Moduł komfortu do Zafiry B
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czy doświetlanie zakrętów działa też na postoju?
Chciałem sprawdzić jak to działa ale po wyjściu z auta halogeny nie świecą, mimo, że kontrolka kierunkowskazu informuje, że powinny świecić.
Chciałem sprawdzić jak to działa ale po wyjściu z auta halogeny nie świecą, mimo, że kontrolka kierunkowskazu informuje, że powinny świecić.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
ustawiłeś sobie na doświetlanie kontrolkę... wiec świeci się kontrolka
nic tam zapewne nie jest napisane o halogenach... prawda?
jeśli chcesz doświetlanie halogenami, to ustaw halogeny na doświetlanie
nic tam zapewne nie jest napisane o halogenach... prawda?
jeśli chcesz doświetlanie halogenami, to ustaw halogeny na doświetlanie
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 09:18 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.
Poczytałem trochę o tych przekaźnikach i jesli sterowanie Łukaszowi by odpowiadało, to można użyć do doświetlania zakrętów w astrze i zafirze podobnego przekaźnika, ale 2 kanałowego z allegro, koszt ok. 8 zł za cały moduł . Na "szybko" narysowałem jakbym to ja widział, i może taka przeróbka instalacji okaże się ekonomicznie opłacalna a efekt zadawalający.marcinsu pisze: ↑21 maja 2018, 22:47 Z tego co pamiętam 48 i 49 to piny halogenów, jeden z nich jest pusty. Siedziałem trochę nad tymi schematami i jednym miejscu się zgubiłem.
Nie wiem czy możliwe jest rozdzielenie, chyba że bezpośrednio z Twojego modułu.
Ostatnio znalazłem fajne moduły przekaźników z optoizolacją -> http://allegro.pl/modul-1-przekaznika-1 ... 60672.html
Myślę właśnie aby z czegoś takiego skorzystać do sterowania szybami (z LED+ LED-).
Przekaźniki wykorzystywane w tym module mają 3 styki i mogą pracować w dwóch trybach tj. zwarcia w stanie spoczynku lub przerwy w fazie pracy.
Proponuję wybrać wybrać tryb zwarcia w trybie spoczynku. Co to nam da ?
1. gdy chcemy użyć halogenów przy złej pogodzie, to komputer sterujący samochodu bez przeszkód włączy jednocześnie obydwa halogeny, zaś sam przekaźnik nie będzie pobierał prądu. 2. Gdybyśmy chcieli jednak doświetlać zakręty, np. prawy zakręt, wtedy moduł Łukasza włączyłby jednocześnie dwa halogeny jako standardowa akcja, ALE, jednocześnie dzięki dodatkowemu sterowaniu z modułu komfortu włączyłby przekaźnik lewego halogenu wyłączając lewą lampę na czas skrętu w prawo. W przypadku skrętu w lewo akcja włączy obydwa halogeny , a dodatkowe sterowanie z modułu Łukasza wyłączy prawy halogen.
3. montaż sprowadza się do wpięcia modułu szeregowo w wiązkę halogenów i doprowadzenia sygnałów sterujących z modułu komfortu do modułu przekaźników.
Wszystko zależy od możliwości wysterowania przekaźników przez moduł Komfortu.
poniżej link do allegro , gdzie jest opisany ten moduł przekaźników,
http://allegro.pl/pl-modul-przekaznika- ... 36215.html
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 18:59 przez tina1972, łącznie zmieniany 2 razy.
- griszka
- Debiutant
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 sie 2014, 08:16
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI automat
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Myślę, że to bardzo dobry pomysł - powinien się sprawdzić.tina1972 pisze: ↑23 maja 2018, 18:28
Poczytałem trochę o tych przekaźnikach i jesli sterowanie Łukaszowi by odpowiadało, (ciach...)
http://allegro.pl/pl-modul-przekaznika- ... 36215.html
Dodatkowo potrzebny byłby jeszcze zasilacz 5V (wymagany do zasilenia modułu przekaźników), ale to już niewielki problem.
Ja byłbym zainteresowany.
Łukasz.
Czy DDS już skończone? Przetestowane?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
fakt... tyle by wystarczyło. Dwoma przekaźnikami myślę, ze uda się bezpośrednio sterować. Trochę dużo ten przekaźnik prądu wymaga (ponad 4mA) - to tak trohce pod limit obciążenia MCU.tina1972 pisze:Poczytałem trochę o tych przekaźnikach i jesli sterowanie Łukaszowi by odpowiadało, to można użyć do doświetlania zakrętów w astrze i zafirze podobnego przekaźnika, ale 2 kanałowego z allegro, koszt ok. 8 zł za cały moduł
Myślałem jednak o czymś innym. Układzik podłączony pod CAN, których będzie sterował dwoma halogenami. Zyskamy możliwość płynnego wygaszania/włączania halogenów, możliwość używania jako świateł dziennych np z mocą 30%... no ale to na pewno nie będzie 8zł
Co do DDS... ciągle nie wiem jak wyświetlać wyniki, ale jest szansa, że w weekend coś się dowiem więcej na temat wykorzystania zakładki Opony w wyświetlaczu
Ostatnio zmieniony 25 maja 2018, 08:40 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Niestety u mnie powrót do ostatnio wyświetlanego menu po zakończeniu parkowania nadal nie działa. Ustawiłem automatyczne włączanie PAS poniżej 20km/h- już wiem że to wyłączę bo pikanie na każdej krzyżówce jest irytujące. Natomiast bez znaczenia czy PAS załącza się od prędkości, guzikiem P czy po wsteczny zawsze po wyłączeniu wraca do menu UHP.
