[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darekimi

#16 Post autor: darekimi »

okej tylko nr kat tej uszczelki plaskiej czy jak wloze te okragle to tez bedzie dobrze tylko sa troszke wezsze no i czy ta lornetke to musze miec

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#17 Post autor: scaniairizar »

płaskie to efekt zniszczenia sie gumy - dla tego lały (napisałem Ci to w PW) a jesli chodzi o lornetke, to ja nie wiem jak tam to moze byc zmontowane. robiłem juz chyba z 8 zafir, kazda miała lornetkę, moze ktoś tam juz miał łapki swoje i to poprzerabiał, aczkolwiek wydaje mi sie, ze jej brak to minus, bo duze utrudnienie w montażu.

i w ogóle jestem w szoku, że zestaw naprawczy nie obejmuje lornetki, gdzie to kupowałeś ?

ze 4 tygodnie temu kupowałem zestaw i obejmował lornetke, spinki i o-ringi, a gratis dostałem jakiś taki wynalazek w spreju co pomaga osadzać te o-ringi, kupowałem w ASO euromarket w Krakowie. koszt o ile dobrze pamietam to chyba 40 zł.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

kris

#18 Post autor: kris »

Niestety u mnie te same objawy. Ucieka płynu (około 250ml na 1500km) gąbka gdzie win wilgotna. Także zaczynam myśleć o zabraniu się za wymianę stąd mam pytanie czy zdjęcie zestawu z pierwszego postu zawiera cały komplet bo widzę tylko tam zawleczki. Po numerze katalogowym koszt w Oplu to 34,82 czy to jest cały komplet razem z oringami i lornetką? I czy ma znaczenie czy klimę mam Behr czy Delphi?
scaniairizar, masz już za sobą kilka wymian wiesz czy w Z18XE jest dostęp do tych dwóch śrub z komory silnika bo nikt tu nie wypowiadał się o wymianie w 1.8.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#19 Post autor: scaniairizar »

wydaje mi się że tak, bo budowa elementów ogrzewania i nagrzewnicy jest taka sama w 1.6 i 2.0, czyli pewnie w 1.8 nie wprowadzili jakichś innowacji technologicznych.

jeśli chodzi o
kris pisze:Po numerze katalogowym koszt w Oplu to 34,82 czy to jest cały komplet razem z oringami i lornetką? I czy ma znaczenie czy klimę mam Behr czy Delphi?
to musze Ci powiedzieć, że nie wiem jaki jest to numer katalogowy. ja za 40 kupowałem zawleczki, lornetke i o-ringi. rodzaj nagrzewnicy ma duze znaczenie, gdyż: delphi ma grubsze przewody i co za tym idzie, o-ringi są wieksze.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

kris

#20 Post autor: kris »

Klime mam Behr więc i nagrzewnica to samo. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem odnośnie odkręcania tych dwóch śrub... w pierwszym poście jest że "Od strony komory silnika znajdujemy gumową końcówkę odprowadzającą wodę z klimatyzacji (rys 5) tam odkręcamy 2 śruby" czy mam rozumieć że śrub szukam w komorze silnika czy w kabinie ale od strony komory silnika... :roll: Bo jak w komorze silnika to nie wiem czy dostęp będzie od góry czy trzeba podnosić auto.
Zawleczki, lornetka, o-ringi to jeden zestaw za te 40zł czy oddzielnie trzeba kupować?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#21 Post autor: scaniairizar »

wszystko za 40 zł.

musisz podniesc auto, bo od góry nie dojdziesz do tych dwóch śrub, a one są tak jakby za półośką.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

kris

#22 Post autor: kris »

No to nie mam warunków na zrobienie samemu

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#23 Post autor: scaniairizar »

raz - wymieniałem bez kanału.
postawiłem 2 mocne foszty na 4 pustakach, najechałem przodem i udało sie. tyle tylko, ze nie moze byc wtedy osłony pod silnikiem. choc w sumie, jakby była to chyba i tak można ją jakos wymontować.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

darekimi

#24 Post autor: darekimi »

No jak kupowalem ten zestaw naprawczy to tak jak na zdjeciach

4-uszczelki
4-zawleczki
4-spinki

Zadnej lornetki nie bylo cena 34zł moze podacie nr katalogowy z ta lornetka

kris

#25 Post autor: kris »

A jak sprawdzałeś że twierdzisz że nie cieknie z nagrzewnicy ?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#26 Post autor: scaniairizar »

hm.. no powinny byc zacieki na nagrzewnicy. przepatrz też miejsca w których wchodzą te metalowe króćce z komory silnika do wewnątrz. też i tam czasem sie rozlatuje.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Teocc

#27 Post autor: Teocc »

scaniairizar pisze:płaskie to efekt zniszczenia sie gumy - dla tego lały (napisałem Ci to w PW) a jesli chodzi o lornetke, to ja nie wiem jak tam to moze byc zmontowane. robiłem juz chyba z 8 zafir, kazda miała lornetkę, moze ktoś tam juz miał łapki swoje i to poprzerabiał, aczkolwiek wydaje mi sie, ze jej brak to minus, bo duze utrudnienie w montażu.

i w ogóle jestem w szoku, że zestaw naprawczy nie obejmuje lornetki, gdzie to kupowałeś ?

ze 4 tygodnie temu kupowałem zestaw i obejmował lornetke, spinki i o-ringi, a gratis dostałem jakiś taki wynalazek w spreju co pomaga osadzać te o-ringi, kupowałem w ASO euromarket w Krakowie. koszt o ile dobrze pamietam to chyba 40 zł.
jeste zestaw z lornetka za około 130 zł w ASO i same oringi z zapinakmai za okolo 34 zł ceny w ASO z wrzesia tego roku. A co do dkręcenia srub ktore trzymaja nagrzewnice i króciec wylotu wody od klimy , to....masakra , dojscie i z kanału tragiczne , sruby zaj...bicie długie jest co krecic do tego lepki na torxa, jak ktos ma wieksze lapy to... ciezko tam wlozyc reke

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#28 Post autor: scaniairizar »

Teocc, przeczytaj moje posty chyba na 1 stronie - napisałem czym je mozna zastąpic :)
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

seba

#29 Post autor: seba »

:) czesc panowie!!! ostatnio sam likwidowałem problem oringów. z suszeniem dywanów i demontarzem i montażem z powrotem wszystkiego zajeło mi to 4 dni! auta nie ma potrzeby unosić! trzeba zdjąć osłone silnika z góry. następnie odkręcić osłone kolektora! i sprytnie wygiąć łapy pomiędzy wężami od wspomaania!!! radze operować na chłodnym silniku! mozna to zrobic samemu nawet z dużymi rękoma!!! pozdro


edytowałem. naprawde, mniej wykrzykników, nie ma potrzeby używać aż takiej ilości, chyba że chcesz narzucić swój sposób działania. | scaniairizar
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 21:51 przez seba, łącznie zmieniany 1 raz.

boogoo

#30 Post autor: boogoo »

Witam,a zastanawialiście się dlaczego wywala tam właśnie płyn,czyli na słabszych łączeniach :idea: :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”