[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją
Moderator: Sebu$
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją
Opis autorstwa jpalbow. Słuch o nim zaginął, ale może nie obrazi się, że umieszczę tu jego opis ze zdjęciami A pewnie się niektórym przyda.
Uwagi:
Zalecam zakupienie zestawu naprawczego w serwisie Opla. Koszt: 31,00 – PLN
Nr zestawu na zdjęciu (rys 1)
1. Zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodniczego, następnie odkręcamy osłony wygłuszeniowe nad nogami kierowcy i pasażera.
2. Odkręcamy plastyki zapalniczki (1x T20 – centralnie pod plastykiem zapalniczki), a następnie zdecydowanym szarpnięciem zrywamy plastyk do dołu.
3. Kolejny etap to zdjęcie tunelu środkowego. Zdejmujemy osłonę drążka zmiany biegów, hamulca ręcznego i wyciągamy ją do tyłu i do góry. Dobrze jest cofnąć siedzenia maksymalnie do tyłu.
4. Odkręcamy metalowe wsporniki kokpitu (rys 3)
5. Rozwarstwiamy dół modułu, zdejmując wszystkie stalowe zabezpieczenia zszywające (rys 4).
6. Od strony komory silnika znajdujemy gumową końcówkę odprowadzającą wodę z klimatyzacji (rys 5) tam odkręcamy 2 śruby – trzymają dolną cześć modułu nawiewu (proszę uzbroić się w cierpliwość i duży wysiłek),
po zdemontowaniu (rys 6):
7. Teraz spokojnie możemy wyciągną dolną pokrywę modułu (proszę uważać na blaszki nagrzewnicy, żeby nie pozaginać), chyba najlepiej wychodzi od strony kierowcy (rys 7).
8. Teraz należy podłożyć jakiś niski pojemniczek na płyn i szmaty, żeby nie narozlewać za wiele, no i oczywiście wyciągnąć zawleczki z lornetki (rys
9. Następnie delikatnie wycofać nagrzewnice do tyłu i wyciągnąć na zewnątrz (rys 9).
10. Wymienić o-ringi i założyć z powrotem nagrzewniczkę wraz z lornetką na swoje miejsce. Polecam nasmarowanie o-ringów płynem do naczyń żeby łatwiej i pewnie weszły na swoje miejsce. Unikniemy w ten sposób powtórnego rozbierania w celu poprawienia o-ringów bo ciekną. Ważne żeby aluminiowe miejsca po starych o-ringach dobrze wyczyści nie rysować, szorować. Czyścimy gniazda w nagrzewnicy jak i rurki od strony komory silnika.
11. Dobrze docisnąć nagrzewnicę i włożyć zabezpieczani, można delikatnie stuknąć bo wchodzą ciężko.
12. Następne czynności jak wyżej tylko od końca ( patrz pkt.7 do 1).
Życzę powodzenia i cierpliwości szczególnie pod autem przy odkręcaniu i zakręcaniu odprowadzenia wody z klimy (rys 5 i 6)
W razie pytań proszę na priv.
Pozdrawiam
jpalbow
Uwagi:
Zalecam zakupienie zestawu naprawczego w serwisie Opla. Koszt: 31,00 – PLN
Nr zestawu na zdjęciu (rys 1)
1. Zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodniczego, następnie odkręcamy osłony wygłuszeniowe nad nogami kierowcy i pasażera.
2. Odkręcamy plastyki zapalniczki (1x T20 – centralnie pod plastykiem zapalniczki), a następnie zdecydowanym szarpnięciem zrywamy plastyk do dołu.
3. Kolejny etap to zdjęcie tunelu środkowego. Zdejmujemy osłonę drążka zmiany biegów, hamulca ręcznego i wyciągamy ją do tyłu i do góry. Dobrze jest cofnąć siedzenia maksymalnie do tyłu.
4. Odkręcamy metalowe wsporniki kokpitu (rys 3)
5. Rozwarstwiamy dół modułu, zdejmując wszystkie stalowe zabezpieczenia zszywające (rys 4).
6. Od strony komory silnika znajdujemy gumową końcówkę odprowadzającą wodę z klimatyzacji (rys 5) tam odkręcamy 2 śruby – trzymają dolną cześć modułu nawiewu (proszę uzbroić się w cierpliwość i duży wysiłek),
po zdemontowaniu (rys 6):
7. Teraz spokojnie możemy wyciągną dolną pokrywę modułu (proszę uważać na blaszki nagrzewnicy, żeby nie pozaginać), chyba najlepiej wychodzi od strony kierowcy (rys 7).
