Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1111 Post autor: KAMUI »

Czy doświetlanie zakrętów działa też na postoju?
Chciałem sprawdzić jak to działa ale po wyjściu z auta halogeny nie świecą, mimo, że kontrolka kierunkowskazu informuje, że powinny świecić.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1112 Post autor: LWPM »

ustawiłeś sobie na doświetlanie kontrolkę... wiec świeci się kontrolka :)
nic tam zapewne nie jest napisane o halogenach... prawda?

jeśli chcesz doświetlanie halogenami, to ustaw halogeny na doświetlanie
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 09:18 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1113 Post autor: KAMUI »

:oops: Tak to jest jak człowiek ucieszy się z nowych funkcji w module i racjonalne myślenie ucieka w las.

tina1972

#1114 Post autor: tina1972 »

marcinsu pisze: 21 maja 2018, 22:47 Z tego co pamiętam 48 i 49 to piny halogenów, jeden z nich jest pusty. Siedziałem trochę nad tymi schematami i jednym miejscu się zgubiłem.
Nie wiem czy możliwe jest rozdzielenie, chyba że bezpośrednio z Twojego modułu.

Ostatnio znalazłem fajne moduły przekaźników z optoizolacją -> http://allegro.pl/modul-1-przekaznika-1 ... 60672.html
Myślę właśnie aby z czegoś takiego skorzystać do sterowania szybami (z LED+ LED-).
Poczytałem trochę o tych przekaźnikach i jesli sterowanie Łukaszowi by odpowiadało, to można użyć do doświetlania zakrętów w astrze i zafirze podobnego przekaźnika, ale 2 kanałowego z allegro, koszt ok. 8 zł za cały moduł
moduł.jpg
. Na "szybko" narysowałem jakbym to ja widział, i może taka przeróbka instalacji okaże się ekonomicznie opłacalna a efekt zadawalający.

Przekaźniki wykorzystywane w tym module mają 3 styki i mogą pracować w dwóch trybach tj. zwarcia w stanie spoczynku lub przerwy w fazie pracy.
Proponuję wybrać wybrać tryb zwarcia w trybie spoczynku. Co to nam da ?

1. gdy chcemy użyć halogenów przy złej pogodzie, to komputer sterujący samochodu bez przeszkód włączy jednocześnie obydwa halogeny, zaś sam przekaźnik nie będzie pobierał prądu.
schemat.jpg
2. Gdybyśmy chcieli jednak doświetlać zakręty, np. prawy zakręt, wtedy moduł Łukasza włączyłby jednocześnie dwa halogeny jako standardowa akcja, ALE, jednocześnie dzięki dodatkowemu sterowaniu z modułu komfortu włączyłby przekaźnik lewego halogenu wyłączając lewą lampę na czas skrętu w prawo. W przypadku skrętu w lewo akcja włączy obydwa halogeny , a dodatkowe sterowanie z modułu Łukasza wyłączy prawy halogen.

3. montaż sprowadza się do wpięcia modułu szeregowo w wiązkę halogenów i doprowadzenia sygnałów sterujących z modułu komfortu do modułu przekaźników.

Wszystko zależy od możliwości wysterowania przekaźników przez moduł Komfortu.

poniżej link do allegro , gdzie jest opisany ten moduł przekaźników,

http://allegro.pl/pl-modul-przekaznika- ... 36215.html
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 18:59 przez tina1972, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
griszka
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1115 Post autor: griszka »

tina1972 pisze: 23 maja 2018, 18:28
Poczytałem trochę o tych przekaźnikach i jesli sterowanie Łukaszowi by odpowiadało, (ciach...)

http://allegro.pl/pl-modul-przekaznika- ... 36215.html
Myślę, że to bardzo dobry pomysł - powinien się sprawdzić.
Dodatkowo potrzebny byłby jeszcze zasilacz 5V (wymagany do zasilenia modułu przekaźników), ale to już niewielki problem.
Ja byłbym zainteresowany.

