[B]Klimatyzacja - przestała działać
Problem juz został rozwiązany. Uszkodzona była cewka w sprężarce klimatyzacji oraz sprzegiełko. Przy okazji wymienilem łożysko koła pasowego które miało bardzo duzy luz.
Gosc mi odzyskał gaz a nastepnie nabił tym samym. Kolejna ciekawostka była ilosc gazu nabitego przez ASO Opel o prawie 50 % wiecej niz powinno byc.
Klima juz fajnie dmucha .Dziekuje wszystkim za pomoc
Gosc mi odzyskał gaz a nastepnie nabił tym samym. Kolejna ciekawostka była ilosc gazu nabitego przez ASO Opel o prawie 50 % wiecej niz powinno byc.
Klima juz fajnie dmucha .Dziekuje wszystkim za pomoc
Zabawne-ostatnio wszyscy spodziewają się, że wszystko co złe następuje ze strony elektroniki/oprogramowania/komputerów, a tu tymczasem zawodzi mechanika/elektryka , a te wredne komputery nie chcą tego pokazać.
Choć czasem nie wiadomo co gorsze , a sam walczę w swojej i z jednym i z drugim...
Z czystej ciekawości.
Napisz ile u Ciebie,na południu PL kosztowała naprawa? I czy teraz, kiedy wiesz już co padło, czy zauważyłeś jakieś objawy poprzedzające "pożegnanie z klimą"?
Pozdrawiam. Nitaka
Choć czasem nie wiadomo co gorsze , a sam walczę w swojej i z jednym i z drugim...
Z czystej ciekawości.
Napisz ile u Ciebie,na południu PL kosztowała naprawa? I czy teraz, kiedy wiesz już co padło, czy zauważyłeś jakieś objawy poprzedzające "pożegnanie z klimą"?
Pozdrawiam. Nitaka
Acha, i co do ilości czynnika.
W Zafirce I wchodzi bodajże około 600 g czynnika, a w II tylko ok. 400-450 g. Czasem nawet fachowcy się mylą - sam byłem tego świadkiem i dzięki temu miałem darmowy przegląd szczelności układu.
Choć z drugiej strony w takim wypadku (przeładowanie czynnika), np.BMW robi puff i z kratek wali kłąb białego dymu, a wszystko wokół jest zamrożone.
Pozdrawiam.N
W Zafirce I wchodzi bodajże około 600 g czynnika, a w II tylko ok. 400-450 g. Czasem nawet fachowcy się mylą - sam byłem tego świadkiem i dzięki temu miałem darmowy przegląd szczelności układu.
Choć z drugiej strony w takim wypadku (przeładowanie czynnika), np.BMW robi puff i z kratek wali kłąb białego dymu, a wszystko wokół jest zamrożone.
Pozdrawiam.N
Witam ponownie
Koszt wymiany cewki oraz sprzegiełka dodatkowo łozysko od koła zamachowego z materialem zaplacilem 410 zł
Jezeli chodzi o czynnik to w Zafirze B mialem 600g a nie jak pisałes 400-450g.
Klime sprawdzał i napelniał jeden z ASO na ślasku przed sezonem. Jezeli chodzi o objawy stało sie to nagle.
Koszt wymiany cewki oraz sprzegiełka dodatkowo łozysko od koła zamachowego z materialem zaplacilem 410 zł
Jezeli chodzi o czynnik to w Zafirze B mialem 600g a nie jak pisałes 400-450g.
Klime sprawdzał i napelniał jeden z ASO na ślasku przed sezonem. Jezeli chodzi o objawy stało sie to nagle.
Odnawiam temat. Po zimie klima nie zadziałała. Mam Astrę z 2005 r, silnik Z19DTH, klimatyzacja sterowana elektronicznie (ECC), po nabiciu czynnikiem w ostatnich dniach. Szukam przyczyny i mam kilka pytań:
1. Czy w spężarce bezsprzęgłowej (taką mam - symbol WF) jest cewka, która ją uruchamia, jaka powinna być oporność jej, czy pasuje od spręzarki ze sprzęgłem?
2. W op-comie w module ECC temp. zew. 0 st.C, choć na wyświetlaczu i sterowniku silnika pokazywana jest właściwa. Czy to wina uszkodzonego modułu ECC w panelu sterowania?
3. Ciśnienie wewnątrz układu AC w op-comie na poziomie 520-570 kPa. Czy takie powinno być czy może uszkodzny jest czujnik ciśnienia?
