[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#316 Post autor: Anony Mous »

norbert_p , a Ty czym czyściłeś iglicę?

norbert_p

#317 Post autor: norbert_p »

kaliope, tak jak wspomniałem wcześniej, najpierw moczyłem wszystko w środku do usuwania sadzy z kominków, benzyną ekstrakcyjną, która już nic nie usunęła, potem środkiem do czyszczenia silników, a samą iglicę na końcu potraktowałem środkiem do czyszczenia chromu i aluminium firmy autoland. A co? Źle wygląda? :oops:

Anony Mous

#318 Post autor: Anony Mous »

Tą małą sprężynę da się wyciągnąć.Widoczna na zdjęciu na iglicy.

Obrazek

norbert_p

#319 Post autor: norbert_p »

Marki, :shock: zwracam honor. Myślałem, że nie da rady jej wyciągnąć (u mnie stawia zdecydowany opór i nie chce wyjść :evil: ). Przy próbie wyciągnięcia tej sprężynki poszedłem kroczek dalej:

Obrazek Obrazek

i wyciągnąłem to "denko" od tulejki. Po prostu wypchnąłem je od drugiej strony. Mimo tego sprężynka nie drgnie :lol:

Anony Mous

#320 Post autor: Anony Mous »

Ta sprężyna jest zapieczona syfem i dlatego nie chce wyjść.Może spróbuj jeszcze pomoczyć w jakimś środku.

norbert_p

#321 Post autor: norbert_p »

Ok.

Nie wiem czy o tym ktoś wspominał, ale podczas czyszczenia cewki, a w zasadzie przy próbie rozmontowania jej na części pierwsze mała rada:

Gdy rozwiercicie cewkę wiertłem (np fi 5mm) i będziecie chcieli wybić tulejki i iglicę to koniecznie podłóżcie od drugiej strony jakiś woreczek, szmatkę itp.

Ja postawiłem cewkę na imadle (nie przykręcałem, bo nie chciałem uszkodzić) i waliłem młotkiem w stępionego gwoździa (tak: WALIŁEM), bo nie chciało pójść. (Nie miałem takiego cienkiego wybijaka - dlatego gwóźdź). Nagle wszystko się od dołu wysypało i 45 minut szukałem tej iglicy :evil: Stąd rada z woreczkiem lub szmatką :)

Łysy

#322 Post autor: Łysy »

No cóż, poskładałem wszystko do kupy i jakoś to chodzi, ale czy są rezultaty to powiem jak gdzieś wyjadę dalej, bo na zwykłej przejażdżce to się nie da sprawdzić tego szarpania.

Jacek_Do

#323 Post autor: Jacek_Do »

Jak tak patrzę na te wasze zawory EGR to mój przy nich był czysty jak łza, szczególnie częćś elekrtyczna. W środku miałem zero brudu, rozebrałem tak dla profilaktyki bo iglica chodziła bardzo lekko i na 6,5mm.
Mała sprenżynka nad iglica wyszła bez problemu, nawet się zdziwiłem bo wcześniej nikt o tym nie pisał że tam jest jeszcze jedna sprzężynka.
Wszystko przesmarowałem Militeciem do czyszczenia broni, poskładałem i gra gitara.

Jeśli ktos ma jako takie pojęcie o mechanice to poradzi sobie bez problemu.
Dla wszystkich z Krakowa i okolic służę pomoca w razie problemów z rozebraniem i wczyszczeniem, mam op-coma to będy równiez mogę skasować jak ktoś do mnie podjedzie.

aszifo

#324 Post autor: aszifo »

Co do tej nieszczęsnej metalowej uszczelki to prawda- u mnie wypadła i zonk- niema . najgorsze, że nie można jej nigdzie kupić. Pytałem w oplu i fiacie. Niestety nie ma. Gdyby ktoś miał na zbyciu to odkupię :roll:

Łysy

#325 Post autor: Łysy »

Kaliope, kapitalny opis i do tego sporo cennych uwag. :piwo:

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#326 Post autor: Piotr »

aszifo pisze:Co do tej nieszczęsnej metalowej uszczelki to prawda- u mnie wypadła i zonk- niema . najgorsze, że nie można jej nigdzie kupić. Pytałem w oplu i fiacie. Niestety nie ma. Gdyby ktoś miał na zbyciu to odkupię :roll:

Czy chodzi Ci o te czarne uszczelniające blaszki, które są między przewodami (rurkami) a EGR. Jeśli to o nie chodzi, to kupiłem je oryginalne w serwisie Fiata (Auteks) w Bydgoszczy po 3,60 za blaszkę.

Anony Mous

#327 Post autor: Anony Mous »

Piotr pisze:
aszifo pisze:Co do tej nieszczęsnej metalowej uszczelki to prawda- u mnie wypadła i zonk- niema . najgorsze, że nie można jej nigdzie kupić. Pytałem w oplu i fiacie. Niestety nie ma. Gdyby ktoś miał na zbyciu to odkupię :roll:

Czy chodzi Ci o te czarne uszczelniające blaszki, które są między przewodami (rurkami) a EGR. Jeśli to o nie chodzi, to kupiłem je oryginalne w serwisie Fiata (Auteks) w Bydgoszczy po 3,60 za blaszkę.
nie, aszifo mówił o uszczelce która łączy plecionkę z wydechem na dole pod opaską, 5 fotka od góry

Anony Mous

#328 Post autor: Anony Mous »

kaliope, piękny manual :piwo:
Już widzę te dziesiątki Zosiek i ich EGRy, przepustnice i boost sensory czyszczone w długi majowy weekend :)

tico0

#329 Post autor: tico0 »

Nie chciał bym za bardzo siać zamętu ale blaszka przed egr powinna być chyba odwrotnie przykręcona jest to opisane w postach wyżej....

Anony Mous

#330 Post autor: Anony Mous »

tico0 pisze:Nie chciał bym za bardzo siać zamętu ale blaszka przed egr powinna być chyba odwrotnie przykręcona jest to opisane w postach wyżej....
patrzyłem na te oryginalne uszczelki i one wypukłą częścią były skierowany do egra. Tak więc też dałem wypukłą częścią do egr'a. A tak w sumie to chyba nie ma żadnego znaczenia, byle by było szczelnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”