Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#106 Post autor: MieHor »

I tak i nie - zależy od tego w jakiej pozycji pozostał podczas wyłączenia zapłonu, miałem swego czasu problem z EGR, po prostu zacinał się mechanicznie, w czasie jazdy auto traciło moc i nie można było go rozbujać, natomiast z rozruchem nie było żadnych problemów, po wymianie na nowy - samochód śmiga jak nowo narodzony.

kicaj

#107 Post autor: kicaj »

tak ma

Qrczak2

#108 Post autor: Qrczak2 »

Witam Was ! mam taki problem z zaworem egr " Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR P-0400 "
chcialbym waszej pomocy jak to naprawic ! pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2010, 18:53 przez Qrczak2, łącznie zmieniany 1 raz.

sQcha

#109 Post autor: sQcha »

Przeczyść preparatem typu KONTAKT - u mnie pomogło.
Jeśli nadal będą problemy, to niestety wymiana zaworu.

Qrczak2

#110 Post autor: Qrczak2 »

a muszę go wyciągać ? już kiedyś chciałem i nie szło tak się zapiekł ! jak go mam wyciągnąć ?

sQcha

#111 Post autor: sQcha »

Żeby przeczyścić styki nie musisz go wyciągać, wystarczy odłączyć wtyczkę i psiknąć na styki we wtyczce i gnieździe. Kwestia też, który egr szwankuje, bo są trzy takie same zawory. Mi szwankował ten za filtrem powietrza, w lewej górnej części komory silnika.

Qrczak2

#112 Post autor: Qrczak2 »

tam jest jest jakis egr ? wiem ze tam jest czujnik podcisnienia turbosprezarki, czyli ten moj blad jest spowodowany brudnymi stykami ?

sQcha

#113 Post autor: sQcha »

Mi wywalało taki błąd, bo nie było sygnału z zaworu, wymieniłem ten zawór, ale ciekawość zwyciężyła i założyłem go jeszcze raz po przeczyszczeniu styków i usterka zniknęła. Jednak zawory EGR często padają i trzeba się z tym liczyć.

Zerknij TU ile ten sam zawór ma zastosowań. Stosuje się go jako EGR, jak czujnik ciśnienia doładowania itd...

A TU masz inny oryginalny zawór GM, którym można zastąpić ten który ci szwankuje.

Qrczak2

#114 Post autor: Qrczak2 »

dzięki spróbuje wyczyścić te wszystkie wtyczki i zobaczę jaki będzie efekt, ja tez ten czujnik wymieniałem już !



//scalone// - proszę edytować posty, a nie pisać jeden pod drugim



Jeśli ktoś ma jeszcze doświadczenie w takim temacie proszę o podpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2010, 19:34 przez Qrczak2, łącznie zmieniany 1 raz.

Qrczak2

#115 Post autor: Qrczak2 »

A wiec tak jak mowiles, wyczyscilem kontaktem wszystkie kostki wszystkich czujnikow widocznych i bylo dobrze przez 5 min. nie wiem co dalej, pomozcie koledzy !

Freshh

#116 Post autor: Freshh »

Wg mnie EGR do wymiany. Nie wiem czy jest jeszcze możliwość - może się zapchał czymś i trzeba jego samego przeczyścić?

gwizdenson

#117 Post autor: gwizdenson »

O czym piszecie zawór EGR czyli recyrkulacji spalin jest tylko jeden.Te ,o których mówicie są zaworkami podciśnieniowymi.Qurczak wbij w wyszukiwarkę -zawór EGR- a dowiesz się wszystkiego

Qrczak2

#118 Post autor: Qrczak2 »

Dzieki bardzo koledzy za porady, sciagnalem plastik z boku na EGR-e i przesmarowalem narazie okey ! po drodze wyskoczyl mi jescze blad "brak cisnienia sensora biobarometrycznego " czemu ? moze macie z tym tez doswiadczenie ?

darkp1

#119 Post autor: darkp1 »

Chyba chodzi o przepływomierz, z tego co dobrze kojarzę.

gwizdenson

#120 Post autor: gwizdenson »

Taki błąd wyskakuje,ale przeważnie jest to dalej związane z EGR a nie z przepływką.Kiedyś wymieniłem dwie przepływki a błąd powracał.Dopiero jak dobrze popracowałem nad EGR-em,żeby pracował luźniutko bez żadnych zacięć to błędy poznikały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”