Łukasz.
Czy DDS już skończone? Przetestowane?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1116 Post autor: LWPM »

tina1972 pisze:Poczytałem trochę o tych przekaźnikach i jesli sterowanie Łukaszowi by odpowiadało, to można użyć do doświetlania zakrętów w astrze i zafirze podobnego przekaźnika, ale 2 kanałowego z allegro, koszt ok. 8 zł za cały moduł
fakt... tyle by wystarczyło. Dwoma przekaźnikami myślę, ze uda się bezpośrednio sterować. Trochę dużo ten przekaźnik prądu wymaga (ponad 4mA) - to tak trohce pod limit obciążenia MCU.

Myślałem jednak o czymś innym. Układzik podłączony pod CAN, których będzie sterował dwoma halogenami. Zyskamy możliwość płynnego wygaszania/włączania halogenów, możliwość używania jako świateł dziennych np z mocą 30%... no ale to na pewno nie będzie 8zł :)

Co do DDS... ciągle nie wiem jak wyświetlać wyniki, ale jest szansa, że w weekend coś się dowiem więcej na temat wykorzystania zakładki Opony w wyświetlaczu :)
Ostatnio zmieniony 25 maja 2018, 08:40 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1117 Post autor: barek16 »

Niestety u mnie powrót do ostatnio wyświetlanego menu po zakończeniu parkowania nadal nie działa. Ustawiłem automatyczne włączanie PAS poniżej 20km/h- już wiem że to wyłączę bo pikanie na każdej krzyżówce jest irytujące. Natomiast bez znaczenia czy PAS załącza się od prędkości, guzikiem P czy po wsteczny zawsze po wyłączeniu wraca do menu UHP.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#1118 Post autor: LWPM »

u mnie to działa poprawnie. spróbuj może z włączoną opcją samochód posiada UHP

tina1972

#1119 Post autor: tina1972 »

barek16 pisze: 25 maja 2018, 11:48 Niestety u mnie powrót do ostatnio wyświetlanego menu po zakończeniu parkowania nadal nie działa. Ustawiłem automatyczne włączanie PAS poniżej 20km/h- już wiem że to wyłączę bo pikanie na każdej krzyżówce jest irytujące. Natomiast bez znaczenia czy PAS załącza się od prędkości, guzikiem P czy po wsteczny zawsze po wyłączeniu wraca do menu UHP.
W mojej zafirce b mam czujniki z przodu i z tyłu. Gdy włączam wsteczny bieg ale przed samochodem nie ma przeszkód to włącza się grafika informująca o odległościach do przeszkody i jest wszystko w porządku. Po wyłączeniu wstecznego powraca do poprzedniego ekranu. Inaczej sprawa wygląda jak po włączeniu samochód wykryje przeszkodę z przodu. W takiej sytuacji muszę ręcznie wyłączyć poprzez przycisk na kokpicie, wtedy po chwili wraca poprzedni ekran.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z efektów pracy Łukasza............ Świetna robota :witam:

Dodano po 12 minutach 12 sekundach:
LWPM pisze: 25 maja 2018, 08:40
Myślałem jednak o czymś innym. Układzik podłączony pod CAN, których będzie sterował dwoma halogenami. Zyskamy możliwość płynnego wygaszania/włączania halogenów, możliwość używania jako świateł dziennych np z mocą 30%... no ale to na pewno nie będzie 8zł :)
Łukasz, może faktycznie warto zainwestować w sterownik, /może wielokanałowy/ który będzie można kontrolować za pomocą CANBUS, wtedy otwierają się już wielkie możliwości sterowania zupełnie nowymi gadżetami w samochodzie. Niestety ten obszar informatyki jest mi obcy.

ksz999
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 31 maja 2017, 08:34
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Vectra C 1.9 CDTI
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1120 Post autor: ksz999 »

testował ktos wersje 0.2x8 w vectrze, nie działa domykanie szyb po zamknieciu auta, tzn dziala polowicznie bo domykaja sie tylko tylne szyby, przednie stoja w miejscu

nakajima
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 01 lis 2016, 18:39
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań
Auto: Astra
Model: H
Oznaczenie silnika: Z16XER

#1121 Post autor: nakajima »

ksz999 pisze: 25 maja 2018, 16:28 testował ktos wersje 0.2x8 w vectrze, nie działa domykanie szyb po zamknieciu auta, tzn dziala polowicznie bo domykaja sie tylko tylne szyby, przednie stoja w miejscu
Zaprogramuj szyby.

