[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Witam jestem tu nowy i i jak większość potrzebuje pomocy . Mam ZB 1.9DT . miałem podobny problem. Lampa serwisowa mi sie zaświeciła i duży spadek mocy. Wyskoczyły mi 2 błędy ( nieszczelnośc DPF) usłyszałem syczenie i okazało sie , że jest przy dPfie pęknięty wężyk. , założyłem mufę i odpaliłem , wtedy wyskoczyła mi kontrolka ( check) i auto dalej nie miało mocy pojechałem do warsztatu żeby skasować 2 błędy i autko zdechło całkowicie. Mechanicy skasowali błędy jednak auto nie chce zapalić. Nie wiedzą czego szukać ...może ktoś coś doradzi gdzie jest problem. Silnik kręci jednak nie chce zapalić. Na kompie wyskoczyło im że 200km temu DPF sie czyścił. DZIEKI za wszelkie info.
Kolego najprościej jest ściągnąć wężyk z zaworu różnicy cisnień (tego na obudowie filtra paliwa). U mnie mechanik ściągnął ten wężyk i spaliny miały juz którędy uciec z układu wydechowego.mariuszas5 pisze:Silnik kręci jednak nie chce zapalić.
Wiem napewno że nie ma się co sugerować tym że OP-COM czy TECH zgłasza że naładowanie filtra jest 60 %. Samochód sam jak ma odpowiednie warunki uruchamia to dopalanie. Kiedyś po wyjechaniu od mechanika ( po czyszczeniu DPF i jego wypaleniu) przejechałem ok 90 km i dopalanie ruszyło , a OC pokazywał nasycenie ok 30 % W środę tne chwasta.
Witam forumowiczów.
Coś dziwnego zaczeło się dziać ostatni w mojej Zośce. Podczas jazdy potrafi "przymulic" samochodem. Gaz wciśniety i nagle jakby hamowanie silnikiem, 5 sekund bez reakcji i znowu wszystko wraca do normy. Brak jakiejś reguły i częstotliwości wystepowania tego dławienia. Jakies moze pomysly co to moze byc?? Co najlepsze brak jakichkolwiek bledow
Coś dziwnego zaczeło się dziać ostatni w mojej Zośce. Podczas jazdy potrafi "przymulic" samochodem. Gaz wciśniety i nagle jakby hamowanie silnikiem, 5 sekund bez reakcji i znowu wszystko wraca do normy. Brak jakiejś reguły i częstotliwości wystepowania tego dławienia. Jakies moze pomysly co to moze byc?? Co najlepsze brak jakichkolwiek bledow
Autko jest u mechaników , zasugerowałem im żeby to zrobili bo nie maja żednego pomysłu jak sie za to wziąść . Dzieku za info jak coś sie udał dam znac
[ Dodano: Czw Kwi 21, 2011 15:52 ]
Witam ponownie mechanik stwierdził , że DPF jest zapchany - nasycenie 91 % auto nie pali , jak ściągneli DPF to zapalił od kopa. Próbowali go przedmuchac jednak to nic nie dało. Auto z podłaczonym DPf nie zapala. Jakie jest teraz wyjście - stwierdzili zeby wymusic czyszczenie dpfu autko usi chodzić - a on nie zapala z podłaczonym dpefem. bardzo dziekuje za wszelkie info .....[/list]
[ Dodano: Czw Kwi 21, 2011 15:52 ]
Witam ponownie mechanik stwierdził , że DPF jest zapchany - nasycenie 91 % auto nie pali , jak ściągneli DPF to zapalił od kopa. Próbowali go przedmuchac jednak to nic nie dało. Auto z podłaczonym DPf nie zapala. Jakie jest teraz wyjście - stwierdzili zeby wymusic czyszczenie dpfu autko usi chodzić - a on nie zapala z podłaczonym dpefem. bardzo dziekuje za wszelkie info .....[/list]
Witam na wstępie Wesołych świąt wielkanocnych!!!!!!!!