4. Czy przy wymianie sprężarki bezsprzęgłowej na sprężarkę ze sprzęgłem wystarczy dodać przkażnik i bezpiecznik aby zadziałała (obecnie ich nie ma) czy trzeba przerabiać instalację el.?
Przy okazji możde ktoś ma namiar na dobrego fachmana od klimy z okolic Warszawy.
1. Czy w spężarce bezsprzęgłowej (taką mam - symbol WF) jest cewka, która ją uruchamia, jaka powinna być oporność jej, czy pasuje od spręzarki ze sprzęgłem?
2. W op-comie w module ECC temp. zew. 0 st.C, choć na wyświetlaczu i sterowniku silnika pokazywana jest właściwa. Czy to wina uszkodzonego modułu ECC w panelu sterowania?
3. Ciśnienie wewnątrz układu AC w op-comie na poziomie 520-570 kPa. Czy takie powinno być czy może uszkodzny jest czujnik ciśnienia?
4. Czy przy wymianie sprężarki bezsprzęgłowej na sprężarkę ze sprzęgłem wystarczy dodać przkażnik i bezpiecznik aby zadziałała (obecnie ich nie ma) czy trzeba przerabiać instalację el.?
Przy okazji możde ktoś ma namiar na dobrego fachmana od klimy z okolic Warszawy.
Hej koledzy.
Piszecie o ZB. A jak wygląda ta sama kwestia w ZA. Szukam i szukam w dziale ZA i znaleźć nie mogę.
Byłem na diagnostyce błędów brak. Objawy identyczne jak u reszty kolegów w tym temacie. Diagnoza elektronika bez dotykania sprężarki n 99% cewka (pewnie bezpiecznik).
Zmieniał ktoś (lub naprawiał) cewkę sprężarki w ZA samodzielnie. Idzie to zrobić bez spuszczania czynnika. Jeśli tak proszę o wskazówki.
Moja ZA ma klimatronik - jest to rok modelowy na 2005 (ZA po lifcie).
Pozdrawiam
Piszecie o ZB. A jak wygląda ta sama kwestia w ZA. Szukam i szukam w dziale ZA i znaleźć nie mogę.
Byłem na diagnostyce błędów brak. Objawy identyczne jak u reszty kolegów w tym temacie. Diagnoza elektronika bez dotykania sprężarki n 99% cewka (pewnie bezpiecznik).
Zmieniał ktoś (lub naprawiał) cewkę sprężarki w ZA samodzielnie. Idzie to zrobić bez spuszczania czynnika. Jeśli tak proszę o wskazówki.
Moja ZA ma klimatronik - jest to rok modelowy na 2005 (ZA po lifcie).
Pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Cewkę można zdemontować bez demontowania całej sprężarki i spuszczania czynnika chłodniczego.Można też wymienić bezpiecznik termiczny cewki .Trzeba odkręcić śrubę zabezpieczającą koła pasowego (śruba torx) i najlepiej ściągaczem który wkręca się w środek ściągnąć koło,bez ściągacza też można ale jak os na końcu ma trochę rdzy to jest to dość kłopotliwe. Naprawa może być wykonana w garażu bez kanału.
Dzięki H,Łajszczak. Pocieszyłeś mnie, jak tylko będę miał troszkę czasu to spróbuję tam pogrzebać. Druga sprawa jaki bezpiecznik termiczny można tam zaaplikować?? W TME dostępny jest cały wachlarz. Czytałem gdzieś, że można założyć zamiast 1A 187*C 250v bezpiecznik 10A 214*C 250v. Pytanie jaki jest w cewce ZA i jaki polecicie?H,Łajszczak pisze:Cewkę można zdemontować bez demontowania całej sprężarki i spuszczania czynnika chłodniczego.Można też wymienić bezpiecznik termiczny cewki .Trzeba odkręcić śrubę zabezpieczającą koła pasowego (śruba torx) i najlepiej ściągaczem który wkręca się w środek ściągnąć koło,bez ściągacza też można ale jak os na końcu ma trochę rdzy to jest to dość kłopotliwe. Naprawa może być wykonana w garażu bez kanału.
Witam!
Wczoraj zalaczylem klimatyzacje i sie okazalo ze nie chlodzi.Wentylator dmicha cieplym powietrzem.Co moze byc uszkodzone.Jak to sprawdzic?
Wczoraj zalaczylem klimatyzacje i sie okazalo ze nie chlodzi.Wentylator dmicha cieplym powietrzem.Co moze byc uszkodzone.Jak to sprawdzic?