Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lespod

#16 Post autor: lespod »

Witam!Zrobiłem tak jak kazałeś czyli stanąłem z lekkiej górki i rano autko odpaliło za pierwszym razem,ale po godzinie jak przyszedłem miał już mały problem lecz zapalił.Jeśli możesz napisz jak się go odpowietrza bo jedni piszą że na wtryskach inni piszą coś o pompce.Pozdrawiam L

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#17 Post autor: Maciek »

OK, najpierw trzeba wyeliminować miejsce zapowietrzania.
Czyli należy wymienić:

- przewody przelewowe (średnica chyba 3,2 mm.)
- trójniki
- filtr paliwa (nieszczelne uszczelki, niedopasowana pokrywka filtra, pęknięta obudowa itp.)

To są groszowe sprawy i najczęstsze miejsca łapania lewego powietrza.
Na 90% winny jest filtr paliwa, ale przelewy i trójniki też warto wymienić.

Dopiero teraz można odpowietrzyć cały układ. Nie wiem czy sam to będziesz robił, ale temu mechanikowi co mówił o pompie w baku, lepiej tego nie zlecaj.

Jak chcesz sam to tak jak piszesz, najłatwiej chyba jest luzując wtryskiwacze, ew. pompką (albo trzeba mieć specjalną, albo coś kombinować z rowerową bodajże, nie wiem ja tego nie robiłem).
U mnie układ odpowietrzali mechanicy i stosowali metodę z wtryskiwaczami - jeden je luzował, a drugi kręcił silnikiem, aż paliwo zaczęło lecieć i wtrysk dokręcali.

Pozdr.
M.

lespod

#18 Post autor: lespod »

Ok dzięki spróbuje odpowietrzyć i dam znać co i jak pozdrawiam L.

lespod

#19 Post autor: lespod »

Witam!Mam pytanie czy to normalne,że filtr paliwa był tylko w połowie zapełniony ON?
Odpowietrzyli mi autko tak jak kazałeś,powymieniali trójniki i wężyki i wszystko było ok,stałem całą noc na dworze na lekkiej górce przodem w dół i zapalił bez problemu.Wczoraj wjechałem do garażu na noc (zaznaczam garaż jest na prostym -płaskim) i cóż dziś znów nie zapaliłem,już nie wiem o co chodzi.Jak możesz to poradż co robić dzięki pozdrawiam L.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: Maciek »

Filtr powinien być prawie cały zalany.
A kiedy sprawdzałeś ten filtr? Może dzisiaj rano?

Pozdr.
M.

lespod

#21 Post autor: lespod »

Nie filtr był sprawdzany przed odpowietrzaniem

lespod

#22 Post autor: lespod »

A jak sądzisz powinienem sprawdzić teraz?

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: Maciek »

A wymienili Ci go raz jeszcze z uszczelkami? (przed odpowietrzeniem).
Może za mocno dokręcili przykrywkę i gdzieś jest nieszczelność?
A w ogóle poprzednim razem zalali filtr prawie do pełna ON czy tylko wyjęli wkład, włożyli i przykręcili?

lespod

#24 Post autor: lespod »

Filtra na nowy nie wymieniali bo był półtorej tygodnia temu wymieniany.Przed odpowietrzaniem filtr zalali ON do pełna.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: Maciek »

Kurcze, na odległość ciężko jest coś stwierdzić.
Na bank auto się zapowietrza i trzeba szukać nieszczelności.
Jak to nie filtr (pęknięta obudowa, uszczelki źle się ułożyły, za mocno dokręcony) to niech szukają nieszczelności w przewodzie paliwowym z filtra do zbiornika paliwa.

Nie ma innej opcji - trzeba znaleźć miejsce gdzie łapie lewe powietrze i to wyeliminować. Ja w tej chwili tu za bardzo nie poradzę i musisz zlecić to mechanikom.

Pozdr.
M.

lespod

#26 Post autor: lespod »

Ok dzięki jutro jadę postawić go z powrotem do mechanika,zobaczymy co stwierdzi.Dam póżniej znać co i jak...pozdrawiam L.

lespod

#27 Post autor: lespod »

Witam!Właśnie odebrałem samochód z warsztatu wymienili mi wężyki trójniki i filtr paliwa wraz z obudową bo jak się okazało była pęknięta .Jeżdżę już parę dni i jak na razie samochód pali ,ale mam wrażenie że to nie jest to co przed naprawą.Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie czy po wymianie obudowy filtra na nową(kompletną-oryginalną z serwisu) powinno się odpowietrzyć układ.Dzięki pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Maciek »

Tak, trzeba odpowietrzyć cały układ.

Pozdr.
M.

lespod

#29 Post autor: lespod »

Witam!Już nie mam siły do tej mojej zafiry.dzisiaj rano znów miałem problem z odpaleniem ale w końcu zapalił,lecz to nie jest już to samo co przed tymi naprawami.Byłem u tego mechanika co mi to robił ponieważ wpakowałem już trochę kasy to niech to zrobi do końca porządnie lecz on twierdzi że to może być pompa.Ale dzisiaj jadę jeszcze do innego kolesia który robi tylko diesla i zobaczymy.Nie pamiętam kiedy ostatnio miałem takie problemy z autem- chyba nigdy

lespod

#30 Post autor: lespod »

Już sam nie wiem co zrobić,może ktoś pomoże.Pozdrawiam L.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”