Temperatura silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
yogiAG

Temperatura silnika

#1 Post autor: yogiAG »

Moje pytanie dotyczy temperatury silnika,wracając wczoraj przez Alpy skakała mi temperatura silnika.Jechaliśmy na 2 auta i w Borze były podobne objawy .
Jadąc na szczytach temperatura skakała do prawie 100st. i zjeżdżając się obniżała.
Czy to normalne że temperatura skacze??Może chodzi o ciśnienie?

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#2 Post autor: sobit »

jak piszesz, że bora też tak miała, to prawdopodobnie zmiana ciśnienia.. w szkole z tego co pamiętam, na geografii gadali, że im niższe ciśnienie tym szybciej zagotujesz wodę i na odwrót

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Witam.

Jak u Was leży wskazówka temp. silnika przy wyłączonym zapłonie lub na zimnym silniku ??
Bo u mnie tak jak narysowałem na zdjęciu (czerwona kreska), a jak jest u Was ??

Obrazek

Pytam bo ostatnio badając samochód OP-COMem zauważyłem że oszukuje mi o ok 6-8 stopni na minus, np. Jest 90 stopni a pokazuje ok 83 stopni. Czy jest może możliwość OC skalibrowania tego, czy też trzeba "ręcznie" przestawić wskazówkę (jeżeli tak to jak się ją wyciąga) ?

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#4 Post autor: marwisn »

Wskazówki sa zamontowane na osiach swego rodzaju silniczków. Im większe napięcie przepływa przez cewkę tym mocniej obraca wirnik i wychyla wskazówkę.

Na moje nie ma opcji programowego przekalibrowania tych cewek. Tylko mechaniczne zdjęcie wskazówki i założenie jej w nowej pozycji.

Jak rozebrać budzik zobaczysz tutaj . Same wskazówki najlepiej zdejmować widelcem :lol: . Wkładasz widelec pomiędzy tarczę a wskazówkę i lekko napierasz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

Ktoś na forum miał przypadek że wskazówki mu się ''rozjechały'',po rozłączeniu akumulatora wskazania wróciły do normy,może najpierw spróbuj tego,co do demontażu to opis jak wyjmować wskazówki jest tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5638

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#6 Post autor: Dziadek13 »

celius pisze:Witam.

Jak u Was leży wskazówka temp. silnika przy wyłączonym zapłonie lub na zimnym silniku ??
Bo u mnie tak jak narysowałem na zdjęciu (czerwona kreska), a jak jest u Was ??
Pytam bo ostatnio badając samochód OP-COMem zauważyłem że oszukuje mi o ok 6-8 stopni na minus, np. Jest 90 stopni a pokazuje ok 83 stopni. Czy jest może możliwość OC skalibrowania tego, czy też trzeba "ręcznie" przestawić wskazówkę (jeżeli tak to jak się ją wyciąga) ?
Może to coś ci pomoże pobierz to Wskaźnik temp bo jeżeli tak sie ci to zrobiło to może poszedł stabilizator napięcia lub odłączya sie linka masy w wskażniku.A może wystarczy sama kalibracja wskazówki z tyłu obudowy wskaźnika.
Oczywiście opis nie mój ale myśle że sie przyda w necie jest dużo rzeczy przydatnych.

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

Ja tak miałem od początku (czyli od zakupu). Poprostu ostatnio zorientowałem się że zaniża mi temp.

vojti

#8 Post autor: vojti »

Czy po zresetowaniu komputera (odłączeniu akumulatora) wskazówka pozostaje na tym samym miejscu ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#9 Post autor: Harry200 »

Jak poszedł stabilizator napięcia to i wskazania ilości paliwa powinny się nie zgadzać a jak z tym u Ciebie.. :?:

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

H,Łajszczak pisze:Jak poszedł stabilizator napięcia to i wskazania ilości paliwa powinny się nie zgadzać a jak z tym u Ciebie.. :?:
Z tym raczej wszystko OK.

calus18

#11 Post autor: calus18 »

witam panowie mam do was pytanie dzisiaj jadąc do pracy po przejechaniu 16 kilometrów przy włączonym ciepłym nawiewie powietrza ( na 4, temperatura za dworze 5 stopni) zobaczyłem że wskaznik temp jest na samym dole tak jak bym dopiero odpalił auto ale o dziwo leciało ciepłe powietrze. przy powrocie z pracy(12 stopni na zewnątrz) mialem wyłączony nawiew i temperatura urosła mi takm jak zawsze ale jak załączełem ciepły nawiew to zaraz spadła ponizej 80 stopni. kilka tygodni temu podłączyłem pod oswietlenie schowka dodatkową zapalniczke ale to chyba niema nic wspólnego ze wskaznikiem temperatury???? czy to może być wina termostatu czy tak maja zoski( ja posiadam swoja dopiero odmiesiaca i nigdy na to nie zwracałem uwagi) dzieki

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#12 Post autor: Harry200 »

Jak termostat zaczyna szwankować to lepiej go wymienić ,może zablokować się także w pozycji zamkniętej a wtedy łatwo o zagotowanie silnika..

calus18

#13 Post autor: calus18 »

panowie dużo pierdologi jest zeby samemu wymienic ten termostat czy lepiej oddac na warsztat???? w ksiażce wyczytałem ze musze ściagać pasek zebaty,moze ktos mnie poinstruowac dokładnie gdzie jest termostat w zosce A 1.6 benzynka.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#14 Post autor: Dziadek13 »

calus18 pisze:panowie dużo pierdologi jest zeby samemu wymienic ten termostat czy lepiej oddac na warsztat???? w ksiażce wyczytałem ze musze ściagać pasek zebaty,moze ktos mnie poinstruowac dokładnie gdzie jest termostat w zosce A 1.6 benzynka.
Samemu zawsze taniej no i nauka na przyszłość.
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#15 Post autor: Harry200 »

Rozrząd do wymiany termostatu trzeba demontować w silnikach 8 zaworowych,w silnikach 16 zaworowych termostat jest z boku silnika,od niego odchodzi gruba rura gumowa do chłodnicy, do jego demontażu trzeba odkręcić tylko trzy nakrętki.Także wymieniaj sam. ;) Ty w Zośce masz chyba 1.6 16V :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”