[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
kaliope, tak jak wspomniałem wcześniej, najpierw moczyłem wszystko w środku do usuwania sadzy z kominków, benzyną ekstrakcyjną, która już nic nie usunęła, potem środkiem do czyszczenia silników, a samą iglicę na końcu potraktowałem środkiem do czyszczenia chromu i aluminium firmy autoland. A co? Źle wygląda?
Ok.
Nie wiem czy o tym ktoś wspominał, ale podczas czyszczenia cewki, a w zasadzie przy próbie rozmontowania jej na części pierwsze mała rada:
Gdy rozwiercicie cewkę wiertłem (np fi 5mm) i będziecie chcieli wybić tulejki i iglicę to koniecznie podłóżcie od drugiej strony jakiś woreczek, szmatkę itp.
Ja postawiłem cewkę na imadle (nie przykręcałem, bo nie chciałem uszkodzić) i waliłem młotkiem w stępionego gwoździa (tak: WALIŁEM), bo nie chciało pójść. (Nie miałem takiego cienkiego wybijaka - dlatego gwóźdź). Nagle wszystko się od dołu wysypało i 45 minut szukałem tej iglicy Stąd rada z woreczkiem lub szmatką
Nie wiem czy o tym ktoś wspominał, ale podczas czyszczenia cewki, a w zasadzie przy próbie rozmontowania jej na części pierwsze mała rada:
Gdy rozwiercicie cewkę wiertłem (np fi 5mm) i będziecie chcieli wybić tulejki i iglicę to koniecznie podłóżcie od drugiej strony jakiś woreczek, szmatkę itp.
Ja postawiłem cewkę na imadle (nie przykręcałem, bo nie chciałem uszkodzić) i waliłem młotkiem w stępionego gwoździa (tak: WALIŁEM), bo nie chciało pójść. (Nie miałem takiego cienkiego wybijaka - dlatego gwóźdź). Nagle wszystko się od dołu wysypało i 45 minut szukałem tej iglicy Stąd rada z woreczkiem lub szmatką
Jak tak patrzę na te wasze zawory EGR to mój przy nich był czysty jak łza, szczególnie częćś elekrtyczna. W środku miałem zero brudu, rozebrałem tak dla profilaktyki bo iglica chodziła bardzo lekko i na 6,5mm.
Mała sprenżynka nad iglica wyszła bez problemu, nawet się zdziwiłem bo wcześniej nikt o tym nie pisał że tam jest jeszcze jedna sprzężynka.
Wszystko przesmarowałem Militeciem do czyszczenia broni, poskładałem i gra gitara.
Jeśli ktos ma jako takie pojęcie o mechanice to poradzi sobie bez problemu.
Dla wszystkich z Krakowa i okolic służę pomoca w razie problemów z rozebraniem i wczyszczeniem, mam op-coma to będy równiez mogę skasować jak ktoś do mnie podjedzie.
Mała sprenżynka nad iglica wyszła bez problemu, nawet się zdziwiłem bo wcześniej nikt o tym nie pisał że tam jest jeszcze jedna sprzężynka.
Wszystko przesmarowałem Militeciem do czyszczenia broni, poskładałem i gra gitara.
Jeśli ktos ma jako takie pojęcie o mechanice to poradzi sobie bez problemu.
Dla wszystkich z Krakowa i okolic służę pomoca w razie problemów z rozebraniem i wczyszczeniem, mam op-coma to będy równiez mogę skasować jak ktoś do mnie podjedzie.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
aszifo pisze:Co do tej nieszczęsnej metalowej uszczelki to prawda- u mnie wypadła i zonk- niema . najgorsze, że nie można jej nigdzie kupić. Pytałem w oplu i fiacie. Niestety nie ma. Gdyby ktoś miał na zbyciu to odkupię
Czy chodzi Ci o te czarne uszczelniające blaszki, które są między przewodami (rurkami) a EGR. Jeśli to o nie chodzi, to kupiłem je oryginalne w serwisie Fiata (Auteks) w Bydgoszczy po 3,60 za blaszkę.
nie, aszifo mówił o uszczelce która łączy plecionkę z wydechem na dole pod opaską, 5 fotka od góryPiotr pisze:aszifo pisze:Co do tej nieszczęsnej metalowej uszczelki to prawda- u mnie wypadła i zonk- niema . najgorsze, że nie można jej nigdzie kupić. Pytałem w oplu i fiacie. Niestety nie ma. Gdyby ktoś miał na zbyciu to odkupię
Czy chodzi Ci o te czarne uszczelniające blaszki, które są między przewodami (rurkami) a EGR. Jeśli to o nie chodzi, to kupiłem je oryginalne w serwisie Fiata (Auteks) w Bydgoszczy po 3,60 za blaszkę.
patrzyłem na te oryginalne uszczelki i one wypukłą częścią były skierowany do egra. Tak więc też dałem wypukłą częścią do egr'a. A tak w sumie to chyba nie ma żadnego znaczenia, byle by było szczelnie.tico0 pisze:Nie chciał bym za bardzo siać zamętu ale blaszka przed egr powinna być chyba odwrotnie przykręcona jest to opisane w postach wyżej....