Łączniki stabilizatora

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jaroslaw_yaro

#16 Post autor: jaroslaw_yaro »

Witam.Bylem dzisiaj na przegladzie i diagnosta powiedzial ze jest do wymiany lacznik stabilizatora lewa strona to wymieniac obie strony?czy tylko lewa strone?i wymieniac lacznik i od razu gumy?i co jeszcze?prosze o pomoc. Pozdrawiam
?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#17 Post autor: Harry200 »

Łącznik nie jest trudno wymienić więc na razie wymieniłbym tylko ten niesprawny,choć z drugiej strony nie jest to droga sprawa i miałbyś spokój na jakieś 30-40tys..(w zależności gdzie jeździsz i jakie kupisz).Co do gum to jeżeli masz luzy to wymieniaj a jeżeli nie to niema co się spieszyć z ich wymianą tym bardziej że jest trochę zabawy żeby je wymienić..

jaroslaw_yaro

#18 Post autor: jaroslaw_yaro »

dziękuję .pozdrawiam


proszę kolego nie pisać dużymi literami na forum bo jest to uznawane za krzyk/KOPERNIK
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, 19:46 przez jaroslaw_yaro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#19 Post autor: sm »

Muszę wymienić gumy staba. Podobno jest niezła gimnastyka. Jak to wygląda w praktyce ?
Byłem już w kanale ,popuściłem wózek ale na wiele to się nie zdało. Dostęp kiepski jak był tak był.
Dajcie jakieś wskazówki.

Pozdrawiam
sm

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#20 Post autor: sesorek »

nie ma takiej tragedii. Ja wymienialem te gumki bez kanalu i bez opuszczania wózka.Oczywiście najpierw odkręcasz kolo i lącznik stabilizatora
używasz torxa nasadkę z lamaną glówką spokojnie da się go wsadzić od strony kabiny a ta druga śruba od strony silnika to już lajcik :-D. odkręcanie jest trochę mozolne ponieważ ze względu na ograniczoną ilość miejsca odkręca się po 0,25 obrotu a śruba jest dość dluga. A jak już wyciągniesz starą gumę to na nową polecam nanieść trochę smaru zarówno w dziurę jak i na zewnątrz gdzie idzie obejma.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#21 Post autor: sm »

Jeszcze się do tego nie zabrałem. Gumy już kupiłem więc niedługo wskoczę do kanału.

Dzięki za rady.

Pzdr
sm

Bartolomei

#22 Post autor: Bartolomei »

Dzisiaj mi wpadły w ręce łączniki firmy Lemforder,przyjechały prosto z hurtowni oryginalnie zapakowane. Jednak jest na nich wybity napis TRW i teraz nie wiem kto jest faktycznie producentem.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#23 Post autor: ekmir »

W ostatnim okresie pojawiły się stuki z przodu od strony pasażera. Na diagnostyce stwierdzili, że łącznik jest do wymiany. Co ciekawe z lewej już był wymieniany w kraju za Odrą (jest metalowy). Ten do wymiany jest plastikowy.
Mam zamiar go wymienić również na metalowy.
Prosze o poradę jak to sprawnie i skutecznie zrobić. Jakie potrzebuje narzędzia i czy muszę wjeżdzać na kanał.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#24 Post autor: Harry200 »

Do wymiany łącznika nie musisz mieć kanału,trzeba zdemontować koło i już jest dostęp do łącznika,co do narzędzi to klucz płasko-oczkowy 17 i zależy od łącznika to imbus 5,płaska 8 albo płaska 10..

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#25 Post autor: ekmir »

Dziękuję serdecznie za odpowiedź.
Zastanawiam się jaki łącznik wybrać:
- firmy DELPHI
- firmy MEYLE (wzmocniony, metalowy HD)

Jakie macie doświadczenia w tym zakresie i jaki polecacie?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#26 Post autor: Harry200 »

Ja u siebie mam jeden Delphi plastikowy a drugi metalowy nie pamiętam jakiej firmy,ponad 20tys.km i na razie spokój..

vinopij

#27 Post autor: vinopij »

Witka,

Ja wymieniałem z kolegą jakieś tydzień temu, radze wymieniać łączniki parami, bo jak padnie prawy to za jakiś czas leci lewy (albo odwrotnie) i tylko grzebać trzeba od nowa a koszt pary to ok 100zł (ja za swoje zapłaciłem niecałe 90), wstawiłem plastikowe, te do wymiany też były plastikowe i wytrzymały - plastiki :D

Co do kluczy potrzebnych to nie pamiętam nr. :( na pewno przydał się podnośnik "żaba", podnosisz nim piastę do góry, lekko - wtedy łatwiej wymienić łącznik) dodatkowo popsikaj śruby na nim smarem miedzianym np. w spray'u to w przyszłości będzie łatwiej odkręcić śruby :) u mnie jedna nieźle się zapiekła...

:piwo:
:piwo: :piwo:

Spec

#28 Post autor: Spec »

Witam.

Taka tylko rada, co do łaczników to nie ma co oszczedzać kupiłem najtansze allegro no i są na 25 tysiecy w niecały rok zajezdziłem przy mojej jeździe.

To samo z rozrządem 55tys i 2 latach wszystko do wymiany. Od tej pory nie kupuje już dziadostwa.

Kupiłem teraz łaczniki febi i też ostanio wymieniałem gumy. Jak chcesz, żeby auto sie dobrze prowadziło i cicho to drążki łaczniki stabilizatora, gumy na stabilizatorze, i sworznie. Ze sworzniami to samo 9 miesiecy... (teraz siedzi FEBI)

vinopij

#29 Post autor: vinopij »

Spec pisze:To samo z rozrządem 55tys i 2 latach wszystko do wymiany. Od tej pory nie kupuje już dziadostwa.
Ja mam rozrząd dożywotni :) :piwo:

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#30 Post autor: sesorek »

ja ostatnio miałem Febi wytrzymały nie cały rok koszt 55 PLN a nie jestem rajdowcem, teraz zamontowałem mototechnikę, metalowe zobaczymy ile pośmiga...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”