Wskazania temperatury w TestMode
Niezły rozjazd, 96 a 108.... może to jeszcze od czegoś zależy, nie tylko od temperatury??? Tym bardziej że w jednym modelu uruchamiał się przy różnych temperaturach.smaru pisze:a ja dzis sprawdzalem specjalnie i u mnie w korku wlaczyl sie przy 108st pierwszy raz a pozniej przy 103 st...
A na jakim wyświetlaczu sprawdzaliście? Może to ma znaczenie?
Będę badał dalej, ale brak błędów i to co napisał smaru mnie trochę uspokaja
Aby sprawdzić poprawność działania termostatu wystarczy :
1) rozgrzany silnik
2) kawałek prostej
3) włączony Test Mode
Jadąc normalnym, spokojnym tempem (przepisowo do 90 ) obserwujemy temperaturę - będzie się wahać niemrawo między 89 a 105 ( może być kilka stopni miej lub więcej ), ale jak zredukujemy bieg i "pogonimy kucyki po wybiegu " raptownie temperatura powinna zacząć spadać do 80 stopni ( zadziała grzałka w termostacie i maksymalnie go otworzy )
A korki? - dopóki nie ma błędów - nie ma czym się przejmować - Test Mode - zawyża ( przykład Vectry z tym samym silnikiem ) wskaźnik sobie , TM sobie ( może jest możliwość kalibracji ? jak spalania ? )
1) rozgrzany silnik
2) kawałek prostej
3) włączony Test Mode
Jadąc normalnym, spokojnym tempem (przepisowo do 90 ) obserwujemy temperaturę - będzie się wahać niemrawo między 89 a 105 ( może być kilka stopni miej lub więcej ), ale jak zredukujemy bieg i "pogonimy kucyki po wybiegu " raptownie temperatura powinna zacząć spadać do 80 stopni ( zadziała grzałka w termostacie i maksymalnie go otworzy )
A korki? - dopóki nie ma błędów - nie ma czym się przejmować - Test Mode - zawyża ( przykład Vectry z tym samym silnikiem ) wskaźnik sobie , TM sobie ( może jest możliwość kalibracji ? jak spalania ? )
witam,
Jesteście pewni, że włącza się Wam wentylator? u mnie przy spokojnej jeździe temperatura (wg TM) dochodzi do 102 stopni i spada do 96-98 stopni (i tak w zasadzie "w kółko"), ale nigdy nie słyszałem aby włączał się wentylator (chyba że I bieg wentylatora i go nie słyszę). A wentylator mam sprawny, ponieważ kiedyś (po wymianie termostatu) robiłem próbę, dogrzałem na postoju autko (silnik był już rozgrzany, gazowałem tak na 2,5-3 tys. obrotów a i tak trochę to trwało) i włączył się przy 106 stopniach.
Tak więc nie zawsze spadek temperatury w TM jest spowodowany załączaniem się wentylatora. Tak jak już zostało napisane nasze silniczki (Z18XER) mają trochę "zbajerzony" termostat (co znajduje odzwierciedlenie w cenie a niestety często "siada" ), który otwiera się w zależności od "okoliczności przyrody" (tj. temperatura oraz obciążenie silnika). Wg danych technicznych pełne otwarcie przy 107 stopniach.
pozdro
Jesteście pewni, że włącza się Wam wentylator? u mnie przy spokojnej jeździe temperatura (wg TM) dochodzi do 102 stopni i spada do 96-98 stopni (i tak w zasadzie "w kółko"), ale nigdy nie słyszałem aby włączał się wentylator (chyba że I bieg wentylatora i go nie słyszę). A wentylator mam sprawny, ponieważ kiedyś (po wymianie termostatu) robiłem próbę, dogrzałem na postoju autko (silnik był już rozgrzany, gazowałem tak na 2,5-3 tys. obrotów a i tak trochę to trwało) i włączył się przy 106 stopniach.
Tak więc nie zawsze spadek temperatury w TM jest spowodowany załączaniem się wentylatora. Tak jak już zostało napisane nasze silniczki (Z18XER) mają trochę "zbajerzony" termostat (co znajduje odzwierciedlenie w cenie a niestety często "siada" ), który otwiera się w zależności od "okoliczności przyrody" (tj. temperatura oraz obciążenie silnika). Wg danych technicznych pełne otwarcie przy 107 stopniach.
pozdro
- map69
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Dziś trochę się zaniepokoiłem temperaturą silnika Z18XER w Test Mode.
W korku bieg jałowy na zewnątrz +22 stopnie - temperatura dochodziła do 108 stopni, wtedy włączał się wiatrak na 10-15 sekund, temperatura spadała do 104 stopni i tak w kółko.
Podczas normalnej jazdy temperatura utrzymuje się w granicach 85-95 stopni.
Błędów brak.
Po przeczytaniu Waszych postów wydaje mi się, że chyba jest OK.
Czy ktoś uważa, że jest w tym coś niepokojącego?
W korku bieg jałowy na zewnątrz +22 stopnie - temperatura dochodziła do 108 stopni, wtedy włączał się wiatrak na 10-15 sekund, temperatura spadała do 104 stopni i tak w kółko.
Podczas normalnej jazdy temperatura utrzymuje się w granicach 85-95 stopni.
Błędów brak.
Po przeczytaniu Waszych postów wydaje mi się, że chyba jest OK.
Czy ktoś uważa, że jest w tym coś niepokojącego?
Temperatura może dojść nawet do 120-130 stopni. Jeśli masz płyn chłodniczy o dobrych właściwościach to nie będzie problemu. Przy około 110 stopniach otwiera się termostat i załącza wyższy bieg wentylatora.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!
Witam.
Mam pytanie związane z temperaturą podczas jazdy (silnik z18xer). Czytałem różne opisy i dalej nie mogę dojść do jednoznacznych wniosków. Podczas jazdy w testmode temperatura rośnie do 105 stopni, później spada do 102 i utrzymuje się na tym poziomie. Mechanik z serwisu Opla powiedział, że to zdecydowanie za dużo, gdyż termostat ma sterowanie elektryczne i mechaniczne i powinien utrzymywać niższą temperaturę. Przy 105 otwiera się całkowicie termostat, ale powinno się to dziać przy staniu w korkach, a nie podczas normalnej jazdy. Jak jest u Was? Czy Ktoś obserwował temperaturę podczas jazdy? A może uszkodzony jest termostat lub czujnik temperatury? Błędów związanych z termostatem nie ma.
Mam pytanie związane z temperaturą podczas jazdy (silnik z18xer). Czytałem różne opisy i dalej nie mogę dojść do jednoznacznych wniosków. Podczas jazdy w testmode temperatura rośnie do 105 stopni, później spada do 102 i utrzymuje się na tym poziomie. Mechanik z serwisu Opla powiedział, że to zdecydowanie za dużo, gdyż termostat ma sterowanie elektryczne i mechaniczne i powinien utrzymywać niższą temperaturę. Przy 105 otwiera się całkowicie termostat, ale powinno się to dziać przy staniu w korkach, a nie podczas normalnej jazdy. Jak jest u Was? Czy Ktoś obserwował temperaturę podczas jazdy? A może uszkodzony jest termostat lub czujnik temperatury? Błędów związanych z termostatem nie ma.
M@rk
Zmień mechanika .Wszystko u Ciebie jest w porządku.Termostat w tych silnikach otwiera się przy 105 stopniach.W przypadku jak silnik jest mocno obciążony (przy ostrym butowaniu) otwiera się szybciej przez włączenie elektrycznej grzałki w termostacie.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.