[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#181 Post autor: Lorry »

Po mojemu, wtryski leją. sprawdź dawki korekcyjne ;) A że ma za dużo paliwa i niespala go to moze i EGR pasc....

Szymon78

#182 Post autor: Szymon78 »

dany pisze:czarna chmure przy przyspieszaniu szczegolnie 1 -2 bieg
no to masz klasycznego klekota - dymkiem plującego (a intensywanosc dymienia zalezy od stanu układu zasilania)

sprawdz dawki korekcyjne.. pewnie wtryski leją.

wodzo

#183 Post autor: wodzo »

Przytrafiła mi się wczoraj nie miła niespodzianka, mianowicie jadąc w trasie auto zrobiło się mułowate pomyślałem, nic nadzwyczajnego pewnie EGR lub coś w tym stylu, do domu 60 km myśle dojadę spokojnie. Ujechałm jeszcze z 30 km i zapaliła się znana kontrolka samochodzik, po następnych 10 km auto zgasło i już nie chciało zapalić. Wypedałowałem P2279 - znany błąd ale żeby nie zapalił. Zaholowałem auto do domu i podłączam op-coma a tu nie ma żadnego błędu :roll: , pedałuję też nic. Podłączam Maxidiaga (mam taki tester do wielu marek) i on pokazał mi nieaktywny P2279-11, skasowałem go ale auto i tak nie zapala. Jak postało dłużej to odpaliło na ok 1-2s i zgasło. Miałem mało paliwa czy coś mogło się zapowietrzyć? Oczywiście później dolałem, ale to nic nie dało. Co ciekawe jak zacząłem dolewać paliwa to takie opary, dym ze zbiornika leciał (dziwne). Mechanik podejrzewa pompę! ale by nie było żadnego błędu? Co jest jeszcze ciekawe jak przekręcam kluczyk słyszę pompkę w zbiorniku i zawsze po chwili się wyłączała a teraz działa tak ok 10-15 sekund aż się wyłączy, dalej kręci, a nie zapala. Po dłuższym kręceniu sprawdzałem błędy i bloki pomiarowe wszystko wygląda ok. DPF wypalał się dzień wcześniej, kurcze w czym problem?
Koledzy podpowiedzcie od czego zacząć?

norbert_p

#184 Post autor: norbert_p »

Zacznij od tej pompki. Zrobiłeś błąd, że jechałeś na oparach. To mogło spowodować, że zaciągnęła jakieś syfy lub po prostu padła z braku paliwa. Gdzieś o tym słyszałem, że diesle nie mogą jeździć na resztkach paliwa. Sprawdź też filtr paliwa. Może jest zapowietrzony?

tico0

#185 Post autor: tico0 »

Jak masz elektryczną pompę wstępną która podaje paliwo to trudno jest zapowietrzyć.... w innym przypadku tak.

stolarz

#186 Post autor: stolarz »

kiedyś widziałem u mechanika spaloną pompkę,przyczyną był brak paliwa bo są chłodzone paliwem a jak jechałeś na resztkach to możliwe ze sie spaliła

wodzo

#187 Post autor: wodzo »

Troszkę sytuacja się zaczyna wyjaśniać, po rozszczelnieniu wydechu przy zaworze EGR auto zapaliło :lol: . Kurka czy to oznacza totalnie zawalony DPF? Nic z tego nie rozumiem, dzień przed awarią filtr się wypalał i nie było błędów. Mechanik proponuję wywalić razem z katalizatorem, a później sterownik zrobić.

Anony Mous

#188 Post autor: Anony Mous »

katalizator lepiej zostaw....filtr wywalaj czym prędzej... :)

wodzo

#189 Post autor: wodzo »

kaliope pisze:katalizator lepiej zostaw....filtr wywalaj czym prędzej... :)
tak myślę, żeby go zostawić ale jak też jest zasyfiony? Juto mechanik wytnie DPFa i złoży i zobaczymy czy odpali.