ksz999
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 31 maja 2017, 08:34
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Opel Vectra C 1.9 CDTI
Model: VC
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1122 Post autor: ksz999 »

nakajima pisze: 25 maja 2018, 17:17 Zaprogramuj szyby.
jesli chodzi Ci o domykanie i zamykanie szyb po dluzszym wcisnieciu przycisku to sa zaprogramowane

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1123 Post autor: barek16 »

LWPM pisze: 25 maja 2018, 12:03 u mnie to działa poprawnie. spróbuj może z włączoną opcją samochód posiada UHP
Niestety bez zmian. Teraz to działa nawet gorzej niż na 0.2x7 bo po wyżuceniu wstecznego PAS się sam nie zamyka po chwili. Zauważyłem też że jeśli po wyłączeniu wstecznego i kliknięciu pokrętłem "Main" aby wyjść z PAS, ekran wychodzi do UHP i od razu sam wraca do PAS, na 0.2x7 tak nie było. Mogłem wyjść z PAS przez guzik P lub przez Main.

froniu1
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
Imię: Patryk
Auto: Opel Vectra C
Model: VC
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#1124 Post autor: froniu1 »

LWPM pisze: 25 maja 2018, 08:40
tina1972 pisze:Poczytałem trochę o tych przekaźnikach i jesli sterowanie Łukaszowi by odpowiadało, to można użyć do doświetlania zakrętów w astrze i zafirze podobnego przekaźnika, ale 2 kanałowego z allegro, koszt ok. 8 zł za cały moduł
fakt... tyle by wystarczyło. Dwoma przekaźnikami myślę, ze uda się bezpośrednio sterować. Trochę dużo ten przekaźnik prądu wymaga (ponad 4mA) - to tak trohce pod limit obciążenia MCU.

Myślałem jednak o czymś innym. Układzik podłączony pod CAN, których będzie sterował dwoma halogenami. Zyskamy możliwość płynnego wygaszania/włączania halogenów, możliwość używania jako świateł dziennych np z mocą 30%... no ale to na pewno nie będzie 8zł :)

Co do DDS... ciągle nie wiem jak wyświetlać wyniki, ale jest szansa, że w weekend coś się dowiem więcej na temat wykorzystania zakładki Opony w wyświetlaczu :)
Jutro sie podlacze ;)

Dodano po 3 minutach 45 sekundach:
ksz999 pisze: 25 maja 2018, 16:28 testował ktos wersje 0.2x8 w vectrze, nie działa domykanie szyb po zamknieciu auta, tzn dziala polowicznie bo domykaja sie tylko tylne szyby, przednie stoja w miejscu
No nie dziala. Trzeba znalesc inny sposob na to.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#1125 Post autor: barek16 »

barek16 pisze: 25 maja 2018, 23:05
LWPM pisze: 25 maja 2018, 12:03 u mnie to działa poprawnie. spróbuj może z włączoną opcją samochód posiada UHP
Niestety bez zmian. Teraz to działa nawet gorzej niż na 0.2x7 bo po wyżuceniu wstecznego PAS się sam nie zamyka po chwili. Zauważyłem też że jeśli po wyłączeniu wstecznego i kliknięciu pokrętłem "Main" aby wyjść z PAS, ekran wychodzi do UHP i od razu sam wraca do PAS, na 0.2x7 tak nie było. Mogłem wyjść z PAS przez guzik P lub przez Main.
Wczoraj z opcją "samochód posiada UHP" sprawdziłem tylko w garażu i nie działało bo jak pisałem moduł teraz sam nie wychodzi z PAS po wyrzuceniu wstecznego. Za to dziś w drodze do pracy Eureka ! Dziala :piwo: tzn jeśli PAS wyłączy się automatycznie po jakiejś tam prędkości to wtedy ekran wróci do poprzedniego menu. Nie działa niestety wyjście z PAS przez Main ani Return oraz sam PAS po włączeniu dość długo pokazuje oczekiwanie na czujniki zanim zacznie wyświetlać odległości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”