W mojej zafirce b mam czujniki z przodu i z tyłu. Gdy włączam wsteczny bieg ale przed samochodem nie ma przeszkód to włącza się grafika informująca o odległościach do przeszkody i jest wszystko w porządku. Po wyłączeniu wstecznego powraca do poprzedniego ekranu. Inaczej sprawa wygląda jak po włączeniu samochód wykryje przeszkodę z przodu. W takiej sytuacji muszę ręcznie wyłączyć poprzez przycisk na kokpicie, wtedy po chwili wraca poprzedni ekran.barek16 pisze: ↑25 maja 2018, 11:48 Niestety u mnie powrót do ostatnio wyświetlanego menu po zakończeniu parkowania nadal nie działa. Ustawiłem automatyczne włączanie PAS poniżej 20km/h- już wiem że to wyłączę bo pikanie na każdej krzyżówce jest irytujące. Natomiast bez znaczenia czy PAS załącza się od prędkości, guzikiem P czy po wsteczny zawsze po wyłączeniu wraca do menu UHP.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z efektów pracy Łukasza............ Świetna robota
Dodano po 12 minutach 12 sekundach:
Łukasz, może faktycznie warto zainwestować w sterownik, /może wielokanałowy/ który będzie można kontrolować za pomocą CANBUS, wtedy otwierają się już wielkie możliwości sterowania zupełnie nowymi gadżetami w samochodzie. Niestety ten obszar informatyki jest mi obcy.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 maja 2017, 08:34
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Vectra C 1.9 CDTI
- Model: VC
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
testował ktos wersje 0.2x8 w vectrze, nie działa domykanie szyb po zamknieciu auta, tzn dziala polowicznie bo domykaja sie tylko tylne szyby, przednie stoja w miejscu
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Niestety bez zmian. Teraz to działa nawet gorzej niż na 0.2x7 bo po wyżuceniu wstecznego PAS się sam nie zamyka po chwili. Zauważyłem też że jeśli po wyłączeniu wstecznego i kliknięciu pokrętłem "Main" aby wyjść z PAS, ekran wychodzi do UHP i od razu sam wraca do PAS, na 0.2x7 tak nie było. Mogłem wyjść z PAS przez guzik P lub przez Main.
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 10:05
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Vectra C
- Model: VC
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jutro sie podlaczeLWPM pisze: ↑25 maja 2018, 08:40fakt... tyle by wystarczyło. Dwoma przekaźnikami myślę, ze uda się bezpośrednio sterować. Trochę dużo ten przekaźnik prądu wymaga (ponad 4mA) - to tak trohce pod limit obciążenia MCU.tina1972 pisze:Poczytałem trochę o tych przekaźnikach i jesli sterowanie Łukaszowi by odpowiadało, to można użyć do doświetlania zakrętów w astrze i zafirze podobnego przekaźnika, ale 2 kanałowego z allegro, koszt ok. 8 zł za cały moduł
Myślałem jednak o czymś innym. Układzik podłączony pod CAN, których będzie sterował dwoma halogenami. Zyskamy możliwość płynnego wygaszania/włączania halogenów, możliwość używania jako świateł dziennych np z mocą 30%... no ale to na pewno nie będzie 8zł
Co do DDS... ciągle nie wiem jak wyświetlać wyniki, ale jest szansa, że w weekend coś się dowiem więcej na temat wykorzystania zakładki Opony w wyświetlaczu
Dodano po 3 minutach 45 sekundach:
No nie dziala. Trzeba znalesc inny sposob na to.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Wczoraj z opcją "samochód posiada UHP" sprawdziłem tylko w garażu i nie działało bo jak pisałem moduł teraz sam nie wychodzi z PAS po wyrzuceniu wstecznego. Za to dziś w drodze do pracy Eureka ! Dziala tzn jeśli PAS wyłączy się automatycznie po jakiejś tam prędkości to wtedy ekran wróci do poprzedniego menu. Nie działa niestety wyjście z PAS przez Main ani Return oraz sam PAS po włączeniu dość długo pokazuje oczekiwanie na czujniki zanim zacznie wyświetlać odległości.barek16 pisze: ↑25 maja 2018, 23:05Niestety bez zmian. Teraz to działa nawet gorzej niż na 0.2x7 bo po wyżuceniu wstecznego PAS się sam nie zamyka po chwili. Zauważyłem też że jeśli po wyłączeniu wstecznego i kliknięciu pokrętłem "Main" aby wyjść z PAS, ekran wychodzi do UHP i od razu sam wraca do PAS, na 0.2x7 tak nie było. Mogłem wyjść z PAS przez guzik P lub przez Main.