Juz brak mi pomyslow na to podcisnienie

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
soczewa

#16 Post autor: soczewa »

Sprawdzilem silownik klapek i jest ok. Ssajac przez wezyk podcisnienie nie spada.
Ale powiem wam ze wczoraj przelozylem wezyk od klapek do tego drugiego zwaoru koncowka 200 i pokazywalo tam ok0,9 bara i po ok 30 sek cos pyklo w ktoryms zaworze chyba . Wystaszylem sie i podlaczylem tak jak ma byc i auto jezdzilo ok zbieralo sie itd. Ale jadac dzisiaj z pracy znow sie spieprzylo. I tyle mojego pocieszenia.

Reasumujac sprawe moja. Ze klapki kiedy i jak maja dzialac to wiem ale nikt nie dopowiedzial jak jest to u mnie. Na jednym aucie nie ma zadnych wartosci miedzy zaworem klapek a zaworem podcisnienia a u mnie przy dodawaniu lekko gazu wakuometr wskazuje ok 0,4 bara i to mnie najbardziej zastanawia bo podmienilem zawor i bylo tak samo.

Wczoraj jak juz bylo fajnie mialem podlaczyc wakuometr i zobaczyc jak daje w taej chwili ale tak sie fajnie jechalo ze nie chcialem niczego dotykac zeby nie sp.... ale okazalo sie ze trzeba bylo.

samson

#17 Post autor: samson »

Same zaworki sprawdzam tak, ze pod styki prądowe podłączam napięcie (może też być bateria 9v), pod napięciem zaworek powinien być zamknięty (pociągając powietrze przez wejście "vac" możliwe jest tylko przejście przez króciec "out", kiedy palcem przytkamy ten króciec, to zassanie powietrza powinno być nie możliwe), kiedy napięcie odłączymy zaworek się otwiera i powietrze może do zaworka wchodzić tez tym dolnym króćcem z filterkiem (dopowietrzanie zaworka), a więc praca zaworka polega na zamykaniu i otwieraniu dopowietrzania. Szczelność za zaworkiem sprawdzam podłączając przewody podciśnienia "na krotko "tzn. przewody z króćców "vac" i "aut" łączę razem, wtedy podciśnienie omija elektrozaworki, leci prosto, np. do sterowania turbiny (cięgno powinno zostać zassane i przesunąć do oporu w lewo uniemożliwiając poruszanie tym cięgnem), to samo z EGR i klapkami zawirowań, wtedy widać czy systemy działają. Każdy obwód sprawdzam osobno czyli podciśnienie leci wtedy tylko na ten obwód eliminując w ten sposób wpływ nieszczelności z innego obiegu. Ale najpierw trzeba się upewnić czy pompa vacum działa prawidłowo (min-0.6). Te wężyki pomiędzy pompą vacum a elektrozaworkami sprawdzam odpinając obydwa końce, jeden zaślepiam palcem a w drugi dmucham, w ten sposób można wykryć najmniejszą nieszczelność .
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 10:04 przez samson, łącznie zmieniany 1 raz.

soczewa

#18 Post autor: soczewa »

Porusze jeszcze raz temat. Otoz irytuje mnie caly czas cisnienie miedzy elektrozaworem a klapkami. Z lektory kolegi ktora dodal wynika ze :
9.I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).
I tak faktycznie jest w 2 autach jakie sprawdzilem ale nie umnie. W mojej Zosi przy lekkim dodaniu gazu jest wskazanie ok 0,4 bara i widac jak ciegno od klapek sie rusza w tym momencie i tak za kazdym razem dodajac lekko gazu (na postoju). Wzialem wakuometr do kabiny i w czasie jazdy (nie dusząc go) tez wskazowka sie wahala. Przy przyduszeniu faktycznie waku pokazuje ok 0,8 bara i zaraz spada ale jadac dalej sa wahania wskazowki.

