Falujące obroty - "Ale to już było"
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 25 cze 2018, 22:23
- Imię: Dawid
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Njoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dla wszystkich z Z18XE i falowaniem obrotów na zimnym silniku (dużym falowaniem podkreślam)- w moim przypadku na 100% była winna przepustnica, a dokładnie potencjometr w niej. Wymiana na sprawną, używaną rozwiązała problem.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lis 2019, 19:05
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam wszystkich. Zwracam się do Was o pomoc w diagnozie. Posiadam Zafire A 1.8 benzyna (92kW) rok 2003 , wszystko zaczęło się w ubiegłym roku, zapalił mi się CHECK więc do mechanika diagnoza: druga sonda lambda-wymienił na używkę. Po pięciu kilometrach CHECK pojawił się znowu ta sama sonda, ale z braku czasu nie wymieniłem. Pojawił się dziwny objaw a mianowicie gdy samochód odstał noc po odpaleniu obroty bardzo skakały od 200 do 1500-1800 dopiero jak zeszło ssanie obroty stabilizowały się do 800 (i tak zostało do dziś), a auto jakoś tam jechało nie przerywało tylko nie było super mocne. I tak :
1 mechanik : dwie sondy lambdy, filtry (czyli raczej nic)(podobno pokazywał się błąd:Uboga miesznaka paliwa) i nic nie pomogło
Pomiędzy mechanikami wymieniłem świece na NGK i wyczyściłem przepustnice (niestety nie pomogło)
2 mechanik : wtryski wyklucza, czujnik położenia wału i rozrządu wyklucza, wymienił pompę paliwa nie pomogło, rozrząd wymieniony ustawiony na fabrykę, klin na wale też sprawdzony. Też nic nie pomogło a samochód zachowuje się gorzej. Szarpie podczas jazdy nie ma mocy i objawy po odpaleniu takie same po za tym że obroty się nie stabilizują a falują. (błędów podobno znacznych nie pokazywał, komputer adaptowany na nowo też nic, został tylko podobno "Bład czujnika dolotu powietrza" chyba chodziło mu o Zawór odpowietrzania baku.
Postanowiłem pomyśleć coś sam, dzisiaj podmieniłem przepustnice na używaną (niestety nie wiem czy sprawną) objawy się zmieniły delikatnie. Falowanie po odpaleniu było pomiędzy 500 a 700 z szarpaniem silnika, później się trochę stabilizowały na 800, by ponownie falować i ponownie stabilizować. Przejechałem się nim i podczas jazdy raz jedzie dobrze raz zaczyna przerywać i mulić i obroty też niestabilne.
Odpiołem przepływomierz i odpaliłem pracował tak samo bez zmian. Co mogę jeszcze sprawdzić, może miał ktoś podobny przypadek.
Proszę używać opcji szukaj
1 mechanik : dwie sondy lambdy, filtry (czyli raczej nic)(podobno pokazywał się błąd:Uboga miesznaka paliwa) i nic nie pomogło
Pomiędzy mechanikami wymieniłem świece na NGK i wyczyściłem przepustnice (niestety nie pomogło)
2 mechanik : wtryski wyklucza, czujnik położenia wału i rozrządu wyklucza, wymienił pompę paliwa nie pomogło, rozrząd wymieniony ustawiony na fabrykę, klin na wale też sprawdzony. Też nic nie pomogło a samochód zachowuje się gorzej. Szarpie podczas jazdy nie ma mocy i objawy po odpaleniu takie same po za tym że obroty się nie stabilizują a falują. (błędów podobno znacznych nie pokazywał, komputer adaptowany na nowo też nic, został tylko podobno "Bład czujnika dolotu powietrza" chyba chodziło mu o Zawór odpowietrzania baku.
Postanowiłem pomyśleć coś sam, dzisiaj podmieniłem przepustnice na używaną (niestety nie wiem czy sprawną) objawy się zmieniły delikatnie. Falowanie po odpaleniu było pomiędzy 500 a 700 z szarpaniem silnika, później się trochę stabilizowały na 800, by ponownie falować i ponownie stabilizować. Przejechałem się nim i podczas jazdy raz jedzie dobrze raz zaczyna przerywać i mulić i obroty też niestabilne.
Odpiołem przepływomierz i odpaliłem pracował tak samo bez zmian. Co mogę jeszcze sprawdzić, może miał ktoś podobny przypadek.
