Łączniki stabilizatora
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Łącznik nie jest trudno wymienić więc na razie wymieniłbym tylko ten niesprawny,choć z drugiej strony nie jest to droga sprawa i miałbyś spokój na jakieś 30-40tys..(w zależności gdzie jeździsz i jakie kupisz).Co do gum to jeżeli masz luzy to wymieniaj a jeżeli nie to niema co się spieszyć z ich wymianą tym bardziej że jest trochę zabawy żeby je wymienić..
nie ma takiej tragedii. Ja wymienialem te gumki bez kanalu i bez opuszczania wózka.Oczywiście najpierw odkręcasz kolo i lącznik stabilizatora
używasz torxa nasadkę z lamaną glówką spokojnie da się go wsadzić od strony kabiny a ta druga śruba od strony silnika to już lajcik :-D. odkręcanie jest trochę mozolne ponieważ ze względu na ograniczoną ilość miejsca odkręca się po 0,25 obrotu a śruba jest dość dluga. A jak już wyciągniesz starą gumę to na nową polecam nanieść trochę smaru zarówno w dziurę jak i na zewnątrz gdzie idzie obejma.
pozdrawiam.
używasz torxa nasadkę z lamaną glówką spokojnie da się go wsadzić od strony kabiny a ta druga śruba od strony silnika to już lajcik :-D. odkręcanie jest trochę mozolne ponieważ ze względu na ograniczoną ilość miejsca odkręca się po 0,25 obrotu a śruba jest dość dluga. A jak już wyciągniesz starą gumę to na nową polecam nanieść trochę smaru zarówno w dziurę jak i na zewnątrz gdzie idzie obejma.
pozdrawiam.
W ostatnim okresie pojawiły się stuki z przodu od strony pasażera. Na diagnostyce stwierdzili, że łącznik jest do wymiany. Co ciekawe z lewej już był wymieniany w kraju za Odrą (jest metalowy). Ten do wymiany jest plastikowy.
Mam zamiar go wymienić również na metalowy.
Prosze o poradę jak to sprawnie i skutecznie zrobić. Jakie potrzebuje narzędzia i czy muszę wjeżdzać na kanał.
Mam zamiar go wymienić również na metalowy.
Prosze o poradę jak to sprawnie i skutecznie zrobić. Jakie potrzebuje narzędzia i czy muszę wjeżdzać na kanał.
Witka,
Ja wymieniałem z kolegą jakieś tydzień temu, radze wymieniać łączniki parami, bo jak padnie prawy to za jakiś czas leci lewy (albo odwrotnie) i tylko grzebać trzeba od nowa a koszt pary to ok 100zł (ja za swoje zapłaciłem niecałe 90), wstawiłem plastikowe, te do wymiany też były plastikowe i wytrzymały - plastiki
Co do kluczy potrzebnych to nie pamiętam nr. na pewno przydał się podnośnik "żaba", podnosisz nim piastę do góry, lekko - wtedy łatwiej wymienić łącznik) dodatkowo popsikaj śruby na nim smarem miedzianym np. w spray'u to w przyszłości będzie łatwiej odkręcić śruby u mnie jedna nieźle się zapiekła...
Ja wymieniałem z kolegą jakieś tydzień temu, radze wymieniać łączniki parami, bo jak padnie prawy to za jakiś czas leci lewy (albo odwrotnie) i tylko grzebać trzeba od nowa a koszt pary to ok 100zł (ja za swoje zapłaciłem niecałe 90), wstawiłem plastikowe, te do wymiany też były plastikowe i wytrzymały - plastiki
Co do kluczy potrzebnych to nie pamiętam nr. na pewno przydał się podnośnik "żaba", podnosisz nim piastę do góry, lekko - wtedy łatwiej wymienić łącznik) dodatkowo popsikaj śruby na nim smarem miedzianym np. w spray'u to w przyszłości będzie łatwiej odkręcić śruby u mnie jedna nieźle się zapiekła...
Witam.
Taka tylko rada, co do łaczników to nie ma co oszczedzać kupiłem najtansze allegro no i są na 25 tysiecy w niecały rok zajezdziłem przy mojej jeździe.
To samo z rozrządem 55tys i 2 latach wszystko do wymiany. Od tej pory nie kupuje już dziadostwa.
Kupiłem teraz łaczniki febi i też ostanio wymieniałem gumy. Jak chcesz, żeby auto sie dobrze prowadziło i cicho to drążki łaczniki stabilizatora, gumy na stabilizatorze, i sworznie. Ze sworzniami to samo 9 miesiecy... (teraz siedzi FEBI)
Taka tylko rada, co do łaczników to nie ma co oszczedzać kupiłem najtansze allegro no i są na 25 tysiecy w niecały rok zajezdziłem przy mojej jeździe.
To samo z rozrządem 55tys i 2 latach wszystko do wymiany. Od tej pory nie kupuje już dziadostwa.
Kupiłem teraz łaczniki febi i też ostanio wymieniałem gumy. Jak chcesz, żeby auto sie dobrze prowadziło i cicho to drążki łaczniki stabilizatora, gumy na stabilizatorze, i sworznie. Ze sworzniami to samo 9 miesiecy... (teraz siedzi FEBI)