[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
chmiel

#121 Post autor: chmiel »

Pojeździłem trochę i błąd przestał się zapalać może dlatego , że zrobiło się trochę chłodniej. Sprawdziłem działanie tego zaworu i działa bez przycinania się odbija do końca a całość chodzi lekko , porównałem go z tym z filmu na youtube (tego pierwszego oczywiście) działa tak samo . Nie wykasowywałem błędu a teraz zobaczyłem że kiedy włączam stacyjkę to samochodzik z kluczykiem znika razem z innymi kontrolkami , wczesniej znikał dopiero po odpaleniu samochodu . Wnioskuję że błąd sam się wykasował . W astrze też tak miałem , że sama się naprawiała normalnie genialne są te OPLE

[ Dodano: Nie Paź 02, 2011 09:06 ]
Witam ponownie. Niestety błąd egr zaczął się pojawiać i tylko na wolnych obrotach . Dodzwoniłem się do mechanika w m. Ksawerów i powiedział żeby przysłać to w tym samym dniu odeślą . Z racji że mam blisko to pojadę tam. Koszty będą większe ale auto tylko jeden dzień będzie niedostępne a w przypadku kuriera pewnie ze trzy dni minimum.

[ Dodano: Nie Paź 02, 2011 18:07 ]
Nie darowałem sobie i postanowiłem się przyjrzeć dokładnie. Potrzebuję pilnie pomocy ponieważ jutro jadę do mechesa a chyba ustaliłem przyczynę zawieszania się zaworu. Mianowicie kiedy odpalę samochód to kowadełko idzie do góry i przy dodawaniu gazu pracuje czyli wyciąga tłoczek i go chowa (Kiedy dalej będę kontynuował jazdę to żaden błąd się nie pokaże). Następnie potrzymałem go na wolnych obrotach i po pewnym czasie około minuty kowadełko opadło i zapalił się check. Egr przestał reagować na gaz i nie podniósł się. Zauważyłem , że ciśnienie w układzie chłodenia jest bardzo duże. Zmieniłem korek na nowy i ciśnienie przestało się robić duże . Od tego momentu przestał zpalać się check, tzn po około minucie kowadełko opadało i po dodaniu gazu wysuwał się tłoczek i chował. Ponownie zmieniłem korek na ten stary porobiłem kilka przygazówek , żeby wywołać ciśnienie i sytuacja sie powtórzyła czyli wyświetlił się błąd. I teraz pytanie co ma wspólnego ciśnienie w układzie chłodenia do EGR-u? Wiem że go studzi ale żeby wywoływało takie błędy , a może to zbieg okoliczności?

maniuni

#122 Post autor: maniuni »

Koledzy macie może jakieś namiary na jakiś warsztat co by sie na tych zaworach znał ale w woj lubelskim?Będę niedługo chyba potrzebował regeneracji (nowy za drogi)EGR .Jestem w takiej sytuacji ze samochód jest mi potrzebny codziennie i wysyłka do regeneracji i czekanie tydzień albo dłużej nie wchodzi w rachube.Może być też świętokrzyskie ,mazowieckie , max jakieś 100km od Puław

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#123 Post autor: Harry200 »

Ja też samochód potrzebowałem codziennie i u siebie na czas naprawy dorobiłem zaślepkę taką jak zawór EGR,zaślepiłem przewody wodne i jeździłem.Fakt ze samochód wszedł w tryb awaryjny ale dało się z tym jeździć po trasie i w mieście..

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#124 Post autor: Szuwarek »

maniuni - ale jak przez ten tydzień będziesz jeździł bez egr-a to si nic nie stanie - byleś miał blaszkę żeby ten otwór zaślepić na czas naprawy.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#125 Post autor: Harry200 »

W dieslu jak założy samą blaszkę to raczej ciężko będzie odpalić samochód ,trzeba włożyć w kolektor kawałek pręta średnicy i długości zaworu EGR..

