Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI
Lej tak dalej to już na 100% nic nie pomoże ale wszystkim wtryskom.wiesio81 pisze:dolewałem nawet setke mixolu na bak i nic nie pomaga.
Na razie nie masz źle. Puszczenie bąka przy odpalaniu może świadczyć o tym że na garnek dostaje sie troche oleju po trzonkach zaworów. Musisz powąchać tego bąka czy czuć olejem czy naftą
Jaki masz silnik? W 1.9 DTH/DTJ za dawkę potrafi odpowiadać nadpalona kostka 3 wtryskiwacza.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Ja miałem u siebie na trzech 1.6 .V-power nic nie dało przez 6 miesięcy cały czas raz więcej raz mniej .Teraz po użyciu tego specyfiku ( poszło pół butli lałem tyle co zalecają)
http://oil-land.pl/pl/p/Diesel-Power-ECOMAX-500ml/370
wtryski wróciły do 0.4 .Czasem 0.2 i auto lepiej chodzi .Lałem zwykłe paliwo w Auchan i to .Także mogę polecić mały koszt bo butla starcza na naprawdę długo .
http://oil-land.pl/pl/p/Diesel-Power-ECOMAX-500ml/370
wtryski wróciły do 0.4 .Czasem 0.2 i auto lepiej chodzi .Lałem zwykłe paliwo w Auchan i to .Także mogę polecić mały koszt bo butla starcza na naprawdę długo .
ja mam silnik z19dt 1.9cdti 120KM
zawsze po nocy i nawet przed południem przy pierwszym uruchomieniu puści bardzo dużego siwego dyma, raczej wielką chmure dymu i czuc jakby olejem, ale to tak że aż w oczy szczypie. Dotykałem palcami wtryskiwacze i perwszy ,drugi czuć bardzo mocne pulsowanie,czwarty tak słabiej ale czuć, natomiast 3 jest dla mnie niewyczuwalny. no i jak juz sobie troche pojerzdze i silnik złapie dobrej temp to przy kazdym ponownym uruchomieniu silnika słychać takie chcrakterystyczne dupniecie jakby młotkiem o kowadło i to na jednym z wtrysków. dodam że jestem jakies 4tyś może 4,5tyś po wymianie oleju i nie zauważyłem aby cokolwiek ubyło, sprawdzam co dwa tyg i zawsze rano na zimnym, przed odpaleniem. Dlatego nie wiem czy coś z tym robić czy narazie nie szukać sobie wydatków i jeździć dalej??
poza tym dlaczego kolega sądzi że jak bede lał to co leje to szlak trafi reszte wtrysków, przeciez STP je ponoć czyści a i setce mixolu też słyszałem , ze jak tam sie wleje setke na 60l to nic sie nie bedzie działo a nawet pomoże bo podobno troche smaruje te wtryski ??
zawsze po nocy i nawet przed południem przy pierwszym uruchomieniu puści bardzo dużego siwego dyma, raczej wielką chmure dymu i czuc jakby olejem, ale to tak że aż w oczy szczypie. Dotykałem palcami wtryskiwacze i perwszy ,drugi czuć bardzo mocne pulsowanie,czwarty tak słabiej ale czuć, natomiast 3 jest dla mnie niewyczuwalny. no i jak juz sobie troche pojerzdze i silnik złapie dobrej temp to przy kazdym ponownym uruchomieniu silnika słychać takie chcrakterystyczne dupniecie jakby młotkiem o kowadło i to na jednym z wtrysków. dodam że jestem jakies 4tyś może 4,5tyś po wymianie oleju i nie zauważyłem aby cokolwiek ubyło, sprawdzam co dwa tyg i zawsze rano na zimnym, przed odpaleniem. Dlatego nie wiem czy coś z tym robić czy narazie nie szukać sobie wydatków i jeździć dalej??
poza tym dlaczego kolega sądzi że jak bede lał to co leje to szlak trafi reszte wtrysków, przeciez STP je ponoć czyści a i setce mixolu też słyszałem , ze jak tam sie wleje setke na 60l to nic sie nie bedzie działo a nawet pomoże bo podobno troche smaruje te wtryski ??