8. Teraz należy podłożyć jakiś niski pojemniczek na płyn i szmaty, żeby nie narozlewać za wiele, no i oczywiście wyciągnąć zawleczki z lornetki (rys
9. Następnie delikatnie wycofać nagrzewnice do tyłu i wyciągnąć na zewnątrz (rys 9).
10. Wymienić o-ringi i założyć z powrotem nagrzewniczkę wraz z lornetką na swoje miejsce. Polecam nasmarowanie o-ringów płynem do naczyń żeby łatwiej i pewnie weszły na swoje miejsce. Unikniemy w ten sposób powtórnego rozbierania w celu poprawienia o-ringów bo ciekną. Ważne żeby aluminiowe miejsca po starych o-ringach dobrze wyczyści nie rysować, szorować. Czyścimy gniazda w nagrzewnicy jak i rurki od strony komory silnika.
11. Dobrze docisnąć nagrzewnicę i włożyć zabezpieczani, można delikatnie stuknąć bo wchodzą ciężko.
12. Następne czynności jak wyżej tylko od końca ( patrz pkt.7 do 1).
Życzę powodzenia i cierpliwości szczególnie pod autem przy odkręcaniu i zakręcaniu odprowadzenia wody z klimy (rys 5 i 6)
W razie pytań proszę na priv.
Pozdrawiam
jpalbow
Ostatnio zmieniony 12 gru 2014, 20:36 przez Maciek, łącznie zmieniany 1 raz.
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
jak już wykręcimy te śruby z pkt. 6, to składając to można je zastąpic długimi wkrętami typu spax do drewna czy tam regipsu, byleby były długie, i w miare podobne na grubośc, troche ułatiwenia do nastepnej wymiany
ja chciałem dołączyc sie do komentarza Jpalbow'a na temat życzeń na koniec instrukcji, że również życze powodzenia przy zakładaniu dolnej obudowy nagrzewnicy z punktu 5
aha. no i musimy w tym wszystkim wiedziec jaką mamy nagrzewnice przy zakupie o-ringów, ja dzięki temu mam jeden komplet naprawczy więcej
bo kupiłem taki za 31 zł, okazało sie ze zły, a potem zauwazyłem ze ja mam behra nagrzewnice i do niej kosztuje 7 zł
ja chciałem dołączyc sie do komentarza Jpalbow'a na temat życzeń na koniec instrukcji, że również życze powodzenia przy zakładaniu dolnej obudowy nagrzewnicy z punktu 5
aha. no i musimy w tym wszystkim wiedziec jaką mamy nagrzewnice przy zakupie o-ringów, ja dzięki temu mam jeden komplet naprawczy więcej
bo kupiłem taki za 31 zł, okazało sie ze zły, a potem zauwazyłem ze ja mam behra nagrzewnice i do niej kosztuje 7 zł
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
Czesc,
nie, nic innego nie trzeba, o-ringi (dobrane do rozaju nagrzewnicy) oraz spinki, w zasadzie mozna wykorzystac stare, po przyciśnięciu ich delikatnie kleszczami, zeby znów wchodziły ciężko, one są aluminiowe.
jedyne co potrzebujesz więcej to duuuzo cierpliwosci i samozaparcia ja podczas wymiany chyba z 10 razy odchodziłem od auta bo miałem ochote tam wejśc z łomem
Pozdrawiam
nie, nic innego nie trzeba, o-ringi (dobrane do rozaju nagrzewnicy) oraz spinki, w zasadzie mozna wykorzystac stare, po przyciśnięciu ich delikatnie kleszczami, zeby znów wchodziły ciężko, one są aluminiowe.
jedyne co potrzebujesz więcej to duuuzo cierpliwosci i samozaparcia ja podczas wymiany chyba z 10 razy odchodziłem od auta bo miałem ochote tam wejśc z łomem
Pozdrawiam
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
Witam.
Ale sie wku..........