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#126 Post autor: Jaymzarf »

Tak czytam posty związane z EGR i zdziwił mnie wczoraj post kol. chmiel, odnoszący się do ciśnienia w układzie chłodzenia. Jakiś czas temu pisałem o dziwnym błędzie w trakcie podjazdów który okazał się być P400 ale dopiero w trakcie jazdy z podłączonym skanerem OBD2. Zostawiłem to przygotowując się na wydatek (kolejny) zakupu nowego EGR'a a jak bład przestał się pojawiać - zapomniałem o tym. Teraz (może 2 miesiące od tamtych sytuacji) błąd się nie pojawia wcale. Zaciekawiony tym ciśnieniem, sprawdziłem u siebie poziom płynu - na zimnym silniku był zdecydowanie poniżej wskazania na zbiorniczku (mam przeciek przy termostacie) dolałem do wskaźnika i wybrałem się w drogę. I błąd się nie pojawił. Przypomniało mi się jednak, że jak odebrałem Zosię po naprawie pompy, w zbiorniku było za dużo płynu - może 1,5cm ponad wskazanie. Dolałem jeszcze więcej tego płynu i znów przejażdżka. I o dziwo, błąd EGR P400 się pojawił. Co ciekawe: jak tylko zapaliła się kontrolka z kluczykiem, zatrzymałem się i odkręciłem korek zbiorniczka (oczywiście powoli i przez szmatę), ciśnienie zeszło a kontrolka po chwili zgasła i błąd P400 zniknął z pamięci całkowicie. Znów rundka 10km i ta sama sytuacja. Dzisiaj rano odessałem nadmiar płynu do stanu około 5mm poniżej kreski i w trakcie jazdy ponad 100km ani razu kontrolka się nie zaświeciła.

Czy ktoś bardziej zorientowany w temacie może wyjaśnić mi zależność ciśnienia do pracy EGR???
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#127 Post autor: Harry200 »

Przed naprawa EGR miałem przeciek płynu chłodniczego w chłodniczce EGR,płyn leciał na dźwigienkę, wtedy u mnie wyskakiwał błąd EGR.Może jakby było niższe ciśnienie to by nie ciekło. :?: Mógłbyś na starym korku pojechać i zobaczyć czy w tym plastiku co osłania dźwigienki nie będzie śladów płynu chłodniczego...

maniuni

#128 Post autor: maniuni »

H,Łajszczak dzieki za podpowiedź , ale aż tak technicznie nie jestem rozwinięty i wole nic przy Zośce nie majstrować.Znalazłem na Allegro nowy zawór za 800 stówek więc chyba go kupie tym bardziej że gość mieszka 30 km od mnie.Jeszcze raz dzięki

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#129 Post autor: Szuwarek »

maniuni - po co inwestować w nowy taką kasę - regeneracja dużo tańsza jest .

chmiel

#130 Post autor: chmiel »

Jaymzarf pisze:Tak czytam posty związane z EGR i zdziwił mnie wczoraj post kol. chmiel, odnoszący się do ciśnienia w układzie chłodzenia. Jakiś czas temu pisałem o dziwnym błędzie w trakcie i w trakcie jazdy ponad 100km ani razu kontrolka się nie zaświeciła................???
A to jednak nie ubzdurałem sobie tego . Nie dokońca chyba ma to związek ponieważ okazało się w moim przypadku że był zacięty EGR i to w takiej pozycji że nie było widać . Otwierał się i zamykał ale kiedy przechodził przez środkową pozycję to się zacinał. Jeżeli chodzi o ciśnienie w układzie chłodzenia to wpadłem na to podczas wymiany korka od zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniłem go bo w astrze jak tego nie zrobiłem to węże spadały lub pękały.
Mechanik powiedział że pomimo iż EGR już się nie zacina to pracuje w złej pozycji powinien być na wolnych obrotach i po dodaniu gazu w pozycji środkowej (ale nie zawsze) a ja mam cały czas otwarty i zamyka się jak zgaszę silnik . Jednym z obiawów zaciętego EGR było szarpanie silnikiem przy gaszeniu teraz tego nie ma . I szczerze mówiąc to mam zastrzeżenie do pracy w Zafirze . W astrze ten sam silnik pomimo mniejszej mocy był bardziej elastyczny. Ja nie czułem jak się turbina załącza wszystko było płynne, a w zafirze to ciagnie jak traktor i nagle walnięcie . Zafirę muszę wrzucać na wieksze obroty. No i te dymienie , teraz po naprawie zaworu to jest dobrze ale nieraz jak chmurę puści to mam wrażenie że się auta za mną zatrzymują. Niestety na następnym skrżyzowaniu chcę powtórzyć ten efekt i nic . Podjechałem do mechanika pokazać mu jak dymi a ona nic to wrzuciłem na max przygazówki to ledwo bąka zrobiła . Już sam nie wiem co o tym myśleć Wiem że coś jest nie tak ale narazie nie mam kasy jechać na diagnozę. Błędów oczywiście nie ma.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#131 Post autor: Jaymzarf »

