koła pasowego wymienione).
Ewidentnie dźwięk dochodzi z okolicy koła pasowego alternatora, jednak nie jest to dźwięk łożyska tylko bardziej jakieś mruczenie, które najbardziej słychać na biegu jałowym - szczególnie jak się doda gazu i po tym silnik schodzi z obrotów. Na pewno dźwięk narasta wraz z obrotami ale podczas jazdy szybszej inne dźwięki zagłuszają. Silnik ewidentnie głośniej chodzi tak jak napisałem wyżej jakby równocześnie pracował jakiś mikser lub młynek w silniku :roll:
Może jakieś sugestie co sprawdzać? Przekonany jestem że coś w z alternatorem ale nie mam pojęcia jak zdiagnozować co dokładnie.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Ja to robie w ten sposób zakupiłem na targu starego typu od ruskich ciśnieniomierz ale tylko słuchawka jest potrzebna i nią zawsze znajde stuki puki w silniku.Bo na ucho ciężko coś wyczaić,starzy mechanicy jeszcze do dziś używają normalnego prostego patyka po którym niesie dźwięk,szczególnie do łożysk.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#3 Post autor: Harry200 »

kris pisze: Sprężarkę też wykluczam (łożysko koła pasowego wymienione
Sprawdzasz to na wyłączonej klimie,taki hałas często powoduje sama sprężarka klimy jak jest za mało czynnika .

kris

#4 Post autor: kris »

Sprężarka to na pewno nie jest. Bardziej już bym stawiał na łożyska alternatora...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

A jak ruszasz kierownicą to dźwięk ten się nie nasila :?:

kris

#6 Post autor: kris »

nie. na nasilanie dźwięku mają wpływ tylko obroty silnika

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#7 Post autor: Harry200 »

Jeżeli tylko obroty mają wpływ a napinacz wymieniłeś to rzeczywiście pozostają tylko łożyska alternatora..

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#8 Post autor: beniu31 »

H,Łajszczak pisze:Jeżeli tylko obroty mają wpływ a napinacz wymieniłeś to rzeczywiście pozostają tylko łożyska alternatora..
A wie ktoś może jakie te łożyska sa np.numer katalogowy .Umnie tez raczej łozyska do wymiany sie szykuja.......

kris

#9 Post autor: kris »

beniu31, Jakie masz oznaczenie silnika to zerknę w EPC?

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#10 Post autor: beniu31 »

kris pisze:beniu31, Jakie masz oznaczenie silnika to zerknę w EPC?
SILNIK 2.0 DTL
SYMBOL: X20DTL

kris

#11 Post autor: kris »

1206357 i 1206358 tylne łożysko.
Jak masz nr silnika jeszcze to podaj bo widzę że dwa różne występują.

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 11:00 ]
Ps. w swojej sprawie rozebrałem dzisiaj trochę auto (zdjąłem pasek alternatora) tak żeby zakręcić ręką koło pasowe alternatora i ewidentnie huczy po zakręceniu ręką a z tego co wiem nie powinno żadnego dźwięku wydawać. także diagnoza chyba pewna że to łożysko koła pasowego. Mam nadzieje tylko że to przednie a nie oba...

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#12 Post autor: Dziadek13 »

Zawsze wymieniamy oba co by za chwile nie rozbierać i drugie wymieniać.Bo potem jak będzie huczeć to pomyślimy a no łożyska nie bo wymienialiśmy ale jedno no i mamy ćwieka.

kris

#13 Post autor: kris »

i chyba tak zrobię żeby mieć z głowy całkowicie.

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 12:03 ]
tylko dochodzi jeszcze kolejny znak zapytania. Jak poznać czy alternator mam Delphi czy Bosch. Bo po rozkodowaniu VIN mam tylko informację że 100A. A takie występują właśnie Delphi i Bosch. W przypadku Delphi łożyska są razem z obudową sprzedawane - znów oploski wymysł i ciężej będzie dostać zamiennik. Dla Bosch akurat jest jako oddzielna cześć.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#14 Post autor: Harry200 »

kris pisze: Delphi łożyska są razem z obudową sprzedawane - znów oploski wymysł
To jest wymysł Delphi i takie są montowanie i w innych markach..

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#15 Post autor: beniu31 »

kris pisze:beniu31, Jakie masz oznaczenie silnika to zerknę w EPC?


Typ Silnika: X20DTL
Numer Seryjny Silnika: 17492235

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”