Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
michal3000

#46 Post autor: michal3000 »

Witam ponownie;)
Przesmarowalem przeplywomierz WD 40 a potem smarem miedzianym wszystkie styki i teraz jade ponad 140 km/h i nic sie zlego nie dzieje. Natomiast mam problem z odpalaniem silnika gdy stoi ponad 2 godz. Po nocy jak jest zimny pali normalnie, kontrolka od swiec sie zapala i gada;)
Natomiast czasami trzeba go przytrzymac na rozruszniku z 5 sekund. Wymienilem wszystkie swiece, przeplywomierz, modul do swiec i czujnik temp i dalej tak samo;(
pomozcie;)

boogoo

#47 Post autor: boogoo »

Witam.Michał3000,przepływkę czyści się tylko specjalnym środkiem w sprayu.Żadne pędzelki,ani wd-ki.Nie wolno niczym dotknąc elementu włosowatego bo go zepsujsz.Najlepiej jest wymienic przepływkę na nową, a potem od nowa przeprogramowac auto. 8) pozdro

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#48 Post autor: Maciek »

Wg mnie ten WD40 to też nie najlepszy pomysł.

Marekcanoe

#49 Post autor: Marekcanoe »

Dwa razy jechałem na rezerwie, gdy kończy się paliwo samochód jedzie jak zwykły diesel... tak mi się wydaje ale pewnie sie mylę... wczoraj od rana był ten sam problem, ale nawet po zatankowaniu brak mocy... żadna kontrolka nie wskazuje czegokolwiek, więc jakby od strony elektronicznej jest ok. Przy zwiekszonych obrotach silnik jakby pracował głośniej ale nadal jest to jak zwykły diesel... max 130 km, na godzinę wyciągałem wczoraj... gdzie wcześniej osiągniecie tego pułapu nie było żadnym problemem... muli jak stara Vectra Teścia...

Czy ktoś miał taki problem...? Coś Wam przychodzi do głowy ???

boogoo

#50 Post autor: boogoo »

Jak komp nie ma błędów,to sugeruje że usterka mechaniczna np.zapchany filtr paliwa? 8) pozdro

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#51 Post autor: alpi666 »

Na twoim miejscu podpiął bym pod kompa i tam wszystko widać czy turbina pracuje itp.
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

paweł1308

#52 Post autor: paweł1308 »

ja bym sprawdzil przewody od podciśnienia może któryś spadł albo jest pęknięty.!!!

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#53 Post autor: timi68 »

alpi666 pisze:Na twoim miejscu podpiął bym pod kompa i tam wszystko widać czy turbina pracuje itp.
Najlepszym rozwiązaniem będzie komputer

jaca19665

#54 Post autor: jaca19665 »

jak w temacie spadła moc zapaliła sie kontrolka serwisowa (KO) myśle sobie turbina nie mogłem zawrócic więc pojechałem jak stanąłem to kontrolka zgasła i wszystko ok jest moc kontrolka nie świeci więc pojechałem autostradą cały czas 130km. po przejechaniu trasy w miescie znowu to samo akurat zobaczyłem tablice diagnostyka komputerowa automechanika miałem szczęście mechanik pracował poprzednio w servisie opla po wysłuchaniu stwierdził że nie trzeba podłączac kompa. żdiął gumowy przewód który idzie od intercoolera do czujnika turbo jakoś tak to sie nazywa jest to waż który wychodzi od układu z EGR tam w środku jest końcówka czujnika przeczyścił ją jakimś środkiem w spraju (na bazie acetonu) trzeba było troche poczekac aż odparuje po zmontowaniu odpaliłem bez gazowania silnik chwilę chodził nierówno ale nic złego sie nie stało auto chodzi wsio gra i buczy mechanior wzioł na piwo (warsztat w katowicach)
mam nadzeję że to było to powiedział mi że gdyby coś dalej się działo to wtedy mam rozebrac przepływomierz i namoczyc go w benzyni ekstrakcyjnej narazie wszystko jest ok wiec z niepokojem obserwuje wszystkie kontrolki.

Gruka

#55 Post autor: Gruka »

hmmm ja ostatnio miałem tak samo po przekroczeniu 130km/h

kibol66

#56 Post autor: kibol66 »

panowie temat już opisywany kilka krotnie przeczyscic zawór EGR z nagaru + plastikowe przewody podciśnieniowe i problem powinien zniknąć

MarcinGTD

#57 Post autor: MarcinGTD »

miałem to samo został wymieniony czujnik cisnienia doładowania i smiga tak jak powinna

Marekcanoe

#58 Post autor: Marekcanoe »

Filtr paliwa sprawdziłem wczoraj rano... łatwo się wypina przewody i odkręca kopułę. Filtr jednak był czysty. Zauważyłem też wczoraj w garażu, że z prawej strony przy przednim kole jest mały wyciek a więc może faktycznie jakiś przewód się wypiął... Jechałem do Gdańska wczoraj i masakrycznie bez turbo... mało kogo wyprzedzałem :( Nie szaleję na drogach ale też nie lubię się wlec za ciągnikami a w tym przypadku prawie tak było... Jutro wstawiam samochód do warsztatu by ocenili co się stało...

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#59 Post autor: timi68 »

Rafik pisze:Witam. Ja dwa tygodnie temu wymieniałem dwie świeczki i odkręciły się bez problemu. Co do dojścia to nie jest aż tak źle. Dodam jeszcze że przed wymianą świec przez dwa dni psikałem WD-40.

Ja też chyba będę mysiał wymienić jedną, jaka jest cena świecy ?
Dziadek Jurek pisze:Witam.
Jesten posiadaczem Zafiry 2.2DTI,rok produkcji 2002.
Od pewnego czasu coś zaczeło jej dolegać a mianowicie,niezależnie od wysokości obrotów,temperatury silnika auto traci moc ,na wyświetlaczu (obok zegarów) zapala się pomarańczowa lampka (samochód z kluczykiem) i auto traci moc-MASAKRA.
Po przejechaniu kilku a nieraz kilkudziesieciu kilometrów lampka gaśnie i samochód zaczyna normalnie jechać!!!!!!!!!!!!!!!
:)
Jak kupiłem Zosię zrobiło mi się tak samo jak piszesz dwa razy, kolega mówił abym lał do paliwa uszlachetniacz Castrol, od kiedy go dolewam zrobiłem ponad 10kkm i problem znikł całkowicie.

Marekcanoe

#60 Post autor: Marekcanoe »

Elektrozawór czyli ten EGR czy jakoś tak uszkodzony...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”