Więc tak mój kolega (włoch) jakiś czas temu wymienił filtr dpf na nowy z tym że nie orginał przez jakieś 2000 km filtr działał poprawnie z jedną rzeczą przy wypalaniu strasznie kopcił przy starym tego problemu nie było parametry miał na kompie w serwisie w porządku. Od miesiąca zaczęły się problemy filtr nie wypala się wywala błąd 190175. Jak mu ten błąd pierwszy raz wywalił pojechał na serwis zrobili wypalanie techem noi ok błędy po kasowali i w drogę po 80 km filtr zrobił wypalanie samoczynnie następnie po 850 km a przy trzecim znowu blokada i błąd 190175. pojechał znowu na serwis więc rozebrali egr wyczyścili i powiedzieli że ok znowu wypalanie techem no i teraz za każdym razem jak ma się wypalić filtr wyskakuje błąd 190175. Może ktoś z was miał podobny problem prosiłbym o jakąs wskazówkę niestety ja mu nic nie pomogę gdyż jestem jeszcze przykuty do łóżka szpitalnego Dzięki za wszelką pomoc pozdrawiam Fysio
Więc tak mój kolega (włoch) jakiś czas temu wymienił filtr dpf na nowy z tym że nie orginał przez jakieś 2000 km filtr działał poprawnie z jedną rzeczą przy wypalaniu strasznie kopcił przy starym tego problemu nie było parametry miał na kompie w serwisie w porządku. Od miesiąca zaczęły się problemy filtr nie wypala się wywala błąd 190175. Jak mu ten błąd pierwszy raz wywalił pojechał na serwis zrobili wypalanie techem noi ok błędy po kasowali i w drogę po 80 km filtr zrobił wypalanie samoczynnie następnie po 850 km a przy trzecim znowu blokada i błąd 190175. pojechał znowu na serwis więc rozebrali egr wyczyścili i powiedzieli że ok znowu wypalanie techem no i teraz za każdym razem jak ma się wypalić filtr wyskakuje błąd 190175. Może ktoś z was miał podobny problem prosiłbym o jakąs wskazówkę niestety ja mu nic nie pomogę gdyż jestem jeszcze przykuty do łóżka szpitalnego Dzięki za wszelką pomoc pozdrawiam Fysio
witam i rowniez zyczefysio1978 pisze:Witam na wstępie Wesołych świąt wielkanocnych!!!!!!!!
a przy okazji, moze tak uscislic temat?
czyli na jaki?fysio1978 pisze:filtr dpf na nowy z tym że nie orginał
P1901 a co ten blad oznacza?fysio1978 pisze:błąd 190175
tak ma byc, po wypalaniu techem (do poziomu umozliwiajacego samoczynne wypalanie) trzeba sie przejechac by rozpoczelo sie wlasnei samoczynne wypalanie, 850km to dobry zasieg pomiedzy wypaleniami...fysio1978 pisze:pojechał na serwis zrobili wypalanie techem noi ok błędy po kasowali i w drogę po 80 km filtr zrobił wypalanie samoczynnie następnie po 850 km
ale czas chyba masz zeby poszukac? http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... light=1901fysio1978 pisze: Może ktoś z was miał podobny problem prosiłbym o jakąs wskazówkę niestety ja mu nic nie pomogę gdyż jestem jeszcze przykuty do łóżka szpitalnego
szybkiego powrotu do zdrowia...
Tak kicaj ja mniej więcej wiem jak to wygląda tylko problemem jest że auto po wypaleniu przez serwis normalnie po krótkim odcinku się wypala wszystko ok następnie przejeżdża około 650 km-850 km i z powrotem zapala się samochodzik/kluczyk i lipa filtr nie reaguje tryb serwisowy i trzeba jechać do serwisu na wypalenie kompem a i jeszcze ciekawostka iż nasycenie na kompie pokazuje 60% a wydaje mi się że powinno być 85% no i te kopcenie podczas wypalania
[ Dodano: Nie Kwi 24, 2011 19:59 ]
Ja tutaj obstawiałbym EGR-a ale sam nie wiem w serwisie naprawdę rozkładają ręce czytałem na naszym forum że Egr może na kompie pokazywać pełną sprawność a tak naprawdę jest uszkodzony
[ Dodano: Nie Kwi 24, 2011 19:59 ]
Ja tutaj obstawiałbym EGR-a ale sam nie wiem w serwisie naprawdę rozkładają ręce czytałem na naszym forum że Egr może na kompie pokazywać pełną sprawność a tak naprawdę jest uszkodzony
bo tak ma byc... tak jak pisalem w poprzednim poscie wypalanie techem powoduje TYLKO obnizenie zapchania dpfu do poziomu umozliwiajacego zainicjowanie normalnego wypalania... stad nalezy zaraz pojechac w trase...fysio1978 pisze: tylko problemem jest że auto po wypaleniu przez serwis normalnie po krótkim odcinku się wypala
a czytales to co podalem w linku?
Od częstego stacjonarnego wypalania następuje dewastacja przewodów elastycznych.
Poczytaj Tuuuuuuuuuu a potem po ewentualnym błędzie restarcik kluczykiem, kasowanie błędów opcom-em i w ... rurę. Kiedyś puściło za ósmym restartem, facetom w ASO szczęki opadły, bo zalecali wymianę DPF za 6.5 tys.zł
Jeszcze tuuu
Poczytaj Tuuuuuuuuuu a potem po ewentualnym błędzie restarcik kluczykiem, kasowanie błędów opcom-em i w ... rurę. Kiedyś puściło za ósmym restartem, facetom w ASO szczęki opadły, bo zalecali wymianę DPF za 6.5 tys.zł
Jeszcze tuuu
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2011, 22:50 przez imalas, łącznie zmieniany 2 razy.