Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa
Moderator: Sebu$
Witam.
Mam małe wyrzuty sumienia gdyż podejrzewał iż zarżnąłem pompę paliwową. Ale może się mylę, poradźcie. Dzisiaj przyjechałem do Warszawy w związku z kampania wrześniową i zaparkowałem pod szkołą lekko pod górkę. Zaznaczam że paliła mi się rezerwa benzynki od pewnego czasu. Szczerze mówiąc miałem dzisiaj zalać. Po dwóch godzinkach pora ruszać, ale zonk. Rozrusznik kręci ale efektu brak. Silnik zdążył wystygnąć więc nie dało rady odpalić z LPG. Zakręciłem jakieś 3-4 razy i stwierdziłem, że chyba skończyło mi się paliwo. Więc z buta do najbliższego CPN-u przy okazji musiałem zakupić karnisterek. Wróciłem zalałem piątkę i kolejnych 5-6 prób. Niestety nic nie dało. No więc za telefon i szykuje się holowanko. Przy okazji holowania próbowałem odpalić z tzw. popychu, jednak też nie udało się odpalić. Po dotarciu do domu podłączyłem Zofię pod kompa i dostałem taki rezultat błędów
Łączna ilość kodów błędów: 4
P0201 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 1
(02) - Sporadyczny
P0203 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 3
(02) - Sporadyczny
P0204 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 4
(02) - Sporadyczny
P0202 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 2
(02) - Sporadyczny
Co Wy na to Szanowni forumowicze i klubowicze sądzicie zarżnąłem pompę czy to jednak inny powód. Na forum kody tych błędów są opisane w ten sposób
0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1
0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
Przy przekręcaniu kluczyków w pozycję na zapłon nie słyszę pracy pompy, a podczas kręcenia przy odpowietrzniku nie podaje paliwa, czyli nie idzie na wtryski
Mam małe wyrzuty sumienia gdyż podejrzewał iż zarżnąłem pompę paliwową. Ale może się mylę, poradźcie. Dzisiaj przyjechałem do Warszawy w związku z kampania wrześniową i zaparkowałem pod szkołą lekko pod górkę. Zaznaczam że paliła mi się rezerwa benzynki od pewnego czasu. Szczerze mówiąc miałem dzisiaj zalać. Po dwóch godzinkach pora ruszać, ale zonk. Rozrusznik kręci ale efektu brak. Silnik zdążył wystygnąć więc nie dało rady odpalić z LPG. Zakręciłem jakieś 3-4 razy i stwierdziłem, że chyba skończyło mi się paliwo. Więc z buta do najbliższego CPN-u przy okazji musiałem zakupić karnisterek. Wróciłem zalałem piątkę i kolejnych 5-6 prób. Niestety nic nie dało. No więc za telefon i szykuje się holowanko. Przy okazji holowania próbowałem odpalić z tzw. popychu, jednak też nie udało się odpalić. Po dotarciu do domu podłączyłem Zofię pod kompa i dostałem taki rezultat błędów
Łączna ilość kodów błędów: 4
P0201 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 1
(02) - Sporadyczny
P0203 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 3
(02) - Sporadyczny
P0204 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 4
(02) - Sporadyczny
P0202 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 2
(02) - Sporadyczny
Co Wy na to Szanowni forumowicze i klubowicze sądzicie zarżnąłem pompę czy to jednak inny powód. Na forum kody tych błędów są opisane w ten sposób
0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1
0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
Przy przekręcaniu kluczyków w pozycję na zapłon nie słyszę pracy pompy, a podczas kręcenia przy odpowietrzniku nie podaje paliwa, czyli nie idzie na wtryski
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
W benzynienie da się podłączyc pod sama pompę bo u nas jest to taka mała elektryczna pompka w zbiorniku.
A nie masz tzw awaryjnego rozruchu na samym LPG. U mnie nawet przy takich temp. jak teraz to mogę odpalic na samym gazie - wtedy można by weliminowac kilka elementów.
Ale jak piszesz że nie słychac pompy to niestety obstawiam że niestety się poprostu zatarła, ale tak dla upewnienia to jesli masz mozliwośc to albo zdejm(odkręc) przewód paliwowy dochodzący do listwy wtryskowej i przekręc zapłon jeśli paliwo bedzie leciało(powinno dosyc obficie) to pompa chodzi jak nie to niestety..
Mozna jeszcze próbowac zdejmowac przewód paliwowy przy filtrze paliwa i ta sama procedura
A nie masz tzw awaryjnego rozruchu na samym LPG. U mnie nawet przy takich temp. jak teraz to mogę odpalic na samym gazie - wtedy można by weliminowac kilka elementów.
Ale jak piszesz że nie słychac pompy to niestety obstawiam że niestety się poprostu zatarła, ale tak dla upewnienia to jesli masz mozliwośc to albo zdejm(odkręc) przewód paliwowy dochodzący do listwy wtryskowej i przekręc zapłon jeśli paliwo bedzie leciało(powinno dosyc obficie) to pompa chodzi jak nie to niestety..
Mozna jeszcze próbowac zdejmowac przewód paliwowy przy filtrze paliwa i ta sama procedura
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
No to niestety panowie wersje z takim przełącznikiem nie mają awaryjnego rozruchu, mozna by próbowac metodą na "czajnik"-czyli gotujemy wodę w czajniku(najlepiej jak najwięcej) z tak przygotowana cieczą wycieczka do auta polewamy reduktor i krecimy- jesli nie jest z byt duża zwłoka czasowa to może się udac..
spróbuj takiej kombinacji a powinna odpalicdariusz.siuchta pisze:mam identyczny przełącznik instalację BRC
jesli masz taki jak jacek2308, przelacznik gaz bezyna wlaczasz zaplon kontrolka od gazu miga,kilka razy przelaczasz go na benzyne i gaz az sie zapali konntrolka na stale na gazie i odpalasz odrazu na gazie o ile masz zaprogramowany sterownik na odpalanie awaryjne.
pompa wam się zapowietrza w miejsuc na dole przypopie idzie metalowy przewód a zaraz w popie jest sruba na torxa m6 z podkładką na na kształt strzałki na postoju jak samochód rozgrzany to cieknie wtedy a w czasie jazdy oring jest dopychany ciśnieniem z popy też jak z górki zostawisz auto to nieraz ropa napiera na ten oring zaobserwój zostaw auto raz tak i raz tak .