Zdemontowalem wszystko i stanelo na odkreceniu tego odprowadzenia wody-2 srubki i tu du**.... nameczylem sie zeby do tego dosiegnac od gory, od dolu i niestety lipa....Rozumiem ze "od strony komory silnika" to znaczy mod maska bo tylko tam znalazlem takie cos ale nie ma szans dostepu bez podnosnika albo bardzo wysokiej windy....Wogole to u mnie troche inaczej to wszystko wyglada. Nie wiem czy te zdjecia sa z opcji auta z silnikiem benzynowym czy jak, bynajmniej ja mam diesla i po zdemontowaniu jest troche inaczej jak na zdjeciach z instrukcji.
Moze mi ktos pomoc jak mam sobie z tym poradzic bo nie wiem czy dobrze szukalem , a moze sa jakies dwa takie ustrojstwa podobne do siebie...
Pozdrawiam
Ale sie wku..........
Zdemontowalem wszystko i stanelo na odkreceniu tego odprowadzenia wody-2 srubki i tu du**.... nameczylem sie zeby do tego dosiegnac od gory, od dolu i niestety lipa....Rozumiem ze "od strony komory silnika" to znaczy mod maska bo tylko tam znalazlem takie cos ale nie ma szans dostepu bez podnosnika albo bardzo wysokiej windy....Wogole to u mnie troche inaczej to wszystko wyglada. Nie wiem czy te zdjecia sa z opcji auta z silnikiem benzynowym czy jak, bynajmniej ja mam diesla i po zdemontowaniu jest troche inaczej jak na zdjeciach z instrukcji.
Moze mi ktos pomoc jak mam sobie z tym poradzic bo nie wiem czy dobrze szukalem , a moze sa jakies dwa takie ustrojstwa podobne do siebie...
Pozdrawiam
ubywa płynu chłodniczego, dyqwaniki suche , pod wykladzina gdzie jest oknienko z numerem VIN , gabka mokra. w oklicy nagrzewnicy sucho.... sam juz niewiem czy to faktycznie oringi w nagrzewnicy???? czy płyn jakims dziwnym sposobem wpływa pod wykladzine?? aha sporo tego musi byc gdyz korkiem ktory jest pod prawym progiem ( w okolicy drugiego rzedu siedzeń) wykapuje na zewnatrz.
cześć panowie!!! mam ten sam problem co wy wszyscy z tą nagrzewnicą!!! mam 2,2 silnik benzyna !!! tak samo mam mokrą gąbke przy numerze vin i to sporo!! w przeciągu 3 miesięcy dolałem 1l płynu!! wiem ze jak za to się nie wezme to będzie gożej!!! a idzie zima, szyby parują , auto stoii na parkingu!!! a napewno jak tego nie zrobi to rano przy mrozie będe skrobał szyby też w środku!! a i też szkoda podłogi bo to wkońcu ciecz i rdza będzie po cichu szamać!!!
widac ze to bardzo słaby punk zafiry , pocieszajace tylko ze latwo sie dostac do nagrzewnicy. Przy wymianie trzeba naprawde dobrze wcisnąc rurki w oringi inaczej niby siedzi a dalej cieknie. Ułatwia sprawe posmarowanie oringów czyms poslizgowym tak jak w hydraulice, teflon, mydło , ludwik. a najgorsze to chyba wysuszenie gabek , bez rozbierania wykladziny sie nieobejdzie .
No ja dzisiaj wziolem sie za wymianke tych oringow i co sie okazalo to to ze nieposiadam tej lornetki tylko rurki wchodza besposrednio do nagrzewnicy no i tu sie nameczylem aby wyjac te zaciski bo wchodza od gory i ni wzab niechcialy wyjsc ale po kilkunasu jobach i kopaniu w wszystko co pod noga jakos jakos wyjolem te zawleczki i zaraz nastepny bol uszczelki kupilem te jak na zdjeciu a u mnie wystepuje niby ten sam rozmiar ale plaskie a te sa okragle.Jak kupowalem w oplu to powiedzial mi ze sa tylko takie zestawy naprawcze innych nie ma.Narazie robota stanela szukam uszczelek.
- kto posiada takie plaskie uszczelki lub nr kat
- czy brak tej lornetki to plus czy minus
- no i jak teraz wlozyc te zawleczki spowrotem od gory bo jakos tego niewidze i chyba zaloze od dolu
- kto posiada takie plaskie uszczelki lub nr kat
- czy brak tej lornetki to plus czy minus
- no i jak teraz wlozyc te zawleczki spowrotem od gory bo jakos tego niewidze i chyba zaloze od dolu