Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
izabelaewa1

#196 Post autor: izabelaewa1 »

Witam, jestem po raz pierwszy na tym forum. Mam jednak mały problem z moja zafirką. 2000 r , 1,8 benzyna. Od jakiegoś czasu przy odpalaniu rano, silnik jakby chodził mocniej (troszkę rzuca autkiem) dochodzi do 1500 obr. spada, później wskakuje na prawie 2000 i już jest ok, to trwa jakieś 2-3 minuty. Jednak jak nie poczekam, aż się uspokoi i pojadę, to nie reaguje na gaz. Wciskam pedał gazu, a ona nic..Jakby nie miała dopływu paliwa? I też jest troszkę mułowata. Wiem, że nie jest to nowiutke autko;) Ale chcę, żeby mi służyła jak najdłużej.
Nie wiem o co tutaj chodzi. Był wymieniany przepływomierz powietrza, wszystkie filtry. Pomożecie kobiecie w potrzebie? Proszę:) Będę wdzięczna :)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#197 Post autor: Mattai »

Gdzieś na forum ostatnio czytałem watek z podobnymi problemami. Mi to z opisów wygląda na jakiś czujnik. Ten watek dotyczy silnika diesla, wiec za wiele nie pomogę, dobrze by było pod komputer podpiąć i zobaczyć czy może coś nie wyskakuje.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Paweł_Morąg

#198 Post autor: Paweł_Morąg »

Od około dwóch tygodni mam taki problem: po pierwszym rannym odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów silnik grzechocze czy klekocze niezbyt głośno na wolnych obrotach- słyszę przez otwarte okno, po przygazowaniu raczej nie. Kiedy silnik złapie temperaturę, nie słychać tego dźwięku, tak że już dwa razy podjeżdżałem do mechanika i odjeżdżałem z niczym, bo dźwięku już nie było. Innych problemów z silnikiem nie czuję, kontrolka się nie świeci. Grzechocze i na benzynie, i na gazie- słyszę przez dźwięk wtryskiwaczy po pochyleniu się.Proszę o sugestie. Pozdrawiam.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#199 Post autor: Harry200 »

Prawdopodobnie hydrauliczne popychacze zaworów się kłaniają,czy to się stało nagle czy po prostu dopiero zwróciłeś uwagę na ten dźwięk. :?:

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#200 Post autor: Mattai »

Podstaw taki zawór, ja miałem podobnie, szlag mnie trafiał..... ten watek niemal wyczerpał moja i reszty cierpliwość :D Teraz jeszcze troszkę mocy brak ale to się zrobi jak uporam się z hamulcami i adaptacja (zostawiłem na deser)

Tym sposobem wraca treść z drugiego postu tego wątku. Boogoo o tym wspominał i miał rację, co nie umniejsza faktu ze w oplu bardzo ciężko jednoznacznie określić przyczynę problemu, pewnie dlatego ze jest tak wiele rzeczy które siadają - a komputer nie umie tego dokładnie wychwycić.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2011, 08:31 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Paweł_Morąg

#201 Post autor: Paweł_Morąg »

Wydaje mi się, że wcześniej tego dźwięku nie słyszałem.
Jak pilną rzeczą w naprawie są te popychacze?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#202 Post autor: Harry200 »

Nie musisz się za bardzo spieszyć, w Omedze jeździłem prawie 60 tys zanim wymieniłem.

Paweł_Morąg

#203 Post autor: Paweł_Morąg »

A jakie są objawy popychaczy w stanie tuż przedawaryjnym?Klekocze na zimnym i na ciepłym?Czy robić coś z olejem silnikowym?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#204 Post autor: Harry200 »

Ogólnie to zaczyna coraz bardziej klekotać i na ciepłym także.

manio85

#205 Post autor: manio85 »

No wlasnie tylko ze ten blad mowi cos o terowniku.
P1620 - Sterownik - nieprawidłowe wewnętrzne napięcie odniesienia
Tylko nie iwem gdzie szukac usterek za bardzo. mam tylko takie zachowania autka jak opisalem w poscie wczesniej. Spotkał sie ktoś z takim bledem i wie moze co to może być?

Blad pojawił sie ostatnio a te objawy czyli moj klekot i to ze tak od 3000 tys obrotow troszke za mulowato chodzi byly juz wczesniej.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#206 Post autor: Harry200 »

manio85 o klekocie w silniku odpowiadałem Koledze Paweł_Morąg ,u Ciebie to jest inna historia..

manio85

#207 Post autor: manio85 »

Ok, sory:)

to moze masz jakis pomysl gdzie tego szukac. i ogolnie o co tutaj moze chodzic.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#208 Post autor: Harry200 »

Błąd P1620 może oznaczać również złe odczyty z czujnika ciśnienia doładowania i przepływomierza powietrza.Na początek wyczyść czujnik doładowania i zobacz czy to pomogło..

manio85

#209 Post autor: manio85 »

Czujnik cisnienia doladowania czyscilem przy zabawie z EGR, byl strasznie zasyfiony jak i jego wlot. Przeplywomierz nie wiem za bardzo jak go wyczyscic aby go nie uszkodzic. Jak go otweralem to wyglada jak nówka. Wiec nie iwem moge jeszcze raz wyjac ten czujnik cisnienia.

Bodo

#210 Post autor: Bodo »

Kolego Mattai czy mógłbyś wrzucić foto tego uszkodzonego zaworu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”