Nagralbym filmik z jazdy ale nie wiem jak go dorzucic do forum.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#19 Post autor: Harry200 »

U mnie klapki w czasie jazdy cały czas są otwarte i nie ma znaczenia ile gazu dodam,zamykają się jak wyłączę silnik,mają umożliwić łagodne gaszenie silnika.W OP.COM jest opcja sprawdzenia tych klap i jak wywołam test klapek na chodzącym silniku to klapki się zamkną i silnik po chwili gaśnie..

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#20 Post autor: Dek »

H,Łajszczak pisze:U mnie klapki w czasie jazdy cały czas są otwarte i nie ma znaczenia ile gazu dodam,zamykają się jak wyłączę silnik,mają umożliwić łagodne gaszenie silnika.W OP.COM jest opcja sprawdzenia tych klap i jak wywołam test klapek na chodzącym silniku to klapki się zamkną i silnik po chwili gaśnie..
Hm... jeśli się nie mylę to za zgaszenie silnika odpowiedzialna jest klapka (jedna) na początku kolektora dolotowego (wzrokowo tuż nad elektronicznym EGR-em).

A kolega soczewa pisze o klapkach "w środku" silnika do których siłownik jest pod pompą VAC.
A te klapki pracują u mnie tylko podczas jazdy jak przyśpieszam ale tylko jak obroty poniżej 1500.

Natomiast klapka odpowiedzialna za łagodne gaszenie uruchamia się tylko jak zgasi się silnik i steruje tym zawór obok aku bliżej zbiornika płynu chłodzącego.

Oczywiście zachowania te dotyczą silnika z elektronicznym EGR-em.

pozdrawiam

A i poprawcie mnie jeżeli się mylę w jakiejś kwestii.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#21 Post autor: Harry200 »

Zgadza się ja nie o tym myślałem :/ zresztą w 2.0 o ile się nie mylę to tej do gaszenia to chyba nawet niema..

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#22 Post autor: Dziadek13 »

soczewa pisze:Porusze jeszcze raz temat. Otoz irytuje mnie caly czas cisnienie miedzy elektrozaworem a klapkami. Z lektory kolegi ktora dodal wynika ze :
9.I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).
I tak faktycznie jest w 2 autach jakie sprawdzilem ale nie umnie. W mojej Zosi przy lekkim dodaniu gazu jest wskazanie ok 0,4 bara i widac jak ciegno od klapek sie rusza w tym momencie i tak za kazdym razem dodajac lekko gazu (na postoju). Wzialem wakuometr do kabiny i w czasie jazdy (nie dusząc go) tez wskazowka sie wahala. Przy przyduszeniu faktycznie waku pokazuje ok 0,8 bara i zaraz spada ale jadac dalej sa wahania wskazowki.

Nagralbym filmik z jazdy ale nie wiem jak go dorzucic do forum.
Możliwe że masz zatkany dolot powietrza od spodu elektrozaworu należało by przeczyścić.
H,Łajszczak pisze:Zgadza się ja nie o tym myślałem :/ zresztą w 2.0 o ile się nie mylę to tej do gaszenia to chyba nawet niema..
Nie ma wszystkie działają na jednej osi.Klapki otwarte-pełen przepływ powietrza pełne doładowanie -największa moc.Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamowaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeździe puścimy pedał gazu.

budrys

#23 Post autor: budrys »

ja też miałem problem z podciśnieniem,
rozebrałem cały układ EGR i dostałem się do klapek wirowych wyczyściłem wszystko z syfu jaki sie znajdował na nich i klapki zaczeły prawidłowo pracować,
powiem szczeze ze jeszcze raz musze rozebrać cały układ i bardziej dokładnie go wyczyścić i wtedy na 100% bedzie ok

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#24 Post autor: Dziadek13 »

Ja raz na dwa miesiące odkręcam egr i w ten otwór na lewo i na prawo psikam spreyem do czyszczenia gaźników co powoduje rozpuszczanie tej mazi i po godzinie jade na krótką szybką jazde i jest czyściutko,bo myślenie że jak wyczyszcze to będzie spokój na lata a nie prawda po trzech miesiącach jest to samo,więc zmieniłem postępowanie i narazie spoko a roboty o wiele mniej.

marcinmk

#25 Post autor: marcinmk »

Witam Panowie. Jestem od niedawna nowym użytkownikiem forum. Też przeprowadziłem u siebie czyszczenie całego układu dolotowego. Wynik. Samochód zbiera się dużo lepiej. A syfu w kolektorze dolotowym miałem od choroby. A czy ktoś z Was Bawił się z ustawieniami w OP-COM-ie?
Chodzi mi dokładnie o ustawienia Max dawki paliwa i Korekta pracy EGR.

