[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki
Moderator: Sebu$
czy ktoś słyszał, o robieniu lub też robił u siebie dziurkę w przepływomierzu? Wyczytałem gdzieś, że jak przepływka siada, to można spróbować zrobić dziurkę w miejscu gdzie jest czujnik. Strumień powietrza leci jakimiś kanałami, a otwór ma za zadanie ułatwić i zwiększyć ilość przelatującego powietrza.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Czy można się podłączyć
Ostatnio Zofia pokazuje mi błąd 017017 czyli za bogata/uboga mieszanka. Już tak kiedyś było, dałem dwa razy STP, przegoniłem mocniej przez 50km i spokój na dłuższy czas.
Auto w sumie jeździ normalnie, ale momentami wydaje mi się jakby nie miała powera takiego jak dawniej. Albo się przyzwyczaiłem . Jedyne dziwne to że w okolicach 2,800 jak gotuję się do wyprzedzania i ten gaz jest raz mocniej raz slabiej wciśniety to tak lekko nią szarpnie/auto waha się co robić, a potem już normalnie burza.
Czy jeśli samochód śmiga na za bogatej to np wsadzając paluch do tłumika mamy palucha w czymś a'la sadza tylko że suche, nie tłuste
Po kupnie poprzedni jeszcze wlaściciel zamontował mi oryginalny nowy przepływomierz GMa na któym teraz jeżdżę, stary mam w zapasie. Przeczyścić benzyną i podmienić
Ostatnio Zofia pokazuje mi błąd 017017 czyli za bogata/uboga mieszanka. Już tak kiedyś było, dałem dwa razy STP, przegoniłem mocniej przez 50km i spokój na dłuższy czas.
Auto w sumie jeździ normalnie, ale momentami wydaje mi się jakby nie miała powera takiego jak dawniej. Albo się przyzwyczaiłem . Jedyne dziwne to że w okolicach 2,800 jak gotuję się do wyprzedzania i ten gaz jest raz mocniej raz slabiej wciśniety to tak lekko nią szarpnie/auto waha się co robić, a potem już normalnie burza.
Czy jeśli samochód śmiga na za bogatej to np wsadzając paluch do tłumika mamy palucha w czymś a'la sadza tylko że suche, nie tłuste
Po kupnie poprzedni jeszcze wlaściciel zamontował mi oryginalny nowy przepływomierz GMa na któym teraz jeżdżę, stary mam w zapasie. Przeczyścić benzyną i podmienić
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tak to było robione na forum vectry i nic sie nie psuło jedynym problemem było zwiększenie zużycie paliwa ponieważ przepływka otrzymuje tyle samo powietrza ale chłodzenie czujnika jest większe i z tym związane zwiększenie dawki paliwa auto lepiej sie zbiera z dołu no ale wtedy w baku robi sie pustka.sobit pisze:czy ktoś słyszał, o robieniu lub też robił u siebie dziurkę w przepływomierzu? Wyczytałem gdzieś, że jak przepływka siada, to można spróbować zrobić dziurkę w miejscu gdzie jest czujnik. Strumień powietrza leci jakimiś kanałami, a otwór ma za zadanie ułatwić i zwiększyć ilość przelatującego powietrza.
Mam małe pytanko:
Jaka powinna byc masa powietrza na biegu jałowym bo ja mam ok 300-320 mg/suw na starej przepływce.
Wymieniłem bo mam mało mocy i wysokie spalanie
Niewiem jakie mam teraz wskazania bo niemam dostępu aktualnie do Tech'a
I zastanawiam sie czy dobrze zrobiłem ze wymieniłem bo mocy nie odzyskałem
Wymieniłem na boscha jeżeli wskazania na mojej starej przepływce były dobre to nową sprzedam i będe kombinowac cos innego
Więcej o moim spalaniu to na jałowym biegu mam spalanie ok 0,9-1,0 l/h
średnie wg komputera przy dosyc agresywnej jezdzie ok 9,7-10,5
Silnik 2,0 DTL 82 KM
przebieg ok 300kkm
Jaka powinna byc masa powietrza na biegu jałowym bo ja mam ok 300-320 mg/suw na starej przepływce.
Wymieniłem bo mam mało mocy i wysokie spalanie
Niewiem jakie mam teraz wskazania bo niemam dostępu aktualnie do Tech'a
I zastanawiam sie czy dobrze zrobiłem ze wymieniłem bo mocy nie odzyskałem
Wymieniłem na boscha jeżeli wskazania na mojej starej przepływce były dobre to nową sprzedam i będe kombinowac cos innego
Więcej o moim spalaniu to na jałowym biegu mam spalanie ok 0,9-1,0 l/h
średnie wg komputera przy dosyc agresywnej jezdzie ok 9,7-10,5
Silnik 2,0 DTL 82 KM
przebieg ok 300kkm
Filtry wymieniam co 10-12 kkm zawsze na bosch
wymieniam filtr powietrza i oleju plus olej castrol magnatec diesel 10w40
dodatkowo co 2-3 wymiany wymieniam filtr paliwa oczywiscie jak wszystkie zawsze bosch
Czyli przepływka wymieniona niepotrzebnie hmmmm
a może przepływkę powinno sie sprawdzac pod obciążeniem
coś czuje ze będe się ogłaszac w dziale market ze sprzedam przepływkę bo wychodzi na to ze mam teraz 2 sprawne hehe
wymieniam filtr powietrza i oleju plus olej castrol magnatec diesel 10w40
dodatkowo co 2-3 wymiany wymieniam filtr paliwa oczywiscie jak wszystkie zawsze bosch
Czyli przepływka wymieniona niepotrzebnie hmmmm
a może przepływkę powinno sie sprawdzac pod obciążeniem
coś czuje ze będe się ogłaszac w dziale market ze sprzedam przepływkę bo wychodzi na to ze mam teraz 2 sprawne hehe
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No i jeszcze bym polecił sprawdzenia ukladu podciśnienia szczególnie elektrozaworu od egr ponieważ za słabe podciśnienie tylko troszke podniesie grzybek egr i błędu nie będzie a autko słabe,dalej czego nie piszesz wyczyść egr i czujnik doladowania na dolocie ja nie dawno to robiłem i było nie ciekawie.