Proszę używać opcji szukaj
Ostatnio zmieniony 20 lis 2019, 20:45 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Miałem podobne objawy w ZA i był to przepływomierz.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2019, 20:00 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!
- marcin06ge
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 maja 2015, 21:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zgierz
- Auto: Opel Zafira a
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam . 1.8 Z18XE 2003r. Od jesieni borykam się falującymi obrotami po odpaleniu i wyczuwalnym szarpaniu w okolicy 2000 obrotów. O ile falowanie obrotów ustępuje po wyłączeniu "ssania" to poszarpywanie występuje nawet na rozgrzanym silniku , dodam że całkowity brak błędów nawet samochód z kluczykiem się nie świeci. W listopadzie wymieniłem przepływomierz na oryginał Siemensa używany , brak poprawy . To wyczyściłem przepustnicę , jak dla mnie to była całkiem ok kanały drożne itd. zrobiłem adaptacje i eureka obroty na zimnym stabilne auto dostało powera ale poszarpywanie było nadal wyczuwalne . Mijają 3 miesiące i znów szarpanie wróciło po odpaleniu i teraz jestem w kropce wcześniej jeździłem 5 lat i nic nie wiedziałem o czyszczeniu przepustnicy także chyba to nie to , podejrzewam że pomogła adaptacja , a teraz coś nadal jest zrypane że przepustnica wróciła do starych ustawień - nadal brak błędów. Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.
- marcin06ge
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 maja 2015, 21:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zgierz
- Auto: Opel Zafira a
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Przepływomierz na gorącym silniku pokazuje mi na wolnych obrotach 9kg powietrza czy to on może być winowajcą?
Witam. Zafira A 1.8 Z18XE
Zaczęło trochę szarpać i nierówno chodzi na wolnych.
Błąd P0302 - Podsystem-Układ zapłonowy Cylinder 2 wykryte wypadanie zapłonu
oraz P0202 - Podsystem- Układ paliwowy i dolotowy (obwód wtryskiwaczy)
wymieniłem pierwsze wszystkie świece i nic nie dało , wyczyściłem przepustnicę i nic , wymieniłem cewkę i nic .
Myślę może wtryski więc zamieniłem miejscami i dalej wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Przewody wizualnie ok.
Czy pozostał sterownik do wymiany ???
Proszę używać opcji "szukaj".
Przeniosłem / Sebu$
Zaczęło trochę szarpać i nierówno chodzi na wolnych.
Błąd P0302 - Podsystem-Układ zapłonowy Cylinder 2 wykryte wypadanie zapłonu
oraz P0202 - Podsystem- Układ paliwowy i dolotowy (obwód wtryskiwaczy)
wymieniłem pierwsze wszystkie świece i nic nie dało , wyczyściłem przepustnicę i nic , wymieniłem cewkę i nic .
Myślę może wtryski więc zamieniłem miejscami i dalej wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Przewody wizualnie ok.
Czy pozostał sterownik do wymiany ???
Proszę używać opcji "szukaj".
Przeniosłem / Sebu$
Ostatnio zmieniony 22 lut 2020, 17:26 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Raczej we wiazce lub samej wtyczce wtruskiwacze, od tego bym zaczął
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Nie wiem czy dobrze sprawdzam przewody...
Robię tak:
Odpinam wtyczki od sterownika (1 i 2). We wtyczce 1 wyszukuję pin 61 drugiego cylindra. We wtyczce od wtrysku są dwa przewody i jeśli podłączę do brązowego i pinu 61 to żarówka świeci ale jak podłączę drugi przewód wtyczki wtrysku to już nie świeci. Tak jest też w innych wtyczkach wtrysków.
Czy dobrze to robię? Czy muszę jeden kabel podłączać bezpośrednio do gniazda w sterowniku ???
Robię tak:
Odpinam wtyczki od sterownika (1 i 2). We wtyczce 1 wyszukuję pin 61 drugiego cylindra. We wtyczce od wtrysku są dwa przewody i jeśli podłączę do brązowego i pinu 61 to żarówka świeci ale jak podłączę drugi przewód wtyczki wtrysku to już nie świeci. Tak jest też w innych wtyczkach wtrysków.
Czy dobrze to robię? Czy muszę jeden kabel podłączać bezpośrednio do gniazda w sterowniku ???
