[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#226 Post autor: Anony Mous »

Żeby wyczyścić porządnie EGR i przepustnicę powinieneś zdemontować części.Opis masz na forum.

sebowe

#227 Post autor: sebowe »

Kontrolka czasami gaśnie, lecz najprawdopodobniej zaraz Ci się zaświeci z powrotem. Błąd EGRa ciągle jest w pamięci i zapewne możesz go "wypedałować". Tak jak poprzednik pisze - porządne czyszczenie lub wymiana. U mnie kontrolka zapalała się i gasła. Błąd był w pamięci. Kasowałem błąd Opcomem, ale oczywiście bez usunięcia przyczyny powstawania błędu pojawiał się on z powrotem.

norbert_p

#228 Post autor: norbert_p »

Czy ktoś może mi napisać jakie klucze będą potrzebne przy wymienie EGR-a? Chodzi mi o rozmiar i czy to torxy, nasadki itp.

Piotrek413

#229 Post autor: Piotrek413 »

z tego co pamiętam a wczoraj wykręcałem to potrzebny jest:
torx - 25 ( chyba za 30 min sprawdzę czy na pewno )
10 i 13 polecam nasadowe lub wygięte z grzechotką.

Rysiek13

#230 Post autor: Rysiek13 »

Zawór EGR oraz przepustnica rozebrane, wyczyszczone naprawdę super.
Kontrolka emisji spalin znowu świeci.
Błąd na pedałach ECN 227957.
Może ktoś coś podpowie ?
Pozdrawiam.

Anony Mous

#231 Post autor: Anony Mous »

Rysiek13 pisze:Zawór EGR oraz przepustnica rozebrane, wyczyszczone naprawdę super.
Kontrolka emisji spalin znowu świeci.
Błąd na pedałach ECN 227957.
Może ktoś coś podpowie ?
Pozdrawiam.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ight=p2279

Rysiek13

#232 Post autor: Rysiek13 »

Może ktoś wie - jak świeci kontrolka emisji spalin czy rozpocznie się proces wypalania filtra?
bo boję się, że nie

Anony Mous

#233 Post autor: Anony Mous »

Rysiek13, mogę powiedzieć jak było u mnie - też P2279, zapalona kontrolka "emisji spalin".
Skasowalem błędy Op-Comem, odpaliłem silnik i w drogę, bardzo szybko wystartowało wypalanie, wypalił się do końca. Gdy proces wypalania się zakończył ponownie zaswiecila się kontrolka z silnikiem.

Nie wiem jednak czy bez skasowania błędów wypalanie wystartuje...

norbert_p

#234 Post autor: norbert_p »

Dzisiaj wymieniłem zawór EGR i zaślepiłem go oryginalną zaślepką fiata (przy tej rurce u dołu - owiniętej w jakąś siatkę :lol: ). Czy ktoś wyjaśni czy zrobiłem poprawnie czy raczej trzeba było zaślepić przy tej rurce karbonowej (u góry)? Nie kasowałem jeszcze błedów OC i świeci mi się kontrolka (silniczek), a po wypedałowaniu mam nadal błąd EGR. Czy jak skasuję to zniknie i ta kontrolka czy może jest coś nie tak... Myślałem, że jak wymienię EGR to kontrolka zgaśnie... Zauważyłem poprawę w przyspieszaniu. I już nie szarpie tak jak poprzednio. Jest lepiej tylko ta kontrolka mnie martwi... Zapisany bład nie, bo go skasuję...

kubik_CDTi

#235 Post autor: kubik_CDTi »

Zaślepiłeś dobrze,a to jest nieskasowany błąd.
Pozdrawiam

Rysiek13

#236 Post autor: Rysiek13 »

przemeks - a co u Ciebie powodowało palenie się tej kontrolki?

imalas

#237 Post autor: imalas »

norbert_p pisze:Dzisiaj wymieniłem zawór EGR i zaślepiłem go oryginalną zaślepką fiata (przy tej rurce u dołu - owiniętej w jakąś siatkę :lol: ). Czy ktoś wyjaśni czy zrobiłem poprawnie czy raczej trzeba było zaślepić przy tej rurce karbonowej (u góry)? Nie kasowałem jeszcze błedów OC i świeci mi się kontrolka (silniczek), a po wypedałowaniu mam nadal błąd EGR. Czy jak skasuję to zniknie i ta kontrolka czy może jest coś nie tak... Myślałem, że jak wymienię EGR to kontrolka zgaśnie... Zauważyłem poprawę w przyspieszaniu. I już nie szarpie tak jak poprzednio. Jest lepiej tylko ta kontrolka mnie martwi... Zapisany bład nie, bo go skasuję...
Zrobiłeś niezgodnie z instrukcją Fiata! (trzeba odwrotnie)
Ideą tej blaszki jest osłona kolektora, który ciężko wyczyścić, a EGR dużo łatwiej ( taniej) i tu właśnie mają się zbierać wszelkie osady. Twoje "rozwiąznie" zatka chłodnicę spalin i ... tyle! Już za niedługo silnik CDTI poznasz perfect! :lol:
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 21:31 przez imalas, łącznie zmieniany 2 razy.

Anony Mous

#238 Post autor: Anony Mous »

EGR, elektrozawor był sprawny, ale nie domykal się do końca, auto było coraz bardziej mulowate do 2000 rpm, aż w końcu zapalila się kontrolka z silnikiem i wywalilo błąd P2279 - nieszczelnosc w układzie dolotowym.
Po wyczyszczeniu starego zaworu auto przejechało kilka tys.km i problem (na razie) nie wrócił.

norbert_p

#239 Post autor: norbert_p »

imalas pisze:Zrobiłeś niezgodnie z instrukcją Fiata! (trzeba odwrotnie)
Ideą tej blaszki jest osłona kolektora, który ciężko wyczyścić, a EGR dużo łatwiej ( taniej) i tu właśnie mają się zbierać wszelkie osady. Twoje "rozwiąznie" zatka chłodnicę spalin i ... tyle! Już za niedługo silnik CDTI poznasz perfect!
No nie pocieszyłeś mnie... Gdzieś w tym temacie wyczytałem, że ktoś założył właśnie w taki sposób tą zaślepkę jak ja, aby ochronić i EGR i kolektor przed zabrudzeniem. Takiw wash & go ;)
Co masz na myśli, że niedługo poznam silnik CDTI perfect :?:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#240 Post autor: MieHor »

tico0 informował o takiej konfiguracji tej zaślepki, a odnośnie perfekcyjnej znajomości CDTI - jak jeszcze trochę samodzielnie potestujesz na swojej furze, to żaden mechanik Ci nie podskoczy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”