Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Koledzy bardzo proszę o pomoc. Kilka dni temu zauważyłem plamę oleju pod swoim autkiem. Wymieniłem simering na wale, uszczelkę pod pokrywą zaworów i w tych miejscach jest ok. Ojeju w silniku nie ubywa,płynu chłodzącego też a nadal zostaje pode mną plama. Sprawdzałem wczoraj i zauważyłem strużkę płynu wydobywającej się z za koła chyba jakiejś pompy?
Pytanie moje polega na tym: co to za urządzenie znajduje się obok alternatora (pasek wieloklinowy z alternatora idzie prosto na koło tego czegoś:), nad kołem pasowym wału- podejrzewam, że to coś od wspomagania ale co dokładnie.Zafira 2.0 Di z klimą.
Z góry dziękuję za pomoc. ZoonQ
Kolego gdzies tam jest pompa oleju. Mialem identyko jak ty wymienilem simeryng i dalej cieklo. Dopiero koles dokrecil mi wlasnie nad kolem pasowym bodajze 3 sruby sa kolo siebie w pionie i jest teraz spokoj. 2 byly lekko niedociagniete. Sprobuj tego najpierw
Przed alternatorem jest pompa płynu chłodzącego tam zdarzają się wycieki jak zaczyna puszczac uszczelnienie pompy,wspomaganie jest elektrohydrauliczne i nie ma kontaktu mechanicznego z silnikiem....
tzn jest to pompa wodna? Ale płynu chłodzącego mi nie ubywa, a z tego miejsca wycieka olej. Co z tym uszczelnieniem można to naprawić, czy trzeba kupić nową?
Jeżeli płynu Ci nie ubywa i to co Ci cieknie to jest olej, to może jak radzi soczewa masz którąś śrubę nie dokręconą,co do naprawy pompy to niby można kupić zestaw naprawczy ale najlepiej jak zaczyna cieknąć kupić nową..
witam koledzy szukałem tematu na forum ale nic nie mogę znaleźć dlatego pozwoliłem se założyć nowy temat a mianowicie zauważyłem dziś ubytek oleju w silniku a płyn chłodniczy jest zabarwiony tak jakby olejem czy macie jakieś sugestie co mogło by być przyczyną tego ? nie zauważyłem żeby były jakieś wycieki dopiero po niedzieli będę miał dostęp do kanału to pozaglądam pod spód czy coś tam widać ale liczę na was koledzy że coś podpowiecie dzięki.
Ciśnienie oleju to jest na obrotach około 3 atmosfer a wody ok 1,nie wykluczam też uszczelki pod głowicą,ale możesz odłączyć węże wodne od chłodnicy oleju i złączyć je razem jakąś rurką,uruchomić silnik i jak będzie uszkodzona chłodnica to po niedługim czasie olej powinien się pojawić w rurkach na wejściu albo wyjściu wody..