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 mar 2020, 11:26
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam wszystkich.
Może na forum ktoś mi pomoże bo już nie daje rady z ogarnięciem nierównej pracy silnika 1.8 125 KM PB +LPG, 2003 rok
Objawy:
- auto ciężko odpala jak jest zimny
- nie równo praca silnika
- z wydechu zapach nie przepalonego paliwa
- auto jedzie jakby straciło z 50 koni (od razu mówię że ostatnio odłączone LPG i jeździłem tylko na benzynie)
- pali sie check (uboga mieszanka paliwa)
Rzeczy które zostały już zrobione:
- wymieniona sonda lambda i skasowany błąd niestety nie pomogło bo po dniu czasu check powrócił (komputer widzi ciągle stary błąd ubogiej mieszanki paliwa)
- wymienione świece oraz cewka
Auto było u dwóch mechaników i jeden twierdzi że uwalona jest przepływomierz, natomiast drugi stwierdził że uszkodzony jest sterownik silnika. Dwie różne opinie.
Czy ktoś spotkał się już z takim przypadkiem bądź może ma jakieś sugestie ?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
-
Może na forum ktoś mi pomoże bo już nie daje rady z ogarnięciem nierównej pracy silnika 1.8 125 KM PB +LPG, 2003 rok
Objawy:
- auto ciężko odpala jak jest zimny
- nie równo praca silnika
- z wydechu zapach nie przepalonego paliwa
- auto jedzie jakby straciło z 50 koni (od razu mówię że ostatnio odłączone LPG i jeździłem tylko na benzynie)
- pali sie check (uboga mieszanka paliwa)
Rzeczy które zostały już zrobione:
- wymieniona sonda lambda i skasowany błąd niestety nie pomogło bo po dniu czasu check powrócił (komputer widzi ciągle stary błąd ubogiej mieszanki paliwa)
- wymienione świece oraz cewka
Auto było u dwóch mechaników i jeden twierdzi że uwalona jest przepływomierz, natomiast drugi stwierdził że uszkodzony jest sterownik silnika. Dwie różne opinie.
Czy ktoś spotkał się już z takim przypadkiem bądź może ma jakieś sugestie ?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
-
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Przepływomierz możesz sprawdzić po przez chwilowe jego odłączenie.
Jeśli się poprawi praca silnika, no to masz winnego.
Jeśli się poprawi praca silnika, no to masz winnego.
Oczywiście!
Witam,
Mam Opla Zafirę A 1.8 benzyna + LPG, 2003r, Z18XE.
Silnik rozgrzany, komp podpięty. Na biegu jałowym obserwuję nastepujące "zjawisko":
- obroty ~800, temp. powietrza dolotowego -40*C, temp. pow.dolotowego 5V
- po jakimś czasie: obroty ~1000, temp powietrza dolotowego +28*C, temp. pow. dolotowego 1.65V
i tak na zmianę.
Komputer pokazuje błąd:
Mam Opla Zafirę A 1.8 benzyna + LPG, 2003r, Z18XE.
Silnik rozgrzany, komp podpięty. Na biegu jałowym obserwuję nastepujące "zjawisko":
- obroty ~800, temp. powietrza dolotowego -40*C, temp. pow.dolotowego 5V
- po jakimś czasie: obroty ~1000, temp powietrza dolotowego +28*C, temp. pow. dolotowego 1.65V
i tak na zmianę.
Komputer pokazuje błąd:
Gdzie w tym aucie znajduje się czujnik powietrza dolotowego? W przepływomierzu?P0110 - Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejecie
(01) - Obecny
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jest błąd nie kasowalny czyli sonda albo założony zamiennik albo kabelki lub wtyczka ma problem z kontaktem.Pytanie ile masz sond jak dwie to może sonda za katalizatorem jest walnięta sonda jest diagnostyczna pilnuje stanu katalizatora lub sam katalizator już zdechł.KostekKnz pisze: ↑15 mar 2020, 11:45
Rzeczy które zostały już zrobione:
- wymieniona sonda lambda i skasowany błąd niestety nie pomogło bo po dniu czasu check powrócił (komputer widzi ciągle stary błąd ubogiej mieszanki paliwa)
Auto było u dwóch mechaników i jeden twierdzi że uwalona jest przepływomierz, natomiast drugi stwierdził że uszkodzony jest sterownik silnika.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 19:48 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.