Odnośnie mojego problemu z EGR: całość chodzi płynnie, wczoraj miałem wszystko rozebrane, wyczyściłem kolektor, EGR moczył się 3 godziny w ropie a trudniejsze osady zostały usunięte środkiem do czyszczenia kominków :lol: . Po wszystkim wytarte do sucha i przesmarowane smarem miedziowym. Sprawdzałem działanie mechaniczne ręcznie i by mieć pewność poprawności działania po rozgrzaniu się mechanizmu, trzymałem nad palnikiem symulując przepływ gorących spalin (zrobił się gorący). Żadnych przycięć i przyhamowań w ruchu dźwigni i tłoczka. Założyłem, w zbiorniku płynu ciut poniżej wskazania na zimnym. Jazda wieczorem do rodziny - zero kontrolki - działa. Po dotarciu dolałem płynu około 2 cm powyżej wskazania - jazda powrotna - 2 razy franca się oświeciła na odcinku 20km i jak poprzednio, odkręciłem korek - kontrolka zgasła samoistnie po około 4 sekundach. Za drugim razem odessałem płynu (około 300ml - taką mam strzykawkę) i do teraz wszystko ok.
Przecieku w chłodniczce EGR nie ma - bynajmniej nie zauważyłem żadnych śladów zarówno w obudowie pod osłoną dźwigni jak i gdziekolwiek indziej. Może ciśnienie w układzie powoduje jakieś naprężenia wokół trzpienia EGR i ten się przycina?
Jeśli ktoś się orientuje gdzie można spojrzeć w jakiś rysunek z przekrojem tego ustrojstwa - proszę o namiary, ewentualnie jak ktoś ma rozebrany całkowicie jakiś stary uszkodzony EGR - poproszę o zdjęcia. Chcę sobie (i potomnym) wytłumaczyć to dziwne zjawisko.
Notabene, przy okazji się przekonałem, że również korek od zbiorniczka wyrównawczego jest do wymiany, gdyż nie powinien dopuścić do takiego wzrostu ciśnienia w układzie, na szczęście, na razie węże mi nie pękają :lol:
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#132 Post autor: Harry200 »

Korek powinien dopuszczać do wzrostu ciśnienia,układ w naszych samochodach pracuje pomiędzy 85 a 105 stopni,przy braku korka to przy 100 stopniach już byśmy zagotowali silnik a przy wyższym ciśnieniu temperatura wrzenia wynosi ok 120 stopni.Tylko jak bardzo to ciśnienie wzrasta u Ciebie.. :?: .

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#133 Post autor: Jaymzarf »

H,Łajszczak, że tak jest to wiem, ale jest (powinna być) jakaś granica, a u mnie jest ona moim zdaniem przekraczana.
W korku jest automat upustowy działający przy pewnym ciśnieniu - czy jakoś można go sprawdzić?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

chmiel

#134 Post autor: chmiel »

Z tego co słyszałem to korek należy wymieniać co jakiś czas . Stary korek oglądałem ale według mnie zaworki działały prawidłowo. Jak go nie wyminiłem to na trasie przewód mi się dosłownie zsunął wraz z opaską. Pewnie była słabo przykręcona ale mimo wszystko. Wlazłem pod samochód i go założyłem później na kanale sprawdzałem gdzie ten przewód jest i powiem wam że byłem w szoku jak ja mogłem go na trasie z lekko podniesionym samochodem założyć i dokręcić opaskę jak z kanału ledwo mogłem go sięgnąć. Później mi pękł przewód i jeszcze później kolejny dopiero po wymianie korka się uspokoiło . Przedmuchów z silnika nie było .

olo018

#135 Post autor: olo018 »

Witam czy nowy EGR trzeba logować i programować z kompem?.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”