[B]Problemy związane z bi-xenonami i kontrolką AFL

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
smaru

#61 Post autor: smaru »

u mnie wyglada to tak
jesli wlaczam swiatla po odpaleniu lub gdy silnik pracuje to "nie zezuja" a jesli mam pokretlo w pozycji ON lub AUTO i odpale silnik to wtedy faktycznie zezuja - ale do tej pory nigdy na konktrolke uwagi nie zwracalem ;)

MaciekP

#62 Post autor: MaciekP »

Stawiam na to, że owa kontrolka informuje o sprawdzeniu układu poziomowania oraz kalibracji reflektorów, które to dwa procesy prawdopodobnie odbywają się niezależnie od odpalenia jarzników* lamp wyładowczych w nich zamontowanych.
Gdyby miała ona coś wspólnego z poziomowaniem do danego położenia roboczego wynikającego z aktualnego obciążenia auta to świeciłaby się także podczas korekty ustawienia reflektów po zmianie obciążenia auta, t.j. po wsiadaniu/wysiadaniu pasażeraów tylnej kanapy).

potwierdza to także informacja marrybusa, który Op-comem zdiagnozował błąd dotyczący układu kalibracji i któremu to kontrolka się nie świeci po przekręceniu kluczyka.

*jarznik jest elementem lampy wyładowczej, której to przykładem jest xenon/bi-xenon;
żarnik to włókno żarowe (najczęściej wolframowe) stanowiące element tradycyjnej żarówki.
Sam do dzisiaj nie rozróżniałem tych pojęć :lol:

kubik_CDTi

#63 Post autor: kubik_CDTi »

Właśnie da się op-comem regulować zasięg?

marrybus

#64 Post autor: marrybus »

może ktoś pomóc dokładnie rozszyfrować występujące u mnie kody błędów? mój op-com nie potrafi ich rozszyfrować.

B1001-42 Brak kalibracji Ukladu Kontroli Elektronicznej (ECU) (znalezione na forum vectry)
opisu drugiego niestety już nie moge znaleźć nigdzie
B1001-46 -?????

MaciekP

#65 Post autor: MaciekP »

marrybus,
może to jest problem z poduszką powietrzną?

po zwykłym wpisaniu "opel B1001-46" w google, wyszukiwarka podaje linki do plików .pdf, w których powtarza się informacja "B1001 : 46 airbag module not locked".

damiandd2

#66 Post autor: damiandd2 »

marrybus pisze:może ktoś pomóc dokładnie rozszyfrować występujące u mnie kody błędów? mój op-com nie potrafi ich rozszyfrować.

B1001-42 Brak kalibracji Ukladu Kontroli Elektronicznej (ECU) (znalezione na forum vectry)
Najlepiej wykasuj błąd ::zrób kalibracje CIM - a przez skręcenie maksymalnie kierownicy w prawo i lewo najlepiej powtórz tą czynność 2 razy, jak nie ustąpi to poszukaj na forum . Jest akcja serwisowa CIM-u dla ,,ZB" , możesz mieć poluzowaną obejme lub będzie nadawał sie do wymiany. Dzwoń do opla i sie pytaj ,,mój obejmuje ,,
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 12:55 przez damiandd2, łącznie zmieniany 1 raz.

marrybus

#67 Post autor: marrybus »

Prawde mówiąc też zaczynam myśleć że to coś z tą akcją serwisową CIM.
Jak byłem na przeglądzie w ASO (w Olsztynie) przed kupnem to gość powiedział o tej akcji i że odrazu to zrobią. Może po akcji nie pokalibrowali wszystkiego jak trzeba.

Niestety niemoge błędów pokasować bo natychmiast wracają.

Potestuje jeszcze - spróbuje z tą kalibracją CIM jeszcze

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 22:53 ]
Udało mi się w końcu znaleźć czas żeby spokojnie spróbować pozbyć się tych błedów.