Ja czyściłem już dwa razy kolektor dolotowy i po trzech miesiącach znów był do czyszczenia więc zmieniłem taktyke odkręcam
zawór egr i pisikam spry do czyszczenia gażników w lewo i w prawo do tego otworu po godzinie jade na krótką intensywną jazde,
mniej roboty i stresu z odpowietrzaniem pompy a zawsze coś wyczyści.
Ja czyściłem już dwa razy kolektor dolotowy i po trzech miesiącach znów był do czyszczenia więc zmieniłem taktyke odkręcam
zawór egr i pisikam spry do czyszczenia gażników w lewo i w prawo do tego otworu po godzinie jade na krótką intensywną jazde,
mniej roboty i stresu z odpowietrzaniem pompy a zawsze coś wyczyści.
No to ja niewiem czy samemu to zrobie narzędzi trzeba by było troszkę nakupic
i czy czegoś nie rozwale jutro spytam sie mechaniora w warsztacie ile by wziął za takie czyszczenie
a z moją przepływką to dziwne rzeczy a dokładniej to założyłem nową bosch wszystkie nr sie zgadzają tylko co jakis czas przy wrzuceniu na luz albo dohamowaniu silnikiem przed skrzyżowaniem zapalała sie kontrolka silnika i zero mocy po chwili błąd się wyłącza i wszystko wraca do normy włożyłem spowrotem starą przepływkę i dzisiaj w nocy pojezdze troszkę po gdyni i zobaczymy czy błąd się bedzie powtarzał
i czy czegoś nie rozwale jutro spytam sie mechaniora w warsztacie ile by wziął za takie czyszczenie
a z moją przepływką to dziwne rzeczy a dokładniej to założyłem nową bosch wszystkie nr sie zgadzają tylko co jakis czas przy wrzuceniu na luz albo dohamowaniu silnikiem przed skrzyżowaniem zapalała sie kontrolka silnika i zero mocy po chwili błąd się wyłącza i wszystko wraca do normy włożyłem spowrotem starą przepływkę i dzisiaj w nocy pojezdze troszkę po gdyni i zobaczymy czy błąd się bedzie powtarzał
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
MarcinGTD, przejrzałem cały temat od początku, w żadnym swoim poście nie napisałeś czy odczytałeś błędy - jeśli zaświeca się kontrolka to znaczy że auto przechodzi w tryb awaryjny, który jest czymś powodowany, bez zdiagnozowania zarejestrowanych błędów to szukanie igły w stogu siana, w ten sposób możesz nawymieniać sporo części i nie osiągnąć zamierzonego efektu.
Niemam dostępu aktualnie do kompa ale jutro mam się wybrac z kolesiem z ASO opla na jazde testową z komputerem zeby sprawdził co jest nie tak
Więc aktualnie nieznam błędów jutro je poznam
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 21:18 ]
Miałem błąd EGR
kupiłem jakiś debilny kabel i jakoś niemogę sobie z nim poradzic może ktos napisac przy okazji czy program tech 2 pokazuje parametry pracy "na żywo"
[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 02:14 ]
Okej sprawdzone wszystko przy nowej przepływce co dziwne wywala mi błąd p0400 -5 czyli błąd zaworu EGR
Wyciągnełem go i wyczysciłem i wciąż to samo
Jak wkładam starą przepływkę to niemam zadnych błędów
Jutro tzn juz dzisiaj ok 12-13 odbieram samochod od mechaniora który wyczysci mi cały dolot w którym jest kawał smoły
Może ktoś ma jeszcze jakis inny pomysł co z tym zrobic
Po czyszczeniu napisze jakie są efekty tej całej operacji
Jak się uda to może jakieś zdjęcia dorzuce jak mechanior jakieś strzeli
Więc aktualnie nieznam błędów jutro je poznam
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 21:18 ]
Miałem błąd EGR
kupiłem jakiś debilny kabel i jakoś niemogę sobie z nim poradzic może ktos napisac przy okazji czy program tech 2 pokazuje parametry pracy "na żywo"
[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 02:14 ]
Okej sprawdzone wszystko przy nowej przepływce co dziwne wywala mi błąd p0400 -5 czyli błąd zaworu EGR
Wyciągnełem go i wyczysciłem i wciąż to samo
Jak wkładam starą przepływkę to niemam zadnych błędów
Jutro tzn juz dzisiaj ok 12-13 odbieram samochod od mechaniora który wyczysci mi cały dolot w którym jest kawał smoły
Może ktoś ma jeszcze jakis inny pomysł co z tym zrobic
Po czyszczeniu napisze jakie są efekty tej całej operacji
Jak się uda to może jakieś zdjęcia dorzuce jak mechanior jakieś strzeli