-=DaRo=-

#26 Post autor: -=DaRo=- »

Witam, jestem tu nowy, przeglądałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Po czyszczeniu EGR-u i klapek kolektora zafirka nie pali, kręci ale nic nawet go nie rusza. Czy konieczne jest podłączenie do kompa czy jest jeszcze jakiś sposób na to albo pomysł co może to powodować. Silnik 2.2 DTI. Pozdrawiam.

boogoo

#27 Post autor: boogoo »

Masz pewnie zapowietrzony układ paliwowy.

Bodo

#28 Post autor: Bodo »

Kolego -=DaRo=-, Mocno miałeś zawalony kolektor ssący?

-=DaRo=-

#29 Post autor: -=DaRo=- »

Kolektor mniej więcej jak na zdjęciu które dodał Dziadek13.

Jeśli zapowietrzył się układ paliwowy to w jaki sposób można go odpowietrzyć? W tej kwestii jestem zielony...

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#30 Post autor: Rybka »

Trochę odkopię temat ale już nie mam siły.

Problem polega na tym że po odpaleniu auta sztanga turbo ładnie w lewo się zaciąga ale po kilkunastu sekundach wraca na swoje położenie.
W czasie jazdy doładowanie jest ale dopiero powyżej 2500 obrotów.
Brak błędów, w czasie jazdy ciśnienie doładowania wzrasta deczko ponad żądane. ( np, żąda 1,9 a turbo bije 2,2, lecz przeładowanie nie występuje)
Elektrozaworki sprawne, sprawdzane sposobem kolegi Dziadek13
Powiedzcie mi co co steruje tym elektrozaworkiem, bo gdy odpale auto na elektrozaworku jest napięcie i sztanga jest sztywna a po chwili napięcie zanika i sztanga wraca.
Gdy omijam elektrozaworek to sztange zaciąga więc podciśnienie jest.
Coś po prostu wyłącza mi elektrozaworek.

2 sprawa to elektrozaworek od EGR
Można powiedzieć taka sama sytuacja.
Zawór egr, elektrozawór, wężyki sprawne a nie mam napięcia na elektrozaworku.
Grzybek EGR jest cały czas wysunięty.
Analogicznie pomijając elektrozawór grzybek zaciąga i trzyma.

Bardzo dużo czytałem o podciśnieniu i sprawdzałem już wszystko kilka razy.
Mam fejsa więc doładowanie też sprawdzone, ładuje turbina ale dopiero po 2500 obr

Zastanawie mnie:
-co steruje elektrozaworkiem turbo - myślę że Map sensor, gdy jest za duże ciśnienie to zanika napięcie na zaworku turbo i ciśnienie spada, "tylko dlaczego u mnie zanika napięcie na zaworku po kilku sekundach po odpaleniu a po przygazowaniu pewnie dalej jest skoro turbo ładuje"
- co steruje elektrozaworkiem EGR-a "nie mam napięcia na zaworku"

Zastanawia mnie też "korekta pracy EGR" bo mogę ją fejsem zmienić, co by mi to dało.

Autko jeżdzi dobrze przyśpiesza tylko zastanawia mnie dlaczego u mnie tak się to dzieje.
Walczę z tym już rok czasu.
Brak mi juz pomysłów, jeszcze muszę kupić Wakuometr i zmierzę podciśnienie jakie daje vaku,
może już mówi dobranoc. :mysli:

Liczę na wasze podpowiedzi :piwo: :piwo: :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”