[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mariuszas5

#331 Post autor: mariuszas5 »

Witam jestem tu nowy i i jak większość potrzebuje pomocy . Mam ZB 1.9DT . miałem podobny problem. Lampa serwisowa mi sie zaświeciła i duży spadek mocy. Wyskoczyły mi 2 błędy ( nieszczelnośc DPF) usłyszałem syczenie i okazało sie , że jest przy dPfie pęknięty wężyk. , założyłem mufę i odpaliłem , wtedy wyskoczyła mi kontrolka ( check) i auto dalej nie miało mocy pojechałem do warsztatu żeby skasować 2 błędy i autko zdechło całkowicie. Mechanicy skasowali błędy jednak auto nie chce zapalić. Nie wiedzą czego szukać ...może ktoś coś doradzi gdzie jest problem. Silnik kręci jednak nie chce zapalić. Na kompie wyskoczyło im że 200km temu DPF sie czyścił. DZIEKI za wszelkie info.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#332 Post autor: Lorry »

Spróbujcie rozszczelnić wydech. Tzn odkręcić poluzować puchę DPFa, by spaliny mogły wylecieć przed nią. Jak odpali to znaczy że problem z zapchanym DPFem

TOMASZ_2010

#333 Post autor: TOMASZ_2010 »

mariuszas5 pisze:Silnik kręci jednak nie chce zapalić.
Kolego najprościej jest ściągnąć wężyk z zaworu różnicy cisnień (tego na obudowie filtra paliwa). U mnie mechanik ściągnął ten wężyk i spaliny miały juz którędy uciec z układu wydechowego.
Wiem napewno że nie ma się co sugerować tym że OP-COM czy TECH zgłasza że naładowanie filtra jest 60 %. Samochód sam jak ma odpowiednie warunki uruchamia to dopalanie. Kiedyś po wyjechaniu od mechanika ( po czyszczeniu DPF i jego wypaleniu) przejechałem ok 90 km i dopalanie ruszyło , a OC pokazywał nasycenie ok 30 % W środę tne chwasta.

oscar000

#334 Post autor: oscar000 »

Witam forumowiczów.
Coś dziwnego zaczeło się dziać ostatni w mojej Zośce. Podczas jazdy potrafi "przymulic" samochodem. Gaz wciśniety i nagle jakby hamowanie silnikiem, 5 sekund bez reakcji i znowu wszystko wraca do normy. Brak jakiejś reguły i częstotliwości wystepowania tego dławienia. Jakies moze pomysly co to moze byc?? :lol: Co najlepsze brak jakichkolwiek bledow

Anony Mous

#335 Post autor: Anony Mous »

Filtr paliwa dawno wymieniany?Zamula do 2 tys obr czy w wyższej partii obrotów również?Bo jeśli zamula do 2 tys to objawy mogą wskazywać na EGR.Temat morze na forum.

oscar000

#336 Post autor: oscar000 »

Filtr wymieniany jakieś 2000km temu, a EGR hmmmm moze byc, ale wypalanie jest OK. Kontrolowalem poziom nasycenia po dwoch ostatnich wypalaniach.

DaRek7

#337 Post autor: DaRek7 »

oscar000 pisze:Filtr wymieniany jakieś 2000km temu
To właściwie nic nie znaczy bo znam przypadki że po przejechaniu kilkuset kilometrów filtr wyglądał jakby miał 100tys. takie mamy paliwo na stacjach.

Myslę że kol.Marki, ma rację EGR!!! a to że wypalanie jest OK nie ma nic do rzeczy.

mariuszas5

#338 Post autor: mariuszas5 »

Autko jest u mechaników , zasugerowałem im żeby to zrobili bo nie maja żednego pomysłu jak sie za to wziąść . Dzieku za info jak coś sie udał dam znac

[ Dodano: Czw Kwi 21, 2011 15:52 ]
Witam ponownie mechanik stwierdził , że DPF jest zapchany - nasycenie 91 % auto nie pali , jak ściągneli DPF to zapalił od kopa. Próbowali go przedmuchac jednak to nic nie dało. Auto z podłaczonym DPf nie zapala. Jakie jest teraz wyjście - stwierdzili zeby wymusic czyszczenie dpfu autko usi chodzić - a on nie zapala z podłaczonym dpefem. bardzo dziekuje za wszelkie info .....[/list]

fysio1978

#339 Post autor: fysio1978 »

