[B] Szarpanie silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Szymon78

#46 Post autor: Szymon78 »

Dokładnie też przeglądam forum VC

problem kostki 3-go wytrysku dotyczy TYLKO silnika DTH (150 kucy)

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#47 Post autor: radmar1702 »

Witam ja jakieś 2 tys km temu wymieniłem EGR na nowz orginał i od niedawna przy gwatownzm wciskaniu pedau gayu na 1 i 2 biegu sporadzcynie ale mniej na 3 autko sie dusio jak bz nagle paliwa nie dostawalo i szarpie. natomiast gdz peda wciskam powoli a nie gwatownie w podoge to autko nawet sie nie yaksytusi. jaki moze byc problem :/



-----------/// Uprzejmie proszę o jakiś porządek w tym poście, bo mam problem ze zrozumieniem sensu. Wiecej dbalości o ortografię i interpunkcję ;) ////
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 09:30 przez radmar1702, łącznie zmieniany 1 raz.

gwizdenson

#48 Post autor: gwizdenson »

Chyba nie znam polskiego .Nic nie rozumiem. :cry: :cry: :cry:

kicaj

#49 Post autor: kicaj »

pisane na niemieckiej klawiaturze ;)

dariusz.siuchta

#50 Post autor: dariusz.siuchta »

radmar1702 pisze:Witam ja jakieś 2 tys km temu wymieniłem EGR na nowz orginał i od niedawna przy gwatownzm wciskaniu pedau gayu na 1 i 2 biegu sporadzcynie ale mniej na 3 autko sie dusio jak bz nagle paliwa nie dostawalo i szarpie. natomiast gdz peda wciskam powoli a nie gwatownie w podoge to autko nawet sie nie yaksytusi. jaki moze byc problem :/



-----------/// Uprzejmie proszę o jakiś porządek w tym poście, bo mam problem ze zrozumieniem sensu. Wiecej dbalości o ortografię i interpunkcję ;) ////

Wystarczy wcisnąć ctrl+shift i klawiatura się przestawi :)

ronin

#51 Post autor: ronin »

dariusz.siuchta pisze:Wystarczy wcisnąć ctrl+shift i klawiatura się przestawi :)
Raczej lewy ALT+SHIFT ;)

dariusz.siuchta

#52 Post autor: dariusz.siuchta »

ronin pisze:
dariusz.siuchta pisze:Wystarczy wcisnąć ctrl+shift i klawiatura się przestawi :)
Raczej lewy ALT+SHIFT ;)
Zapewniam że podana przeze mnie kombinacja działa prawidłowo, fakt nie dodałem że z lewej strony, ale rzyczy oczywistych nie trzeba wymieniać :lol:

ronin

#53 Post autor: ronin »

dariusz.siuchta pisze:Zapewniam że podana przeze mnie kombinacja działa prawidłowo, fakt nie dodałem że z lewej strony, ale rzyczy oczywistych nie trzeba wymieniać :lol:
Niech ci będzie, wszystko zależy od wersji Winzgrozy :mrgreen:

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#54 Post autor: radmar1702 »

przepraszam za błędy. Prosił bym teraz o pomoc a nie czepianie się detali.[img]http://[/img] Witam ja jakieś 2 tys. km temu wymieniłem EGR na nowy orginał i od niedawna przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu na 1 i 2 biegu sporadycznie ale mniej na 3 autko się dusi jak by nagle paliwa nie dostawało i szarpie. natomiast gdy pedał wciskam powoli a nie gwałtownie w podłogę to autko nawet się nie zająknie. Jaki może byc problem ???

imalas

#55 Post autor: imalas »

Sprawdź:
1.Wtryskiwacze ...kontrola metoda przelewową.(można dodać do paliwa dodatek czyszczący wtryskiwacze)
2.Filtr paliwa kiedy wymieniany?
3.Aktualizacja softu w ASO
4.Szczelność w układzie dolotowym na złączach EGR (uszczelki nowe)

Na razie tyle, napisz coś więcej o historii napraw samochodu i takie tam......... :lol:

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#56 Post autor: radmar1702 »

Usterka zlokalizowana powodem było przebicie z kostki od egr na obudowę filtra paliwa w wyniku gwałtownego ruszania z 1 biegu jak i tez później 2 silnik się unosi tzn. pod pływem siły obciążenia co powodowało przebicie przewodu na obudowę filtra w wyniku czego występował błąd w ecu silnika typu P0703 i było chwilowe szarpanie samochodu.

skwar0

#57 Post autor: skwar0 »

Miałem takie same objawy. Szarpnięcia przy 1800-2200 obrotów.
Wgrano nowy soft w serwisie-- i wreszcie pozbyłem się tej przypadłości. :D
W Gdyni na Morskiej mechanik doskonale o tym wiedział, zajeło 20 min.
Pozdrawiam i dziękuję za radę.

pawusek

#58 Post autor: pawusek »

witam
mi również zafirka szarpie przy ok 1800 obrotów
jeśli wiecie to napiszcie gdzie najlepiej to zrobic w Poznaniu bądź okolicach i mniej wiecej ile to kosztuje

Szymon78

#59 Post autor: Szymon78 »

kolego pawusek soft to tylko ASO
W Poznaniu masz kilka do wyboru...

generalnie przyczytaj cały powyższy temat i eliminuj krok po kroku zanim uderzysz w ASO. Choć wgranie softu to nie majątek.. myślę 100-150pln.

Moraś

#60 Post autor: Moraś »

Witam wszystkich Forumowiczów.
Ja również przerabiałem wymianę zaworu EGR na nowy, co z kolei wiązało się z szarpaniem przy 1800-2000obr/min.
Tak od początku - Oczywiście zaczęło się od pojawiania się błędu, który wskazywał na zawór EGR. Po wymianie zaworu w jednym z warsztatów w moim mieście, pojawiło się słynne szarpanie, wymienili więc go z powrotem na stary, gdyż stwierdzili, że nowy zawór jest chyba uszkodzony i został reklamowany przez warsztat (producent uznał reklamacje - zwrócono mi kaskę). Dzięki informacją jakie wyczytałem na tym forum, dowiedziałem się , że nie musiała być to winna samego zaworu, a jak wspominaliście Koledzy dużą rolę odgrywa tu właśnie sterownik silnika.
Udałem się więc do serwisu Opla, gdzie oczywiście zaproponowałem wgranie nowego softu lub ewentualnie zastosowanie wspomnianej zaślepki EGR (patrzyli na mnie jak na idiotę). Chcieli mi najlepiej wymienić wszystkie możliwe rzeczy, które mogłyby mieć na to wpływ - o sumach tych zaworków, turbinkach, itp. nie chcę nawet wspominać. Dopiero po ok. 2 godzinach kombinacji i podpinania kolejnych części na krótko i jazdach próbnych w końcu się poddali i wgrali mi na moją prośbę nowy soft. Po powrocie z jazdy próbnej miny pracowników serwisu były nie ciekawe. Co najlepsze oni o żadnych zaślepkach, czy wgrywaniu w takich sytuacjach softu nawet nie słyszeli. Czy serwisy Opla nie konsultują się ze sobą? Przecież gdyby nie to forum, to wydałbym pewnie sporo forsy, stracił mnóstwo czasu i nerwów.
Podsumowując mój długi wywód. Dobrze , że są tacy Zapaleńcy i Zafiromaniacy ,którzy zawsze chętnie podpowiedzą i udzielą porady.
Pozdrawiam
Moraś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”