Radio gubi ustawienia po zgaszeniu...

Car Audio + navi - tematy dotyczące Zafiry A

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

Radio gubi ustawienia po zgaszeniu...

#1 Post autor: firek »

...Auta. Dodam że radyjko nie fabryczne, dopuki był oryginał było wpożo. Będę wdzięczny za pomoc

darkp1

#2 Post autor: darkp1 »

Pewnie jest radio podłączone pod +12V po stacyjce, a nie ma podłączonego pinu od +12V z akumulatora.

Jacko

#3 Post autor: Jacko »

Musisz zmostkować przewody w radiu, czerwony i żółty i podłączyć pod zacisk na którym stałe napięcie +12V.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#4 Post autor: firek »

Właśnie wracam z autka... Okazało się że nie mam tego żółtego tylko czerwony, narazie zamieniłem je miejscami w kostce, czy będzie dobrze okaże się jutro bo juz troszkę za zimno na dworze na dłuzsze posiedzenia.
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam :D

--scalone--

Witam. Oczywiście pomogło :mrgreen: Pamięc wróciła na swoje miejsce i przy okazji spowrotem mam tzw. kulturę zapłonu :D Czyli jak cosik to wystarczy zamiana a nie mostkowanie(na innych Oplowskich forach piszą że mostkowanie może doprowadzac do rozładowywania aku)Pozdro
Ostatnio zmieniony 20 lis 2009, 00:31 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

bondzo001

#5 Post autor: bondzo001 »

Juz kiedys przerabiałem ten temat, w innym autku.
Jak sie nie myle, to trzeba zamienic ,czerwony z zółtym w kostce, i powinno byc ok.
Jeden z nich jest pamiec a drugi zasilanie po stacyjce.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#6 Post autor: BajBus »

nie mylisz sie bo 2 posty wyżej jest napisane :mrgreen:
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

bondzo001

#7 Post autor: bondzo001 »

BajBus, zmostkowac to nie to samo co zamienic. :idea: :lol:

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#8 Post autor: BajBus »

firek pisze:Okazało się że nie mam tego żółtego tylko czerwony, narazie zamieniłem je miejscami w kostce
a to?
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Jacko

#9 Post autor: Jacko »

Sama zamiana skutkuje tym że radio działa tylko po włączeniu stacyjki. Ale jak ktoś nie potrzebuje posłuchać radia na postoju może tylko zamienić. Jeżeli jest na kostce tylko czerwony przewód to prawdopodobnie czerwony z żółtym jest zmostkowany między kostką a radiem. Większość radyjek ma możliwość konfiguracji opcji zasilania poprzez przełączanie przewodów żółtego i czerwonego za pomocą złączek na tych przewodach.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#10 Post autor: firek »

BajBus pisze:
firek pisze:Okazało się że nie mam tego żółtego tylko czerwony, narazie zamieniłem je miejscami w kostce
a to?
To znaczy że zamiast wspomnianego przez kolegów żółtego kabelka u mnie jest czerwony(+ po kluczyku) i tak samo czerwony (+ stałe zasilanie)

Jacko napisał:Sama zamiana skutkuje tym że radio działa tylko po włączeniu stacyjki.

NO to ja niewiem czyba jakos dziwnie zamieniłem, ale u mnie radyjko gra i na postoju bez kluczyka w stacyjce, oczywiscie po godzinie grania wyłącza się jak w fabrycznym ;)

Jacko

#11 Post autor: Jacko »

Trzeba zacząć od tego jakie to radio. Marka, model. W niektórych są dwa przewody, czerwony zasilanie i żółty pamięć. Inne mają tylko jeden. Cała filozofia. Jeśli są dwa to żółty musi być podłączony na stałe do +12V. Czerwony wg. uznania, radio po stacyjce lub na stałe. Większość radyjek ma dwa przewody ze względu na możliwość wyboru opcji załączania.

shell'a

#12 Post autor: shell'a »

Witam
kol. "firek"- podaj markę i typ radyjka , może jakieś foto przewodów , (na obudowie radyjka często znajduje się opis okablowania ) obejrzymy - pomożemy :lol:

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#13 Post autor: firek »

shell'a, Dzieki wielki za zaangarzowanie ale jak już wyżej napisałem problem rozwiązany. Dzieki i pozdrawiam

giant19s

#14 Post autor: giant19s »

Zapoznałem się z tematem tylko....
Ktoś mógł by powiedzieć który czerwony i żółty kabel mam zamienić ze sobą?
Najlepiej jakieś zdjęcie lub obrazek z rozkładem kabli w kości zasilającej.
Szkoda jechać z taką pierdołą do elektryka i zostawiać kase niepotrzebnie gdy można to zrobić samemu tylko potrzebuje pomocy które te kable pozamieniać. :)

Właśnie przeglądałem stronę Studio24 gdzie widnieją rozpiski kostek ISO z Opla

Opel
modele Philips CAR400 kość A
Obrazek
4 - +12V po stacyjce
7 - +12V z akumulatora

Rozumiem że musze pozamieniać kable pomiędzy 4 a 7 wejściem nie bacząc na kolory tak?
Czy muszą to być odpowiednio żółty i czerwony?
W moim przypadku to w wejściu 4 i 7 są kable innego kolory niż żółty i czerwony. Z tego co pamiętam to chyba tylko żółty jest ale czerwonego brak lub odwrotnie.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#15 Post autor: BajBus »

yy jak to brak...
no ale musisz zamienić 4 z 7 tak jak piszesz...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”