Ostatnio zmieniony 05 maja 2011, 16:24 przez wiesio81, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawdzałem tez i na ciepłym silniku tak jak mówisz pare min po przyjechaniu z trasy, generalnie nie zauważyłem nic aby cokolwiek oleju ubyło.
bardziej interesuje mnie temat wtrysków, co z nimi robić dalej i czy te wartosci które podałem są ok czy juz szykowac sie do kolejnego wydatku
kostki sciągałem , są czyściutkie ale niczym tam nie popsikałem , zaraz ide ten błąd naprawic wlać stp i bede czekał na rozwój sytuacji
u mnie dym jest zawsze przy pierwszym stracie, zachwile moge go zgasić odpalić ponownie i juz dyma nie puści, nawet na drodze moge mu butować i na ciepłym i zimnym i tez nie widze zeby cokolwiek puścił z komina
bardziej interesuje mnie temat wtrysków, co z nimi robić dalej i czy te wartosci które podałem są ok czy juz szykowac sie do kolejnego wydatku
kostki sciągałem , są czyściutkie ale niczym tam nie popsikałem , zaraz ide ten błąd naprawic wlać stp i bede czekał na rozwój sytuacji
u mnie dym jest zawsze przy pierwszym stracie, zachwile moge go zgasić odpalić ponownie i juz dyma nie puści, nawet na drodze moge mu butować i na ciepłym i zimnym i tez nie widze zeby cokolwiek puścił z komina
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
A czy przed pierwszym odpaleniem podgrzewasz świeczki
Bo na Zlocie widziałem jak Jarek odpalał swoje 2.0dti co prawda, i też puścił sporego bąka, gadaliśmy potem chwilę i jak się okazało to tak ma gdy jest po nocy i nie podgrzeje, jak popracują świece idzie idealnie Spróbuj zatem użyć świec do pierwszego odpału
Bo na Zlocie widziałem jak Jarek odpalał swoje 2.0dti co prawda, i też puścił sporego bąka, gadaliśmy potem chwilę i jak się okazało to tak ma gdy jest po nocy i nie podgrzeje, jak popracują świece idzie idealnie Spróbuj zatem użyć świec do pierwszego odpału
to czemu takiego kopciucha rano puszcza i tego trzeciego nie wyczuwam aby wibrował pod palcami. No na myśl mi jeszcze przychodzi że może być świeca walnięta, wprawdzie ich nie sprawdzałem bo dostęp jest tak cudowny że nie ma bardzo jak tam sie do nich dostać, no ale czemu jest tez takie dupnięcie jak odpalam na gorącym silniku, takie mocne stuknięcie jakby młotkiem przyjeb....
Ja też o tym słyszałem ale w Bosch Service. Kumpelktóry tam pracuje bardzo sobie chwalił głupotę ludzi którzy tak robią bo to jego szefowi zapewniało zlecenia a jemu dodatkową premię. Do smarowania służy ropa. Piezoelktryczny wtryskiwacz Boscha w silniku Z19DT ma małych 6 otworów. Ten od DTH ma nawet 7. Mixol potrafi świetnie je zatkać. Mixol był dobry do starych 1.9 Volkswagena na pompie i to nie dlatego że smarował wtryski tym co jeździli na redbulu a tylko dlatego że ten typ konstukcji wtrysku poprostu sobie dawał mixolem radę. Podobnie jak z olejem rzepakowym z MCdonalda. W nowoczesnych dieslach na CR to jest niedopuszczalne.wiesio81 pisze:a i setce mixolu też słyszałem , ze jak tam sie wleje setke na 60l to nic sie nie bedzie działo a nawet pomoże bo podobno troche smaruje te wtryski
Wracając do Twoich dawek to 1,6 mierzone na gorącym silniku bez obciążeń elektryką czy klimą jest wartością poza normą ale całkiem przyzwoitą. Jeśli nie rozwalisz wtrysków Mixolem i będziesz używał dodatków czyszczących to jeszcze dłuuuugo pojeździsz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Już myślałem,że nic się nie da zrobić.A tu proszę:
Przypomnę,że miałem na czwartym wtrysku -1,4.Wiosną wlałem połowę KLEEN-flo
http://www.autokosmetyki.pl/kleenflo_in ... p1809.html
Pozdrawiam
Przypomnę,że miałem na czwartym wtrysku -1,4.Wiosną wlałem połowę KLEEN-flo
http://www.autokosmetyki.pl/kleenflo_in ... p1809.html
Pozdrawiam