Zrobiłem kalibracje CIMa, sprawdziłem czy lampka kontrolna nie jest nie jest spalona - po wybraniu odpowiedniego testu - zaświeciła się.
Niestety błędy zostały. Na szczęście nie wpływają w żaden sposób na jazde - po uruchomieniu silnika lampy kalibrują się (kontrolka nie zapala się przy zapłonie)

Rozmawiałem (telefonicznie) z ASO jak wygląda proces akcji serwisowej CIMu, tylko zakładaja obejme - żadnych kabelków nie odpinają. Więc teoretycznie nie powinni nic zepsuć jak to robili.

Roksab

#68 Post autor: Roksab »

Can someone give me link to Polish car parts advertisement?
I need 2xballast for Zafira b...

kubik_CDTi

#69 Post autor: kubik_CDTi »

The most car parts you should find there www.allegro.pl

Roksab

#70 Post autor: Roksab »

OK. Thanks!

spons

#71 Post autor: spons »

Spotkal sie ktos z takimi bledami?

B1000 - <Nieznany kod błędu>
(3A) - Nie występuje

U1113 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny

U mnie probelm ojawia sie calkowitym brakiem poziomowania i migajaca kontrolka afl. Opis sytuacji:

Auto kupilem juz z nie swiecaca lampa prawa, po otwarciu okazalo sie ze drucik idacy do wnetrza zarnika jest zlamany. Kupilem zarnik d1s philipsa, szybka podmianka i dalej lipa. Wyjalem 2 lampe i przelozylem przetwornice, lampa zastartowala bez problemu (nie zwrocilem tylko uwagi na poziomowanie - w tej dzialajacej na poczatku bylo ok). Uszkodzona przetwornice otwarlem, wymylem IPA, pojezdzilem po niej troche dremelem, poczym wysuszylem z alkoholu i zlozylem. Zamontowalem do lampy i efekt jest taki ze lampa zaczela swiecic, ale poziomowanie nie dziala teraz w obu lamach :evil: Ktos sie orientuje czy po demontazu lamp trzeba to jakos kalibrowac? Jesli tak to jak? Bledow skasowac sie nie da, tj. po kasowaniu pojawiaja sie na nowo. Ciagle mruga kontrolka afl. OC w ogole nie pokazuje danych na prawej lampie (napiecie itd). Czy mozliwe jest ze uszkodzona przetwornica (przypuszczalnie bo wczesnie byla martwa) lampy prawej moze powodowac ze lewa tez nie bedzie sie poziomowac?

Mihó

#72 Post autor: Mihó »

nic nie musisz kalibrować po wymianie. Jeśli wszystkie okablowania są sprawne, to może któryś silniczek jest podejrzany, albo czujnik położenia ?

Czy lampy wykonują jakikolwiek test ?

spons

#73 Post autor: spons »

Nie, nic sie nie dzieje podczas wlacznia, przed demontazem lewa lampa poziomowala, teraz stoi jak zamurowana. Kontrlka afl miga non stop, probowalem z procedurka zmiany UK/PL, tez nic. Chyba trzeba bedzie zas zrzucic zderzkak, odpiac prawa lampe i zobaczyc czy lewa bedzie hulac, poczym przelozyc przetwornice z lewej do prawej i zobaczyc czy prawa bedzie poziomowac, jezeli tak, to znaczy ze przetwornica nie domaga, bo ona chyba daje cale napiecie do systemu.

Grisza

#74 Post autor: Grisza »

a ja mam inne pytanie dotyczące wymiany żarników D1S: czy ktoś z Was wymieniał żarniki samodzielnie? Dużo z tym roboty, czy lepiej się nie paprać i oddać do warsztatu? (za ciepło na dworze nie jest na zabawy przy samochodzie ;) )

kubik_CDTi

#75 Post autor: kubik_CDTi »

Grisza75 pisze:a ja mam inne pytanie dotyczące wymiany żarników D1S: czy ktoś z Was wymieniał żarniki samodzielnie? Dużo z tym roboty, czy lepiej się nie paprać i oddać do warsztatu? (za ciepło na dworze nie jest na zabawy przy samochodzie ;) )
Trzeba zdejmować zderzak,w warunkach serwisowych ponad godzina.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”