Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Witam ponownie;)
Przesmarowalem przeplywomierz WD 40 a potem smarem miedzianym wszystkie styki i teraz jade ponad 140 km/h i nic sie zlego nie dzieje. Natomiast mam problem z odpalaniem silnika gdy stoi ponad 2 godz. Po nocy jak jest zimny pali normalnie, kontrolka od swiec sie zapala i gada;)
Natomiast czasami trzeba go przytrzymac na rozruszniku z 5 sekund. Wymienilem wszystkie swiece, przeplywomierz, modul do swiec i czujnik temp i dalej tak samo;(
pomozcie;)
Przesmarowalem przeplywomierz WD 40 a potem smarem miedzianym wszystkie styki i teraz jade ponad 140 km/h i nic sie zlego nie dzieje. Natomiast mam problem z odpalaniem silnika gdy stoi ponad 2 godz. Po nocy jak jest zimny pali normalnie, kontrolka od swiec sie zapala i gada;)
Natomiast czasami trzeba go przytrzymac na rozruszniku z 5 sekund. Wymienilem wszystkie swiece, przeplywomierz, modul do swiec i czujnik temp i dalej tak samo;(
pomozcie;)
Dwa razy jechałem na rezerwie, gdy kończy się paliwo samochód jedzie jak zwykły diesel... tak mi się wydaje ale pewnie sie mylę... wczoraj od rana był ten sam problem, ale nawet po zatankowaniu brak mocy... żadna kontrolka nie wskazuje czegokolwiek, więc jakby od strony elektronicznej jest ok. Przy zwiekszonych obrotach silnik jakby pracował głośniej ale nadal jest to jak zwykły diesel... max 130 km, na godzinę wyciągałem wczoraj... gdzie wcześniej osiągniecie tego pułapu nie było żadnym problemem... muli jak stara Vectra Teścia...
Czy ktoś miał taki problem...? Coś Wam przychodzi do głowy ???
Czy ktoś miał taki problem...? Coś Wam przychodzi do głowy ???
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Najlepszym rozwiązaniem będzie komputeralpi666 pisze:Na twoim miejscu podpiął bym pod kompa i tam wszystko widać czy turbina pracuje itp.
jak w temacie spadła moc zapaliła sie kontrolka serwisowa (KO) myśle sobie turbina nie mogłem zawrócic więc pojechałem jak stanąłem to kontrolka zgasła i wszystko ok jest moc kontrolka nie świeci więc pojechałem autostradą cały czas 130km. po przejechaniu trasy w miescie znowu to samo akurat zobaczyłem tablice diagnostyka komputerowa automechanika miałem szczęście mechanik pracował poprzednio w servisie opla po wysłuchaniu stwierdził że nie trzeba podłączac kompa. żdiął gumowy przewód który idzie od intercoolera do czujnika turbo jakoś tak to sie nazywa jest to waż który wychodzi od układu z EGR tam w środku jest końcówka czujnika przeczyścił ją jakimś środkiem w spraju (na bazie acetonu) trzeba było troche poczekac aż odparuje po zmontowaniu odpaliłem bez gazowania silnik chwilę chodził nierówno ale nic złego sie nie stało auto chodzi wsio gra i buczy mechanior wzioł na piwo (warsztat w katowicach)
mam nadzeję że to było to powiedział mi że gdyby coś dalej się działo to wtedy mam rozebrac przepływomierz i namoczyc go w benzyni ekstrakcyjnej narazie wszystko jest ok wiec z niepokojem obserwuje wszystkie kontrolki.
mam nadzeję że to było to powiedział mi że gdyby coś dalej się działo to wtedy mam rozebrac przepływomierz i namoczyc go w benzyni ekstrakcyjnej narazie wszystko jest ok wiec z niepokojem obserwuje wszystkie kontrolki.
Filtr paliwa sprawdziłem wczoraj rano... łatwo się wypina przewody i odkręca kopułę. Filtr jednak był czysty. Zauważyłem też wczoraj w garażu, że z prawej strony przy przednim kole jest mały wyciek a więc może faktycznie jakiś przewód się wypiął... Jechałem do Gdańska wczoraj i masakrycznie bez turbo... mało kogo wyprzedzałem Nie szaleję na drogach ale też nie lubię się wlec za ciągnikami a w tym przypadku prawie tak było... Jutro wstawiam samochód do warsztatu by ocenili co się stało...
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Rafik pisze:Witam. Ja dwa tygodnie temu wymieniałem dwie świeczki i odkręciły się bez problemu. Co do dojścia to nie jest aż tak źle. Dodam jeszcze że przed wymianą świec przez dwa dni psikałem WD-40.
Ja też chyba będę mysiał wymienić jedną, jaka jest cena świecy ?
Jak kupiłem Zosię zrobiło mi się tak samo jak piszesz dwa razy, kolega mówił abym lał do paliwa uszlachetniacz Castrol, od kiedy go dolewam zrobiłem ponad 10kkm i problem znikł całkowicie.Dziadek Jurek pisze:Witam.
Jesten posiadaczem Zafiry 2.2DTI,rok produkcji 2002.
Od pewnego czasu coś zaczeło jej dolegać a mianowicie,niezależnie od wysokości obrotów,temperatury silnika auto traci moc ,na wyświetlaczu (obok zegarów) zapala się pomarańczowa lampka (samochód z kluczykiem) i auto traci moc-MASAKRA.
Po przejechaniu kilku a nieraz kilkudziesieciu kilometrów lampka gaśnie i samochód zaczyna normalnie jechać!!!!!!!!!!!!!!!