Anony Mous

#190 Post autor: Anony Mous »

wodzo pisze: czy to oznacza totalnie zawalony DPF? Nic z tego nie rozumiem, dzień przed awarią filtr się wypalał i nie było błędów. Mechanik proponuję wywalić razem z katalizatorem, a później sterownik zrobić.
zobacz na fotki dpf'a przy większych przebiegach. Przychodzi taki czas, że dpf już jest tak zawalony syfem, że nie wypala się do końca.....wtedy trzeba go po prostu wymienić ....lub wyrzucić
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=375

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#191 Post autor: Piotr »

wodzo pisze:tak myślę, żeby go zostawić ale jak też jest zasyfiony? Juto mechanik wytnie DPFa i złoży i zobaczymy czy odpali.
Ja wycinałem DPF w zakładzie zajmującym się wyłącznie tłumikami mimo, że całą operację wykonywała firma AGMA. Ten tłumikarz był po prostu podwykonawcą. Po wycięciu całego tłumika pokazali mi filtr DPF oraz stan katalizatora, sugerując iż to jego ostatnie tchnienia. Namówili mi (teraz się waham czy uczciwie) abym podjął decyzję czy wywalamy go za jedną robotą i jednymi kosztami czy pozostawiamy ten stary. Nie byłem świadomy do końca faktu, że ten stary jest na wagę złota, bo odzyskują z niego platynę. Skoro cena nowego katalizatora była atrakcyjna to nie będąc wszystkiego świadomym zgodziłem się na jego wymianę. Zostałem poinformowany (choć nie do końca szczerze), że to będzie zamiennik. Moje dopytywania dotyczące tak niskiej ceny tego nowego katalizatora zostały rozwiane stwierdzeniem, że to jest możliwe tylko w przypadku gdy zostawiam ten stary. Gdybym został przy tym starym to z układu wydechowego wycięto by tylko filtr DPF zaklejając spawem powstałą dziurę a tak dostałem całą nową puszkę bez filtra i z tym niby nowym katalizatorem. Na moje życzenie wpisano mi w gwarancji, którą wydała firma AGMA (zakres usługi z numerem programu) że zamontowano ceramiczny (czyli zamiennik) katalizator nadający się do tego rodzajów silników o tej pojemności nie wyposażonych w filtr cząsteczek stałych. I tyle moich przygód z wycięciem DPF i wymianą katalizatora.

Aston

#192 Post autor: Aston »

Odgrzeję nieco temat mam podobnie o poranku czasami za pierwszym czasami za drugim razem odpala świece sprawne, wtryski nowe (gratis od poprzedniego właściciela) :lol: EGR no cóż do zaślepienia ... lewe powietrze się nie dostaje a paliwko się nie cofa :) ale co może być jeszcze przyczyną :?: Może moja Zosieńka po prostu już tak ma :!: :?:

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#193 Post autor: stapaw »

Witam.Mój znajomy ma Alfe z tym samym silnikiem i też miał problemy z odpalaniem. Okazało się, że rozrusznik za wolno kręcił i pompa wtryskowa dawała małe ciśnienie. Po regeneracji,pali do strzału.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2011, 21:56 przez stapaw, łącznie zmieniany 1 raz.

wodzo

#194 Post autor: wodzo »

...no i wywaliłem tego chwasta, katalizator za Waszą radą zostawiłem. Wgrałem mu soft bez DPFa i z chipem, przy okazji wyczyściłem dolot (EGR, przepustnicę i boost sensora) no i idzie jak rakieta, ale, no właśnie ale dymi jak mu depnę. Wiem, że to diesel ale czy wasze też tak kopcą po wycięciu DPFa, że w lusterku widać :lol:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#195 Post autor: Harry200 »

Jak wszystko jest w porządku to po wypięciu DPF nie powinien dymić,jak masz lekko niesprawne wtryski,przepływkę to przed wycinką brał to na siebie DPF a teraz idzie od razu na zewnątrz..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”