Witam na wstępie Wesołych świąt wielkanocnych!!!!!!!!
Więc tak mój kolega (włoch) jakiś czas temu wymienił filtr dpf na nowy z tym że nie orginał przez jakieś 2000 km filtr działał poprawnie z jedną rzeczą przy wypalaniu strasznie kopcił przy starym tego problemu nie było parametry miał na kompie w serwisie w porządku. Od miesiąca zaczęły się problemy filtr nie wypala się wywala błąd 190175. Jak mu ten błąd pierwszy raz wywalił pojechał na serwis zrobili wypalanie techem noi ok błędy po kasowali i w drogę po 80 km filtr zrobił wypalanie samoczynnie następnie po 850 km a przy trzecim znowu blokada i błąd 190175. pojechał znowu na serwis więc rozebrali egr wyczyścili i powiedzieli że ok znowu wypalanie techem no i teraz za każdym razem jak ma się wypalić filtr wyskakuje błąd 190175. Może ktoś z was miał podobny problem prosiłbym o jakąs wskazówkę niestety ja mu nic nie pomogę gdyż jestem jeszcze przykuty do łóżka szpitalnego Dzięki za wszelką pomoc pozdrawiam Fysio

kicaj

#340 Post autor: kicaj »

fysio1978 pisze:Witam na wstępie Wesołych świąt wielkanocnych!!!!!!!!
witam i rowniez zycze ;)
a przy okazji, moze tak uscislic temat?
fysio1978 pisze:filtr dpf na nowy z tym że nie orginał
czyli na jaki?
fysio1978 pisze:błąd 190175
P1901 a co ten blad oznacza?
fysio1978 pisze:pojechał na serwis zrobili wypalanie techem noi ok błędy po kasowali i w drogę po 80 km filtr zrobił wypalanie samoczynnie następnie po 850 km
tak ma byc, po wypalaniu techem (do poziomu umozliwiajacego samoczynne wypalanie) trzeba sie przejechac by rozpoczelo sie wlasnei samoczynne wypalanie, 850km to dobry zasieg pomiedzy wypaleniami...
fysio1978 pisze: Może ktoś z was miał podobny problem prosiłbym o jakąs wskazówkę niestety ja mu nic nie pomogę gdyż jestem jeszcze przykuty do łóżka szpitalnego
ale czas chyba masz zeby poszukac? http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... light=1901
szybkiego powrotu do zdrowia...

fysio1978

#341 Post autor: fysio1978 »

Tak kicaj ja mniej więcej wiem jak to wygląda tylko problemem jest że auto po wypaleniu przez serwis normalnie po krótkim odcinku się wypala wszystko ok następnie przejeżdża około 650 km-850 km i z powrotem zapala się samochodzik/kluczyk i lipa filtr nie reaguje tryb serwisowy i trzeba jechać do serwisu na wypalenie kompem a i jeszcze ciekawostka iż nasycenie na kompie pokazuje 60% a wydaje mi się że powinno być 85% no i te kopcenie podczas wypalania

[ Dodano: Nie Kwi 24, 2011 19:59 ]
Ja tutaj obstawiałbym EGR-a ale sam nie wiem w serwisie naprawdę rozkładają ręce czytałem na naszym forum że Egr może na kompie pokazywać pełną sprawność a tak naprawdę jest uszkodzony

kicaj

#342 Post autor: kicaj »

fysio1978 pisze: tylko problemem jest że auto po wypaleniu przez serwis normalnie po krótkim odcinku się wypala
bo tak ma byc... tak jak pisalem w poprzednim poscie wypalanie techem powoduje TYLKO obnizenie zapchania dpfu do poziomu umozliwiajacego zainicjowanie normalnego wypalania... stad nalezy zaraz pojechac w trase...

a czytales to co podalem w linku?

fysio1978

#343 Post autor: fysio1978 »

więc tak jak piszesz zaraz po wypaleniu techem pojechał na autostradę wypalanie się załączyło i wszystko ok do ponownego załączenia tylko że ono nie powstaje a zapala się kluczyk i tryb awaryjny + Ecn 190175.

imalas

#344 Post autor: imalas »

Od częstego stacjonarnego wypalania następuje dewastacja przewodów elastycznych.
Poczytaj Tuuuuuuuuuu a potem po ewentualnym błędzie restarcik kluczykiem, kasowanie błędów opcom-em i w ... rurę. Kiedyś puściło za ósmym restartem, facetom w ASO szczęki opadły, bo zalecali wymianę DPF za 6.5 tys.zł

Jeszcze tuuu
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2011, 22:50 przez imalas, łącznie zmieniany 2 razy.

zbigor

#345 Post autor: zbigor »

1.Niech kolega posprawdza czy rurki idące od DPFa do komory silnikowej są szczelne.
2. przy wymianie filtra przeprowadzono procedurę jego "wymiany" w ECU silnika czy też sterownik dalej widzi stary filtr?

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”